Diskussion: Padfone 2

Diskussion i 'Padfone' startad av Withered, 2 okt 2012.

  1. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Självklart kan man använda diverse USB-tangentbord. Men jag vill helst ha en riktigt tangentbordsdocka som ger plattan mer batteri samt kan "vikas ihop" till någon slags Android-laptop.

    I vilket fall så lär jag köpa en Note 2 och senare en ultrabook (ev. en transformer book) om Asus inte släpper en tangentbordsdocka innan PF2 släpps i Sverige.
     
  2. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag håller helt och hållet med gällande tangentbordsdockan. Jag vill inte ha någon 3:e parts tangentbord som inte ger möjlighet att vika ihop den eller som inte innehåller ett till batteri. Padfone för mig är 3 i 1. Det var det som gjorde den intressant från början. Nu försöker Asus sälja oss en svindyr telefon som man "nästan" kan få mycket billigare i form av Nexus 4. På rak arm kan jag bara komma på att det är LTE som saknas.
     
  3. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Den är ju knappast svindyr egentligen, men i alla fall för mig så har plattan inte någon större praktisk funktion utan tangentbord (jag tycker likadant om iPads och andra plattor).
     
  4. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Om de priser som ligger ute på Prisjakt just nu stämmer tycker jag att det är en väldigt dyr telefon. Nu pratar jag om priset för telefon endast. Vad jag kan se är det faktiskt bara Iphone 5 som har samma höga pris och det kan den ha endast pga av det är just ett äpple på baksidan.

    Jag tror tyvärr inte att Asus har någon storsäljare på gång och att de sköt sig själv i foten genom att inte ha med ett tagentbord eller minneskortsplats. Ju mer jag tänker på det desto mer irriterad blir jag över att de erbjuder sin "cloud" tjänst istället. Nej tack, gör om gör rätt!
     
  5. firezao

    firezao Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Det är svårt detta sitter och funderar på en nexus 4 och nexus 10 istället.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  6. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    4+7 vs PF2 är det för mig :)
     
  7. firezao

    firezao Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Det enda jag saknar på nexus 4 är lte. Men med tanken på problem folk har med lte med SG 3 så kanske man ska vänta ett år till

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  8. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    N4 + N10 för mig, n10 kan man ju köpa från handtech ex.
    (ev byta n4 mot en Note 2 LTE)
    eller bara n10an och vänta lite till ..
     
  9. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag ser inget direkt alternativ till Padfone 2 och jag gillar konceptet mycket... Men Asus har strulat bort möjligheten. Jag gillar allt-i-ett så jag kommer att vänta ytterliggare och se vad Padfone 3 har att erbjuda.
     
  10. monkie79

    monkie79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Det enda som gör mig osäker att skaffa denna är stödet på xda. Jag är en flashoholic nämligen.
    Vad jag sett så verkar det rätt så dött vad gäller rommar till första padfonen, så jag är lite orolig att det blir samma sak för 2:an oxå... eller finns det rommar därute som jag missat?
     
  11. itemudjin

    itemudjin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    418
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Padfone 1 hade ju rätt medioker spec, 2an borde väl bli mycket populärare och förhoppningsvis även på rom-fronten då.
     
  12. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Åtminstone själva telefonen har ju allt som krävs för att bli en storsäljare, nu måste dock Asus satsa på lite reklam om de vill få några telefoner sålda till folk som inte hänger på Swedroid eller liknande.
     
  13. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag tror, som någon redan skrivit, att padfone-konceptet gör det svårt för rom-makarna. Eller också är det Asus som inte är så öppna som de borde. De verkar dock vara ganska bra på att uppdatera sina grejer. Tråkigt bara att det kanske inte finns något roligt att leka med när man har tröttnat på telefonen och inte bryr sig lika mycket om garantin längre.

    Jag ser med spänning fram emot fler recensioner. Om man ska tro Asus så verkar den vara bra på just det som jag tror att jag vill ha; bra batteritid vid surfande, bra kamera och 4G.
     
  14. InfoDan

    InfoDan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tjänare Liath, håller med Dig till 100% utom möjligtvis att ASUS har skjutit sig i bägge fötterna! När PF1:an var så nära perfektion - det var bara portarna som saknades!
    För affärsbruk är prestanda på PF1 mer än väl tillräckligt, för lek och spel kanske inte ?
    Risken är nu överhängande att PF2 säljer så dåligt att det aldrig blir någon PF3?
    ASUS är väl oxå splittrade med att tillverka windows 8 paddor med löstagbara tangentbord ?
    Plus att Google garanterat är där och lockar med feta rabatter på Android-operativet om dom inte tillverkar minneskortläsare !
     
  15. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  16. PsyCor

    PsyCor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick chansen att leka med Padfone 2 under Gamex som var i helgen. Stod med den i närmare 30 min. För mig som aldrig sett Padfone 1, och inte heller hade så stor koll på den öht, så var det en väldigt intressant produkt att få klämma på live.

    Både telefon och platta osade kvalité. När man dockade telefonen så tog det nån sekund så var plattan igång. Hårdvaru och mjukvarumässigt så flöt ju allt som man förväntar sig med en quad core av den klassen med Jelly Bean.

    Tyckte det var roligt att killen från Asus frågade om jag ville köpa en direkt, lite för mycket pengar för min smak och användning :)
     
  17. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hehe ;). Givetvis skulle du ha svarat att du absolut inte köper någon Padfone 2 om de inte släpper ett tillhörande tangentbord till! Då hade det varit kul att se Asus killens reaktion ;).
     
    Last edited: 7 nov 2012
  18. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Den killen har säkert inte så många möjligheter att påverka vad som sker på HK.
     
  19. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Nej, självklart inte, det var väl mer eller mindre tänkt som ett litet skämt.
     
  20. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ju, jag fattade det :)

    Det som gör MIG mest irriterad är att det är bara 4 butiker på prisjakt och ingen operatör som har den just nu. Jag vill veta OM det kommer att ta den via operatör eller Phonehouse och vad kommer set att kosta i månaden för att kunna fatta beslutet. Här nästan börjat spana in på Note 2 som en kompromiss.