Problem: Panik. Kan inte göra inköp som kräver Bank-ID på ny mobil (Motorola G86 Power, Android 15).

Diskussion i 'Allmänt' startad av lenamarsan, 18 jan 2026 kl 16:08.

1. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 013
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Stämmer. "Knappen" visar själva Chrome med senaste sidan du var inne på skulle jag tro. Går man in där kan man sedan därifrån se andra flikar i Chrome, men det är ju onödig omväg om man inte vill in just på senaste sidan. Men under en köpprocess är det ju just senaste sidan du vill tillbaka till.

2. lenamarsan

lenamarsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Ja.

Och det är som sagt omöjligt.

Jag kommer fortsatt att vara beroende av min urgamla Sony, tills jag har lärt mig ett bombsäkert sätt att genomföra inköp på Motorola G86 Power.

Jag kan ju liksom inte stå på en snöig tågperrong i en annan stad och försöka köpa en tågbiljett och mötas av "Åtgärden avbröts".

Jag fick ta hjälp av en datafirma för att genomföra mobilbytet. Har mailat killen som hjälpte mig och frågat om han kan göra något slags övertydlig steg-för-steg-instruktion.

Problemet med den här typen av problem, som ofta drabbar mig, är att det är på en så låg nivå att folk inte ens förstår hur det kan vara ett problem.

Tack och lov att Swedroid finns.

Kunde jag, så skulle jag träna jättemånga gånger på att göra inköp, och försöka hitta någon gemensam nämnare för när det fungerar, respektive inte fungerar.

Men jag kan ju liksom inte beställa en massa saker i träningssyfte.

3. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 013
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Uppenbarligen inte omöjligt. Nästa gång du handlar, ta det lugnt, notera exakt de steg du gör när du gör dem (papper och penna bredvid). Notera om det funkar eller inte. Om det INTE funkar har du en process att visa upp när du frågar. Om det funkar - allt väl!
    Jag tror, men kan ha fel, att högerknapp när du är klar i Bank-ID är vägen för dig. Klicka inte på Chrome-knappen utan se om inte den öppna köp-sidan finns bland sidorna du får fram.

lenamarsan gillar detta.
  4. lenamarsan

lenamarsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Tack snälla.
    Ska göra just så nästa gång.

Asawi gillar detta.