Diskussion: Padfone 3/Infinity

Diskussion i 'Padfone Infinity' startad av eal, 25 feb 2013.

1. ThomasL

ThomasL Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Tips på bra mailprogram? Det medföljande kan ju inte ens dölja lästa mail...

2. Chichin

Chichin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Äntligen kom den!!
    Inte hunnit med så mycket än, fick en systemuppdatering ganska snabbt så.

Lite frågor, registrerade mig på Asus Webstorage men fick bara 5GB? Hur får jag 50 i två år??

Och så en fråga till, med Tele2 såg jag någonstans att om man kör på 2600mhz nätet 4G så måste man aktivera detta? Någon som kan verifiera eller har jag fått det om bakfoten?

Och så en fråga till:-)
    Någon som vet hur utbyggnaden av 800mhz nätet ser ut? Läst det som står på Tele2:s hemsida men det är ju lite knapphändig info!

3. ThomasL

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Du måste registrera dig med mobilen, då får du 50GB. Gjorde det själv igår och fick 50GB. Reggade mig med datorn härom månaden och fick då vara 5GB.

4. Chichin

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag gjorde det? Kan kanske vara så att jag har ett gammalt konto där men vafasen, jag vill ju ha kvar samma mailadress som inlogg!

5. ThomasL

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Då är det kört om du inte skaffar ett nytt konto med ny mailadress. Det fick jag göra då jag hade reggat min primära innan.

6. Chichin

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Hmm, mutter... Varför ska det vara så svårt! Har en adress till men har mailat supporten, får se om jag får bättre lycka där, återkommer med resultat!

7. jkene

jkene Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har testat några dagar nu. Jag lade in följande kommentar under Infinityn i androidenheter.se:

Positivt:
    Gedigen pjäs som är underbar att hålla i om man har lite större händer som jag. Andas lite extra kvalitet, fysiska knapparna har bra motstånd och Asus har lagt power och volymknapparna på samma sida vilket gör att man inte trycker på bägge av misstag (som på Galaxy Nexus).

Bra prestanda, bootar snabbt och är väldigt responsiv. GPSen snabb och väldigt precis.

Få modifikationer av stock-Android, och de som är i stort sett alla värdefulla förbättringar. Nästan ingen bloatware. Power+Volume Down FUNGERAR för att ta screen shots (till skillnad från Samsungs mobiler där man oförklarligt stängt av denna standardkombination).

Utmärkta skärmar på bägge enheter, en fröjd att se film på Netflix med tabletten. Mycket bra ljud från tabletten.

Bra kamera (endast få test dock), volymknapparna kan användas som fysiska slutare. HDR och GIF animation som alternativ.

Irritation:
    Backstycket i sträv aluminium är onekligen läckert, men har man torra händer kan det vara lite marigt att få ut telefonen ur tablettdockan.

Varför måste USB laddkabeln göras så kort att man omöjligt kan använda utrustningen när den laddar med original kabel/adapter? Det kostar i princip ingenting att slänga med en normallängdskabel (förmodligen kostar det rent av extra att tillverka en så kort som Asus skickar med).

Lite svårt att se skärmen i starkt dagsljus, även med skärmens "dagsljusalternativ" påslaget.

Negativt:
    Ingen Notifikationsled. Detta är helt enkelt inte acceptabelt på en high-end smartphone 2013. Skärpning Asus.

Appar som använder "gamla" menyknappen får en ful on screen overlay meny nere till höger PÅ skärmen, istället för en menyknapp bland de kapacitiva knapparna UTANFÖR skärmen (som på Galaxy Nexus mfl). Varför Asus? Det finns gott om plats bland de kapacitiva knapparna.

Englund81 gillar detta.
  8. Zpnk

Zpnk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Instämmer, ingen plastig feeling nånstans och gedigna knappar.

Boottiden är nog hälften mot för vad den var med min gamla S2:a, dessutom är jag übernöjd med en fungerande GPS då Samsung hade massiva problem med just GPS..

Har aldrig kört ett rent android, så vågar inte uttala mig om det. Men det känns inte som att det är lika mycket skit som Samsung skickade med. Angående screenshot så är det bara att hålla in knappen längst ner till höger (fan heter den?)så tar den screenshot

Skärmarna är kristallklara på båda enheterna och ljudet är väl helt ok, trodde dock man skulle kunna få lite högre volym från paddan.

Angående kameran så har jag inte testat den så mycket, men fina kort och den tar kort snabbt... återigen så har jag bara en S2:a att dra paralleller mot...

Har inte tänkt på de med att få ut telefonen ur paddan, har inte upplevt nåt bekymmer med det än. Men medföljande kabeln är bisarrt kort, man får sitta halvvägs in i eluttaget om man ska nyttja nån enhet samtidigt som man laddar..

Inte tänkt på det

Det med led håller jag med om, varför inte en sån?

Det sista du nämner vet jag inte vad du menar så det kan jag inte uttala mig om.

Överlag så är jag stört nöjd med luren (ja paddan också) :D

När det kommer till tillbehör så är det inte en S4:a eller iSkräp 5 vi pratar om, så tillbehör kan vara jävligt marigt att få tag på. Pratade med asusparts i linköping idag. Tänkte beställa ett skydd, men de måste få in flera beställningar innan de kan skicka den vidare. Så minst 4 veckor sa de... :mad:

Kollade padfoneclub och hittade lite länkar till ebay... har beställt två såna här: http://www.ebay.com/itm/221223818523?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

175 spänn, det kan man leva med :money:

Englund81 gillar detta.
  9. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Installera Knock2 så är problemet löst

10. jkene

jkene Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Power+Volume Down är androidvärldens motsvarighet till [PrintScrn] i Windows. Man skulle nog bli rätt förvånad om man köpte en PC med Windows och det inte fungerade. Hur som haver, Asus har låtit det vara som det ska (till skillnad från Samsung). Knappen du nämner funkar också men är en anpassning Asus har gjort.

Du märker det så småningom när du kör en äldre app (inte ett problem med nya designade för ICS/JellyBean). Men jag upptäckte igår att det bara är på telefonen man får menyn on screen. På plattan finnns knappen bland de kapacitiva som den borde längst ut till höger. Helt ologiskt att plattan har den på "rätt" ställe men inte telefonen.

Fast det är ju inte riktigt samma sak. Då måste man ha en extra service som skall hållas vid liv och som drar batteri. Lightflow kan man också använda och dessutom få notificeringar via vibration. Men poängen är att det finns ingen som helst anledning att inte ha en notifikations-LED. Den är ju extremt informativ i och med att man kan använda olika färger för olika typer av meddelanden.

11. Chichin

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Hur upplever ni att mottagningen är? Jag är mest i Solna och får som mest 2 pluppar, för det mesta en? Ska in till Sthlm snart så får väl kolla hur det ser ut där men hur är det för er?

12. jkene

jkene Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det beror väl på operatör. Jag har haft perfekt mottagning på de platser jag hittills befunnit mig, men jag kommer säkert att uppleva svarta hål också. Jag har Hallon (3) abonnemang i denna, min gamla Nexus kör fortfarande Telia. Hemma i Hbg har jag perfekt på bägge, i sommarhuset ute i skogen får jag mycket bättre mottagning med Hallon. Allt beror på vilken operatör som har närmaste mast(er).

13. Zpnk

Zpnk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hur var det som sagt med tillbehör för era telefoner? Har ni hittat nåt ställe som säljer nåt som passar?

Kjell & co hade ett bilfäste för 99 pistoler som funkade bra eftersom det är ett sånt som man själv anpassar efter telefonens bredd. Liknande produkt på Mediamarkt kostar 299...

Skal/fodral, hur har ni gjort där? Jag är livrädd att tappa den... :o

Köpte som sagt två fodral via ebay (se länk här ovan) och säljaren har redan skickat! Synd bara att det tar mellan 15-20 veckodagar för paketet att komma hit från Kina...

Last edited: 26 jun 2013
  14. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Du får ta lite bilder på skalet sen och dela med dig om hur du tycker att du känns :)

15. Englund81

Englund81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    Funkar denna till Infinityn?
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1264680

Blir ju bra skärmskydd samt bekvämt om man skriver mycket.
    Och det finns USB-kontakt samt minneskortsläsare?
    Frågan är dock om den är värd priset?

16. master_of_rock

master_of_rock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det är bara till Padfone 1

17. Chichin

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Sådär, haft min igårkväll och hela dagen idag! Fi fan vad nöjd jag är! Mottagningen som jag skrev om tidigare blev bättre ute i det fria? Dock ska väl 2600mhz vara till för inomhus, kanske jag som bor dåligt till men det har man ju Wifi till då;-)
    Inte riktigt hittat något jag är missnöjd med, ser fram emot en lång tid med den här manicken!:-)

18. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Intressant nog så verkar plattan ha en notifikations-led av nåt slag :confused:

Och nej, de höga 4G frekvenserna är för kort distans med lite hinder såsom byggnader och natur, och hög hastighet. De lägre frekvenserna når längre, går lättare igenom väggar men du får i slutändan inte lika hög hastighet.

Sent from my PadFone Infinity using Tapatalk 2

Last edited: 26 jun 2013
  19. Chichin

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Ok, tack för svar! Hoppar padfonen mellan 1800mhz nätet och 2600mhz nätet då eller? Om man har Tele2 dvs.

20. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Det beror på var du bor, Tele2 har än så länge bara 1800Mhz i stadskärnan av våra tre största städer, medan deras 2600Mhz i princip täcker alla större orter i Sverige.

Tele2 ska även bygga ut sitt 800Mhz nät under 2013, med planen att det ska mäta sig med deras 900Mhz nät vad det gäller täckning. Då kommer vi med PadFones alltså ha utmärkt 4G-täckning.

Men tills dess får vi stå ut med att endast ha 4G i städer så länge vi inte har Telia som operatör.