Påfyllning av Hallon kontantkort fungerar ej

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av mastaw84, 17 jul 2024.

1. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är konstigt att de inte informerade dig om det. Hade väl varit rimligt att de borde haft koll på eller iallafall upplyst dig om. Skönt dock att du kunde få tillbaka pengarna.

Det känns även som att vitsen med kontantkort har försvunnit lite sedan varumärken som Vimla, Hallon och Fello kom till där det räcker med ett betalkort för att kunna skaffa ett abonnemang och utan att en kreditupplysning tas. Prismässigt är det väl inte lönsamt heller med kontantkort, det är väl mer om en ringer något samtal per månad max och inte surfar.

Personligen förstår jag inte vitsen med att skaffa ett kontantkort som ska användas i en mobil för att fylla på det flera månader i förväg - det verkar inte heller fylla någon egentligen funktion eftersom priset är detsamma som att fylla på varje månad.

Kristy, fraxion, mastaw84 och 1 annan gillar detta.
  2. 4ndroidz

4ndroidz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    650
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G
    Telefon 2:
    Alcatel 1S (2020)
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Plus (jobb)
    Kontantkorten fasas mer eller mindre bort. Det finns några enstaka som fungerar som kontantkorten gjorde "förr" och det gäller verkligen att kontrollera villkoren noggrant eftersom de oftast går över till någon basprisplan som är svindyr efter 30 dagar. Telia tar ut en avgift per månad och detsamma gäller Comviq. Tre har aldrig haft något bra kontantkort. Bästa kontantkorter är Halebop Go om man bara ska ringa och SMSa litegrann. Vid surf blir det dock betydligt dyrare.

Kristy gillar detta.
  3. Hakan2

Hakan2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    445
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE
    Info:
    Android 14
    Det stämmer. Kontantkort byggde tidigare på att man fyllde på en pott att ringa för och där finns bara en handfull alternativ kvar. Operatörerna vill numera sälja surf med en begränsad giltighetstid, vilket antagligen är den bästa affären för dem. Samtalen inom Sverige ingår då utan extra kostnad, dvs den delen som jag förknippar med "kontantkort". Till synes billig surf utnyttjas i många fall väldigt lite, som mina 40 GB per månad hos Tre. Halebop har någon någon variant med surf som laddas per halvår tror jag.

mastaw84 gillar detta.