Är väldigt nyfiken på denna produkt. Men ingen av de som köpt den har skrivit någon längre "första intrycket". Hur är telefonen, hur håller batteri , är skärmen ok mm mm Så snälla kan någon som köpt (helst flera) göra en lite kort recension?
Sådär då har jag beställt en Padfone2 2 in 1 bundle 32gb. Från Dustin antagligen så får ja den i mitten av januari. Hoppas på att jag inte blir besviken på den nu när jag lämnar många år av iPhone.
Helt klart en bra sida att besöka som Padfone ägare. Kanske en svenska sida skulle vara ett bra alternativ, notch, notch, you know what I meen. Hade gjort det själv om jag hade haft tiden. Skickat från min PadFone via Tapatalk 2
inget mejl från Webhallen igår så jag plockade ut min Taiwan-sända telefon trots allt. sura lärpengar för momsen på 1700 kr, men postkillen sa att jag haft otur. hans erfarenhet var att de flesta paket går igenom utan momspålägg och att bara ungefär 1 på 10 blir kollat. vet inte om det stämmer. oavsett är det ju i så fall fråga om smuggling så det kanske inte är så jäkla schysst att låta skattebetalarna indirekt stå för den sista delen eftersom hela systemet antagligen bygger på att det inte ska löna sig för mycket att beställa från utlandet. nog om detta. själva telefonen är en dröm så här långt. om någon undrar något är det bara att fråga.
Vi fick ju jelly bean som den ska vara med Asus egna UI här o där, jag vet inte riktigt vad du förväntade dig :-P Skickat från min PadFone 2 via Tapatalk 2
Lite frågor, hur funkar det med laddare? Får man en till mobilen och en till plattan? Funkar det med vanliga microusb-laddare i plattan med (läst att det ska funka i mobilen iaf) Tacksam för svar Edit: Och en fråga till alla, någon som hittat något vettigt, antingen rykten bilder eller färdiga produkter till tillbehör till Padfone2. Saker jag t.ex. kommer sakna sjukt mycket är ju laddaren/dockan till mobilen så jag kan ha den stående bredvid datorn. Någon som sett något sådant? (brukar väl kallas cradle på engelska, sökt på ebay och liknande).
Jag har aldrig fått betala moms på något från utlandet, jag ber dom bara skriva "Gift" på paketet så brukar dom aldrig kolla det. Man ska ha en väldans otur om man åker dit på momsen, tråkigt för dig men å andra sidan så har du ju fått din telefon iaf så jag är ändå avundsjuk
sorry, såg inte att några frågat före mitt senaste inlägg. nu har jag inte använt telefonen särskilt mycket idag. kanske pratat 15 minuter, lyssnat på lite musik, läst en del mejl samt skrivit ett par sms. kvar på batteriet är 87 % sedan i morse kl 7. ASUS har något de kallar optimerat batteriläge. för mejlen verkar det bland annat vara någon form av mellanläge mellan push och intervall. det finns också ett läge där man kan skräddarsy energibesparingen efter hur man önskar. de har väl något motsvarande på sina datorer (åtminstone zenbook). skärmen är knivskarp. kan egentligen bara jämföra med min Xperia S som jag hade innan och det är stor skillnad. bra betraktningsvinklar. väldigt responsiv. även de kapacitiva touchknapparna. skärmen ska ju vara någon energisnål ny variant där man slopat ett av tre lager. går att läsa om i många recensioner där skärmen får tipptoppbetyg. Jelly Bean fanns att ladda ner från start igår så jag gjorde det och gick naturligtvis med i prisbelönta Google Now på direkten (även om man säljer sin egen själ till Google ). har ännu inte fått några påpekanden om hur jag ska leva mitt liv, hehe, men de som använt det säger att det börjar trilla in efter ett tag. känns både spännande och läskigt, men ska bli kul att se vad den hittar på. men jooo, nu kom det!!!! men shit, jag gjorde en Google-sökning på "Fotografiska" på min dator (inloggad hos Google) i förmiddags eftersom jag planerar att dra dit i mellandagarna med flickvännen. jag kollade öppettider på datorn. nu kom det upp förslag i mobilen på hur jag tar mig dit med lokaltrafiken på bästa sätt varifrån jag befinner mig just nu ... LÄSKIGT!!
Bollar frågan till dig med eftersom du har den. Hur många laddare får man med? En vardera till plattan och telefonen? Funkar det med vanlig microusb laddare till plattan?
nu ska du inte lita för mycket på vad jag skriver angående vad som följer med och inte. hos min Taiwan-importerade mobil saknades bland annat fodralet/stället som någon annan här skrev att det fanns med. jag fick hur som helst en enda laddare som fungerar både till telefon och platta. jag fick också med en adapter för Europa. den delen behöver jag dock inte eftersom det är en vanlig löstagbar USB-sladd (A till micro-B) som kan ersättas med en annan laddares kontaktdel. funkar med vanlig USB micro-B till både mobil och platta. jag tycker den sitter förvånansvärt stabilt i båda till skillnad från vad flera recensenter har beskrivit, även om det ju är meningen att man ska använda den specialbyggda USB-kontakt som följer med paketet. den som följer med innehåller lite fler piggar av någon anledning som jag inte riktigt förstår. troligen för att det ska bli mer stabilt. att det däremot finns fler piggar mellan mobil och platta kan jag köpa då det är en särskild dockningsanordning, men det har ju inte med laddningen att göra.
Jag lider tyvärr av samma "sjukdom" som dig, men jag håller med en svensk community vore önskvärd. Speciellt med tanke på att den här produkten verkar glömmas bort lite av svenska medier. (inlusive swedroid).
ingen som blev mer sugen på att köpa en nu, eller? http://www.mobil.se/test-asus-padfone-2-1.516369.html
Hmm var med om nått mysko idag efter uppdatering. Körde antutu benchmark men mobilen blev överhettad och varnade om att den var för varm. Startade om och batterinivån hoppade från 30% till 9%. Efter laddning rullar det på som vanligt men hoppas det inte återkommer :-\ Skickat från min PadFone 2 via Tapatalk 2
Skumt, har inte upplevt samma problem. Gick dock ifrån 20k poäng till 22k i antutu :-) Skickat från min PadFone 2 via Tapatalk 2
Beställde PF2 från Tele2 28 nov. Idag hittade jag ett meddelande via deras orderstatus-sida att telefonen inte kan levereras som beräknat (vilket var igår) då det är "problem med programvaran". Just nu har de heller inga uppgifter om när leverans kan tänkas ske.
usch... hatar det här. Ska på långresa den 3e jan och hade hoppats ha min padfone tills dess... Verkar ju inte bli så. Förbannade Asus! INet skulle få in till lager idag och tull butik imårrn, men det blev visst nått liffa. Enligt Asus FB: "Hej NN, nästa leverans lämnar fabrikerna imorgon eller övermorgon vilket betyder att de landar på butikshyllorna precis efter du har åkt. Sorry MVH, ASUS Anders" ganska surt. för att inte tala om webhallens senaste datum, som är i februari?! ... :'( Ingen här i flödet som bor i sthlm som vill sälja sin padfone2?
MMS med Tele2 Är det någon som har problem att ta emot mms i sin Padfone2? Jag har tele2 och har även testat att ändra inställningar manuellt likt s3 4g, men får det inte att fungera. Är det någon som vet en lösning?