Diskussion: Padfone 2

Diskussion i 'Padfone' startad av Withered, 2 okt 2012.

1. seidse

seidse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okända men egentligen alldeles utmärkt telefoner. Jag tror att jag måste ha en snart.

2. Saabturbo95

Saabturbo95 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

min högtalare låter också skit nu. Kör man på låg volym e d ok. går absolut inte att spela musik ur den.
    Hur länge har ni som lämnat in dem varit av med dem?
    Eller fick ni nya direkt?

3. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

4. master_of_rock

master_of_rock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Kan vara en W8 variant. Men jag tror på ny transformer mer. Fick den tanke i alla fall tidigare.

5. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Hoppas inte på WP8, den skiten vill jag inte komma i närheten av. Och ja jag har testat alla stora mobil OS och kommit fram till att Android är det som gäller för mig tills något bättre kommer ut. Så ingen fanboyism här inte.
    1080p, Snapdragon 600, metall-skal, större batteri osv skulle vara helt sjukt nice. Framförallt högre upplösning på plattan.

Om Asus hänger kvar på PadFone 2 riskerar de ju att hamna på efterkälken nu när alla andra släpper nya telefoner, men samtidigt var det inte så länge sen PadFone 2 släpptes.

6. master_of_rock

master_of_rock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det blir ingen ny telefon. Det kan jag satsa stort på. Inte en PF3 med Android i alla fall. Det är vad jag tror :)

7. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

8. Julmust

Julmust Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Fast om jag inte har fel för mig så kan det nog vara menat som ett oändlighetstecken. ASUS har ju börjat använda det i deras "reklamer" speciellt i zenbook sammanhang.

Dock tror jag också på att dem lanserar mycket Windows 8 produkter. Det känns lite som om dem har blivit lite halvköpta av Microsoft. Eller bara gillar Windows väldigt mycket :D

Gillar Asus produkter skarpt. Jag tycker dem är speciella och innovativa och framförallt, snygga. Och det ska bli kul att se vad dem har med sig till MWC :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

9. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Vi får hoppas att du har rätt angående det här oändlighetstecknet.

Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2

10. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Hehe man kan ju hoppas att Asus "gör det rätt" denna gång ;). Jag var skeptisk till en Asus Padfone 3 eftersom jag gissade på att de ville ha FullHD i PF3:an. Fram tills HTC One hade jag bara läst om 5" skärmar med den upplösning och det tycker jag personligen är för stort.

Nu när HTC visat att de kan klämma in en den upplösning i en 4,7" skärm så hoppas jag att även Asus går på den linjen och samtidigt uppdaterar upplösningen på plattan.

...samt att de lägger till ett tangentbord med minneskorts-läsare (ännu bättre vore med plats för minneskort i telefonen så klart). Gör Asus detta har de deras första köpare ;).

11. lurane

lurane Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

12. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

This, men det känns lite tidigt, kan tänka mig att de vill fila på den till hösten eller liknande då tvåan fortfarande säljer bra.

13. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Vi får väl se ;). Nästan alla förutom just Asus har ju annonserat riktiga high-end modeller nu och många lockar med 1080p skärmar. Jag gissar på att Asus inte vill vara sämre!

14. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Vad tror ni man kan få för en PadFone 2 32GB med platta? I utmärkt skick vill jag tillägga.

15. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Varför vill du sälja den? ;D

16. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Om trean kommer ut så ja :P

17. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Hehe, jag kom inte ihåg sist ett företag släppte något jag verkligen efterfrågade och ser ingen anledning till varför Asus skulle göra det nu heller.

Jag gissar på en Win8 phone och om det mot förmodan blir en Android trots allt kan jag nog räkna bort tagentbordet ;/.

Man får ALDRIG det man vill ha, så enkelt är det ;).

18. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Well, du kanske blir förvånad. På måndag vet vi säkert :D Något micro sd blir det nog inte dock.

19. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Hehe tro mig, har du rätt blir jag väldans nöjd ;). Dock är det inget jag vågar hoppas på!

Vad talar för att det komma en Padfone 3? Emot måste väl vara att Padfone 2 "nyss" lanserats ;).

20. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Marknaden. Asus vill inte vara sämre än de andra tillverkarna, dessutom så släpper nästan alla stora tillverkare ett nytt flaggskepp varje år så här på vårkanten, och det är möjligt att Asus vill göra samma sak, släppa en ny PadFone varje vår.
    Blir ju lite som en mellanlandning om de släpper en varje höst istället, mitt emellan den gamla och den nya generationens telefoner.

Är det top-notch specs samt unibody i aluminium blir det svårt att stå emot, trots att man sitter med en PadFone 2.

Edit: Jag måste även säga att jag verkligen uppskattar alla andra medlemmar som tar sig tid och diskuterar här i tråden, även om vi är få här på Swedroid så är det ändå en liten trevlig PadFone community här :) (Betydligt mer aktivt än i PadFone 1 delen, den var och är rätt död :( )

Last edited: 22 feb 2013