Par funderingar kring Android

Discussion in 'Allmänt' started by Grimster, May 14, 2010.

1. SteamBoy-RR-

SteamBoy-RR- Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Den ÄR brun nuff said, dock störde jag mig mindre på det i verkligheten men endån BRUN, säga vad man vill men brun är brun och nexusen är inte vackrare den inte. Så frågan är snarare ska man ha en Vit eller Svart X10 :P

2. Kasch

Kasch Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är lätt att få en skev bild av verkligheten om man tror att foruminlägg speglar den. Ofta är själva drivkraften att skriva på ett forum att något inte funkar som det ska. Jag har en HTC Desire och har inte haft ett enda problem - är imponerad över såväl bygge som hantering och gränssnitt. Men hur intressant är det att läsa hundra sådana inlägg...

F ö håller jag med om att Desiren inte är en särdeles skön designupplevelse på ytan, bättre i verkligheten än på bild dock. X10 såg bättre ut på bild men i verkligheten tyckte jag den var ganska hemsk med sin plastiga känsla, kromknappar, pianolack och kantighet. Iphone slår hittills alla androider på fingrarna vad gäller fysisk design - så klart för det är ju Apples bästa gren. Desiren tycker jag dock är mycket roligare att hantera än Iphone. Men allt har för- och nackdelar!

3. blysprutan

blysprutan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker personligen att Legend spöar Iphone med hästlängder.
    Har klämt en hel del på båda men Legend vann, Enligt mitt tycke.
    Tur att alla tycker olika, annars hade alla haft iphone...

4. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag HAR haft en iPhone och jag tycker nog både hårdvaran och mjukvaran känns mer kvalitativ i fråga om stabilitet och känsla :)

Det jag saknar mest med iPhone är väl att kunna ställa in saker som man vill plus HTC Sense och widgets. När jag skaffade en iPhone var apparna en revolution som förändrade mitt mobila beteende; nu kunde jag göra mycket av det jag gjorde på datorn redan på telefonen på dötid. Istället för att göra ingenting på bussen kunde jag kolla bloggar, mail, läsa PDF-filer osv. men när jag skaffade min HTC förändrades mitt beteende av widgeterna. Nu kan jag göra de vanligaste och viktigaste sakerna utan att ens öppna en app, och det skulle vara svårt att gå tillbaka till iPhone efter den upplevelsen.

5. huskul

huskul Professional Droid Medlem

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

MINA ENHETER

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    jag själv tycker att det ska va så
    när man svarar med HF då ska man prata i HF om man svarar med luren då ska man prata där

jag kör med HF i bilen
    jag vill inte att folk som åker med ska höra vem det är om jag svarar i telefonen och den kopplas till bilens högtalare
    om jag vill prata i luren så svarar jag där om jag vill prata i HF så svarar jag där

i SE lurar kan man välja det
    men har nu Desire och där kan man inte välja jag hittar iaf inget
    de va ju iaf bra att dom hade gjort det jag behövde

6. Grimster

Grimster Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Tack för alla fina svar och tankar.

Jag har vart och köpt mig en X10a i varje fall SE trogen som man är.

Kört in basbandsversion 21 och än så länge efter ett par dagars pillande så har inte telefonen gjort mig besviken. Tycker telefondelen är både bättre och sämre på olika saker jämfört med min Tattoo som jag har i jobbet.

Tycker SE verkar sämre på widget fronten jämfört med HTC men såna går ju alltid att ladda ned. Såg den där videon på Youtube där feber.se demade hur seg X10 är och vet inte riktigt vad dom gjort med sin telefon för min var inte i närheten av så seg ens med basbandsversionen som låg på telefonen när jag fick den.