Diskussion: Padfone 3/Infinity

Diskussion i 'Padfone Infinity' startad av eal, 25 feb 2013.

  1. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Webbläsaren verkar vara sjukt bra optimerad! 70% av allt jag gör på min PadFone 2 är att surfa, skriva på Tapatalk och liknade. Om den är så bra som den verkar så blir det nog en grym surftelefon! :)
     
  2. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Det skiljer faktiskt mycket lite mellan de två telefonerna. Och ändå har PF Infinity en 5"-skärm.
    HTC One: 137,4 × 68,2 × 9,3 mm
    PF Infinity: 143.5 x 72.8 x 8.9 mm

    Vad gäller skärmstorleken är antagligen PadFone tänkt att användas som en vanlig telefon "on the go", och som en tablet hemma/på tåg och dylikt. Därför gör de en telefon som kan konkurrera med andra high-endlurar på marknaden. Jag förstår dock vad du menar, även om jag personligen inte vill ha en 4.3" (van med Note II nu för fan :P).
     
  3. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hmm skriver detta på en kollegas SIII och ska kolla vilka mått den har. Med denna i handen känns det som den är på absoluta gränsen - större och jag hade tycker den blir svår att använda med en hand!

    Edit: Ser nu att Padfone är något större.
     
    Last edited: 26 feb 2013
  4. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Ja alla som säger att PadFone borde ha en liten skärm för att man stoppar ner den i plattan när man vill ha större är ju ute och cyklar. Inte fan orkar man dra upp en platta och gå runt med den hela tiden, det är mer i soffan, på tåget, i bilen osv jag använder plattan, annars är det telefoner som gäller.
    Då vill iallafall jag gärna ha en ganska stor skärm, 4" känns ju bara löjligt.
     
    eal gillar detta.
  5. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Jag är med dig här. Jag använder padda hemma på kvällarna, på resor o.s.v.

    I mitt "dagliga" liv, till och från jobbet o.s.v. så vill jag ha ngt som går ner i fickan utan att vara för litet.

    Jag förstår er som vill ha ner storleken på telefondelen, men för mina preferenser är en 5"-telefon med dockningsmöjlighet helt jäkla optimalt. Om nu bara min Padfone kunde gå sönder lagom tills PF3 landar i butik...:teeth:
     
  6. InfoDan

    InfoDan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Och det är där vi PF1-fantaster kommer in i bilden. Vi tycker att ett INTEGRERAT tangentbord spöar paddan i de flesta situationer när man inte vill ha telefonen i fickan. Sen om telefonen är fyra eller fem tum är inte den stora negativa grejen utan att ASUS lägger ALLT krut på telefonförstoring istället för att återinföra tangentbordet.
    Dessutom är det faktiskt så att telefonens (mindre) storlek har en mindre negativ betydelse om det ofta finns ett alternativ att docka den till paddan/tangentbordet jämfört med en stand-alone telefon (typ HTC eller Samsung) som ju alltid är antingen för stor eller för liten !
     
  7. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    En sak till som jag fortfarande inte kan begripa är att inte Asus Padfone-koncept fått större genomslagskraft..?

    Första gången jag hörde talas om PadFone blev jag eld och lågor. När den sen skulle släppas var jag rädd att aldrig hinna få en innan de skulle ta slut.

    Nu blev det ju inte riktigt så och vad jag har förstått så är varken PF1 eller PF2 någon storsäljare.

    Är det någon som har klykat varför det är så? Visst, det är inte allra hetaste topp-hårdvaran i dem, men samtidigt klart över genomsnittet.
    Priset är lite högre än för en "ren" telefon med likvärdig hårdvara, men ändå långt under priset för telefon + surfplatta med likvärdig hårdvara.

    Märket, säger en del, Asus är inte kända för sina telefoner, men samtidigt har de pumpat ut bra surfplattor. Jag själv har haft HTC Hero, ZTE Blade, HTC Incredible S och tycker absolut inte att Asus känns som en sämre tillverkare än någon av dessa.

    Är det någon som har en bra teori? Varför är vi så få som inser det briljanta i konceptet PadFone?
     
  8. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Den passar väl inte mainstreampubliken riktigt. Sedan så är ett pris på ~7k för PadFone 2 väldigt högt om man inte är insatt i vad man egentligen får för pengarna. Dessutom är inte ASUS något välkänt märke på marknaden, som "obildat" folk vet om. De tänker iPhone och Samsung Galaxy, ungefär.

    Men PF2 har ju sålt över 1 miljon enheter redan, och är slut tamigfan hela tiden i svenska butiker, så det är ju ett bra tecken? :teeth:
     
  9. InfoDan

    InfoDan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    När man är ute och cyklar kan man inte ha en 5-tummare, den går inte att köra med en hand :)
     
  10. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag vill helt enkelt ha en telefon som går att använda bekvämt med en hand. Galaxy 3 går det inte bra med och jag har fan i mig ganska stora händer ändå. Måtten på Padfone 3 är något större ser jag ny och även Padfone 2 är jämnstor. Nej nu blev jag lack igen. ;/
     
  11. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Tyvärr för dig verkar det som att de flesta tycker 5" eller 4,7" är bra storlekar :P
     
  12. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    4,7 med tangentbord och jag köper 2 ;>. Har vi en deal Asus?

    Vart har du fått info om att Infinity inte räknas som den "officiella" uppföljaren till Padfone 2? ;)
     
  13. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Asus Facebook :D
    Tangentbord vill vi nog alla ha, fattar inte hur Asus tänkte där :banghead:
    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  14. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jasså kan du inte kopiera in texten här så vi som inte har FB också läsa? ;D

    Nej jag förstår inte heller, överallt ser man folk som efterfrågar ett tangentbord. Fattar det inte att Asus Padfone 1 sålde ganska dåligt för att den va ny, inte kom ut till alla marknader och att en del recensioner säger att den led/lider av vissa barnsjukdomar.

    Tror inte den sålde relativt dåligt pga att det fanns ett tangentbord....
     
  15. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Man kan ju tycka att Asus borde inse detta.
    "Hej Krister Sjödin, det är inte en tredje generartion utan lanserad parallellt med ASUS PadFone 2 för olika segment. Mvh ASUS"

    Där har ni :)
     
    liath gillar detta.
  16. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Kan du inte skriva att det verkar vara en väldans efterfrågan efter tangentbordet på diverse sidor? Fråga om det är något på g snart är du snäll... och om inte varför?
     
  17. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Redan gjort flera gånger, alltid samma svar. "Vi tittar på det men har inget tangentbord planerat i dagsläget."
     
  18. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Vilka tards... Varför gör inte Asus bara en omröstning på nätet eller vad som helst? Det torde visa på att intressant för ett tangentbord är stort.
     
  19. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Jo, men det har nog lite att göra vem som står för produkten för att få något "nytt" att få ett stort genomslag i massan.
    Om Apple tex skulle lansera exakt samma koncept fast Apple-loggan på osv så skulle det bli andra försäljningsiffror och otroligt fina ord från media som Innovation etc.

    Asus är väl mest känd för att tillverka PC-delar.
     
  20. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Tyvärr är det nog så, och folk skulle antagligen inte ha några problem med priset om det varit en iPhone, då är det ju uppenbarligen berättigat. *host*

    Men lite får man skylla på Asus också, deras marknadsföring suger verkligen, ärligt talat skulle jag kunna göra ett bättre jobb, vafan skiten marknadsför ju i princip sig själv med den här designen och specifikationerna. Skulle nog garanterat falla den vanliga iPhone-Svensken på läppen.