Diskussion: Padfone 2

Diskussion i 'Padfone' startad av Withered, 2 okt 2012.

1. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Det är precis så det är för mig, stegvis. Även inslag av grönt.
    Har ett liknande problem i snabinställningarna i notifikationsmenyn, att färgerna liksom "hoppar" eller kommer stegvis.
    Men damm i kameran samt en halvdan skärm borde vara mer än nog för att få en ny. Jag har även en liten fundering, eftersom jag fick min så tidigt, är det inte möjligt att Alina fick några ifrån en tidig batch som de kanske köpt från nån butik eller liknande i Taiwan, och att de andra återförsäljarna kanske köpte direkt via Asus och fick ta del av en senare batch?

Hur är det för er andra då? Har ni samma problem som Lurane och mig med skärmen?
    (Smart idé det där med att kunna byta mellan W8 och Android, dock kan nog M$ riktlinjer för design och liknande sätta käppar i hjulen för en sådan idé.)

2. lurane

lurane Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

ah, har nog lite grönt där med när jag kollar noga. men jag tror bara det är nån designer som lite för snabbt lagt in en bakgrundsbild med insnålad upplösning. i övrigt, på bilder, i program, i spel etc verkar den hantera färger som den ska.

kan annars till min glädje konstatera att nfs most wanted nu äntligen funkar (utan svart skärm) med den nya uppgraderingen!! :D det var tydligen nåt problem med grafikchipet till vissa spel men det verkar alltså fixat nu. och vilken grafik!! och vilket flyt!! :) sedan vet i 17 om spelet var så kul men det är en annan sak, hehe.

en försämring med nya uppgraderingen tycker jag är kalendern som nu tar upp en hel skärmyta. urk! går det att ändra?

3. pitepalt

pitepalt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

4g mottagningen måste ha förbättrats efter uppdateringen. Låg kring 20-25 mbit/sek innan men nu ligger jag 40-45 trots att abonnemanget är spärrat till 40.

Angående repig skärm och damm i kameran så har jag samma problem.

Skickat från min PadFone 2 via Tapatalk 2

4. ime95mos

ime95mos Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 193

MINA ENHETER

Upptäckte något skumt.

Satte mobilen på ljudlös(Ljud av) via snabbmenyn.

Plötsligt ringer telefonen högt och ljudligt. Hur gick det till?

5. lurane

lurane Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

automatiskt omstartad telefon däremellan? bara en teori.

6. ime95mos

Mottagna gillanden:
    1 193

MINA ENHETER

Symbolen "Ljud av" visades när jag kollade när det ringde..

7. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    287

MINA ENHETER

Fick ju nytt exemplar av mobilen häromdagen. Men tycker fortfarande det är väldigt dåligt ljud vid telefonsamtal med det nya exet också alltså... jag måste vara överkänslig för ingen annan som gnäller här?

8. master_of_rock

master_of_rock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Har du testat att ändra i en audio wizard? Kanske hjälper. Jag kan tycka att det låter lite för vasst men ingen katastrof.

RobbinC gillar detta.
  9. inact_0028

inact_0028 Guest

Fan vad less jag är.

Varje gång jag vill koppla mobilen till bilen, högtalare etc via AUXen så kommer det där jävla google talk fram (voice dial). Det bryter musiken och jag måste trycka bort det manuellt.
    Händer med ca 5 sekunders mellanrum oavsett om mobilen är låst eller ej.

Är väl säkert nån enkel jävla inställning man ska ändra men någon får gärna bertätta hur.

Annars är jag supernöjd. Inga repor eller damm, trots att jag är snickare och ofta behandlar den som en hora.

edit; någon som vet om det går att fixa så att man kan byta låt via knapparna på ratten i bilen om man kör spotify i stereon? som om man kör via cd.

hade varit skönt att slippa röra armen ett par decimeter.

Last edited by a moderator: 24 jan 2013
  10. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    287

MINA ENHETER

Har försökt lite, utan resultat. Eller snarare, med visst resultat. Är framförallt med vissa personer (högljudda) som ljudet blir kasst, när de talar högt med mörk stämma blir ljudet katastrofalt. MAn kan även ana det hos andra personer, t.o.m kvinnor jag talar med. Men det försvinner om man stänger av audio wizarden.
    Säkert någon mjukvaruinställning som ställer till det, men inte så himla kul när man knappt hör vad folk säger :(, och framförallt inte när man lagt 8k på en ny telefon och mitt gamla skräp till telefon är bättre som just telefon.

11. Stribbleroni

Stribbleroni Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har du pratat med några "högljudda" med mörkröst sen uppdateringen den fixade ju nåt ljudproblem.

12. martinmp777

martinmp777 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har problem när jag kopplar mobilen till datorn för att föra över filmer att det inte går att föra över några filer alls även fast jag ser hela mobilens innehåll

sedan verkar asus sync fungera väldigt dåligt eller inte alls

någon som har lösning på mitt problem?

/Martin

13. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    382

MINA ENHETER

ES file explorer heter den lösning jag använder. Trådlöst och smidigt via wifi.

14. Vandreew

Vandreew Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Äntligen fått mitt ex :)

Supernöjd so far

Är det bara jag som skulle älska fler alternativ på skärmstorlek? Hur coolt vore det inte med en 20" skärm eller tom ännu större där man bara dockade telefonen bak på skärmen och sen körde mus och tb via bluetooth:D

15. firezao

firezao Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Autocopy finns ju oxå kostat 8 kr tok enkelt att installera och få det att funka ett program på datorn o hälsa en app. Finns en tråd om Autocopy på forumet.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

16. ime95mos

Mottagna gillanden:
    1 193

MINA ENHETER

Chansade och köpte en MHL adapter (microusb->hdmi) på ebay billigt.

Den ska funka till Galaxy S2 t.ex. Den funkade inte alls med Padfone 2. Någon som har erfarenheter av dessa?

17. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Asus ska släppa ett officiellt tillbehör för HDMI.

Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2

18. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Fick klämma lite snabbt på en polares padphone2 igår och måste säga att den kändes riktigt fin. Vad är det för skärm på den?
    Sen undrar jag om någon av er vet vilken väder-widget det är som ingår. Finns den i play-store?

19. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Det är en IPS skärm ifrån Sharp. Nej den är framtagen i samarbete med accuweather men jag tror inte den finns i play store.

Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2

Papazian gillar detta.
  20. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Måste säga att Pf2 är nog en av dom få lurar jag haft och använt mer än ett par veckor utan att vilja ha något nytt. Och det händer inte ofta..:) dessutom utan xda stöd med massa Roms/kernels..
    Ser ut som Xperia Z är den mobil som kommer näst enligt ordern och blir intressant se om Sony lyckats någorlunda denna gång. :)