Diskussion: Padfone 2

Diskussion i 'Padfone' startad av Withered, 2 okt 2012.

  1. ThomasL

    ThomasL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro
    Sladden sitter inget bra + att det går att trycka i den en bra bit åt fel håll innan man märker det. Det är iaf det jag märkt av det lilla jag har använt den.
     
    utor gillar detta.
  2. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Att en vanlig usb-kabel knappt sitter fast överhuvudtaget. Måste hålla mobilen blick-stilla för att kabeln inte ska flytta sig och tappa laddning/anslutning.
     
  3. ThomasL

    ThomasL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro
    Att de har valt att skippa specialkontakten till Infinity säger ju allt...
     
    utor gillar detta.
  4. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Någon som har en original OTG kabel?

    http://www.ebay.co.uk/itm/Original-...ory_Card_Readers_Adapters&hash=item3a81d1c444

    Funderar på att köpa en sådan med enda syfte att sätta på en usb-laddare jag har, för att en vanlig microusb ska sitta bättre i telefonen. Det måste väl fungera?

    Anledningen att det inte funkar med originalladdkabeln är att den är för kort! Med en sådan här så kan jag enkelt ta med den och använda andra laddare utan att behöva tänka på att sladden åker ut. Stort plus även att man kan ansluta annat via den. Men som sagt det krävs ju att det går att ladda telefonen via en OTG kabel. Någon med erfarenhet?



    Hmmm, eller kan man t.o.m ladda telefonen via en HDMI-dongle? Två flugor i en smäll då. Dels HDMI, dels använda som laddning...

    http://www.ebay.co.uk/itm/New-ASUS-..._MobilePhoneDataCables_JN&hash=item41745396a6
     
    Last edited: 22 jun 2013
  5. inact_0028

    inact_0028 Guest

    Ser att det är fler som har problem med laddaren/laddningsporten.

    För mig slutade först laddningen till paddan att fungera, eller den fungerar om jag lyckas tejpa fast kontakten rätt.

    Sen slutade dockningen med telefonen att fungera, den får inte kontakt helt enkelt.

    Slutligen idag så går inte telefonen att ladda. Testat med vanligt Micro-usb också.

    Är så jävla förbannad på den här jävla kontakten som pajat portarna, vad är det för något, en micro-usb med vingar?. Den går ju att stoppa in på 12 olika sätt innan man får igång laddningen. Klart som fan nått går sönder till slut.

    Är enda sättet att kontakta Asus SE via telefon 08-18? hittar ingen mail iaf
    Kommer ju säkert skylla på handhavandefel ändå :mad:
     
  6. ThomasL

    ThomasL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro
    Du ska ju kontakta den du köpt den av, inte Asus direkt.
    Tjejen har råkat ut för samma och vi har lämnat in den hos Phone House som hon köpte den av.
    Jag har snackat med Asus på Facebook som tycker att det (efter mina förklaringar) verkar vara ett solklart garantifel.
    Det är ett välkänt fel och många har drabbats av det.
     
  7. Mr_prefekt

    Mr_prefekt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    One Plus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    One Plus 3
    Jaha, då får man skicka in sin älskade telefon/padda igen..

    Igår så blinkade skärmen till när jag lyfte paddan från bordet (med telefonen dockad)
    och sedan dess är allt bara svart...
    Man får väl köra sambons olåsta galaxy S några veckor igen.

    Verkar vara exakt samma fel som jag hade får några månader sen, vad tror ni går snabbast. Skicka in den via webhallen där jag köpte den eller kontakta Asus och ta det via deras kundtjänst?
     
  8. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Tror det går snabbare via Asus men det kan jag ju inte säga säkert.

    Sent from my PadFone Infinity using Tapatalk 2
     
  9. ThomasL

    ThomasL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro
    Ta det absolut inte med Webhallen. All support för Padfone ska tas direkt med Asus. Fick reda på det igår efter att tjejens padfone kommit tillbaka utan utgärd till Phonehouse med kommentaren att det ska tas direkt via Asus. Kul att få veta det efter tre veckor, duktigt Phonehouse.
     
  10. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Fast The Phonehouse drivs ju av ett gäng skojare.

    Sent from my PadFone Infinity using Tapatalk 2
     
  11. ThomasL

    ThomasL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro
    Uppenbarligen, fast kontentan är att ingen butik ska skicka iväg några Padfones, det tar man direkt med Asus.
     
  12. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Bah, iväg på semester. Laddar telefonen och plattan samtidigt. Vaknar upp på hotellet kl 03 av att skärmen lyser.
    Telefonen är glödhet och står med asus-loggan och rullar. Låst i något boot-läge, har säkert stått så i ett par timmar.
    Hålla inne on-knappen i 5sek startar om telefonen men den hamnar i samma loop.
    Stänga av genom att hålla inne 10sek (?), starta en stund senare, så kommer den igång som vanligt.

    Rent flyt att det löste sig, men sjukt jävla illa att man inte kan lita på den :(. Var dessutom väldigt beroende av den för kartor och liknande.
    Någon android-hacker här som vet om man kan läsa några loggar eller liknande om vad som hände?
     
  13. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag hade något liknande med min. Fast då ville den inte starta alls.
     
  14. ThomasL

    ThomasL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro
    Min Infinity vägrade starta häromveckan, hände inget vad jag än gjorde. Förrän jag stoppade den i plattan, då gick den igång blixtsnabbt och funkade sen bra som mobil också.
     
  15. Mr_prefekt

    Mr_prefekt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    One Plus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    One Plus 3
    Lämnade in den till webhallen i måndags och ringde Asus under tisdagen då hade dom full koll på mitt ärende. Dom vet att jag vill reklamera pf2an och uppgradera till infinity och dom skulle sätta en gaffel i röven på verkstaden.
    Fick stor förståelse över min frustration över att få lämna in en vara på service två gånger på mindre än 6 mån. Lägger man 7000:- på en telefon så ska det funka och man ska inte behöva sitta och svära över gammal telefon i 2-3 veckor.

    Kundtjänst råd till mig var att om den rasar igen var att reklamera den hos webhallen, fast då ringa deras kundtjänst först.
     
  16. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag fick häva köpet. Så stå på dig!
     
  17. Thornblom

    Thornblom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur är batteriet med paddan?
     
  18. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ta en Infinity. Batteriet är lika bra på båda.
     
  19. Thornblom

    Thornblom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Den kostar 2500kr mer, så nej tack :) Student vettu...
    EDIT: Den kostar 4990kr på Dustin för 2 in 1, 64 GB. Känns väldigt värt, eller hur?
     
    Last edited: 18 aug 2013
  20. Stribbleroni

    Stribbleroni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Var köpte du den? Jag var inne på phonehouse i lördags och lämnade in min PF2a för andra gången.. Förra gången var telefonen borta i nästan 2 månader, då hängde sig mobilen, försökte starta om sig men fastnade på Asus loggan, sen gick den inte få igång...

    Den här gången ville inte telefonen fungera i plattan (plattan vibrerade till när jag satte i telefonen det kom upp en bild som visade en bild på hur man satte i telefonen i dockan även fast telefonen satt i).. plus att laddningskontakten inte längre "fastnade" i telefonen, den laddade men ramlade ur vid minsta touch..

    Jag försökte iaf att stå på mig och sa typ, nu är det andra gången jag skickar in telefonen på väldigt kort tid, går det inte få en ny?
    Då svarade tjejen på phonehouse att Asus vill ha in telefonen iaf 3 gånger innan de tar emot nån reklamation..

    Jag var super nöjd med telefonen den första månaden men sen dess är jag grymt missnöjd, nästan så jag hoppas på att nåt händer igen så jag kan plocka ut en ny telefon..