Panasonic CM1 - Första intryck

Discussion in 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' started by Blanco, Nov 24, 2014.

1. Blanco

Blanco Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Jag är över lag fortfarande nöjd med telefonen, trots att jag är lite prylgalen och byter lur minst en gång per år.

Det jag inte förstått med marknadsföringen är att dom pushat för att det är en kamera med telefonfunktion, vilket är missvisande. Som telefon är den som vilken Androidlur som helst. Inga funktioner saknas, och den är snabb. Enda minus är att jag gärna hade haft en större och lite ljusstarkare skärm ibland. Samt att den är en aning tjock, men den får ändå plats i byxfickan.

Som mobilkamera är den helt oslagbar. Jag har alltid gillat att plåta och haft diverse system/kompaktkameror genom åren, men det har alltid slutat med att dom varit för stora att ta med.
    CM1 är perfekt i detta fall.

Som telefon är den också bra. I det övre segmentet, men kanske inte högst upp i toppskiktet.

Var lite sugen på en LG G4, men efter att ha sett bildexempel så har den inte en chans mot CM1. Det jag alltid stört mig på är brus/kompression/ljuskänslighet i andra mobilkameror. Det finns självklart brus i CM1 men det är ett kornigt brus som påminner om analog film. Inte det smetiga lite fyrkantiga brusmönster många andra har.

(Länk till högupplöst bild: http://virusmedia.se/P1000316.jpg )

Last edited: May 13, 2015
    bernard and grushog like this.
  2. Blanco

MINA ENHETER

Den har fått två uppdateringar (bland annat Timelapse, och Svenska) men kör fortfarande KitKat, men Lollipop är på G. Jag är inte säker på vad som förbättrats med kameran, men saknar inget just nu :)

Jag har hört att den som säljs i Sverige (min är från Frankrike) ska ha Lollipop från start

grushog and bernard like this.
  3. Gurex

Gurex Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Synd bara att den är så dyr. Jag skulle gärna byta min z3c då kamera är viktigt för mig.

4. Blanco

MINA ENHETER