Ja, jo...jag är medveten om att jag går ut ganska högt och i slutänden blir det naturligtvis alltid kompromiss på ett eller flera plan, men man kan ju få önska i alla fall.
Verkligen synd att knapparna är på bortgång, för jag har hört många säga att det är knepigt att flytta markören dit man vill när man skriver sms och sånt, om det inte finns knappar. Sen uppskattar jag verkligen att snabbt kunna gå tillbaka till föregående meny bara genom ett knapptryck, så just den punkten kommer jag nog inte att backa på. Och som användare av "vanliga" mobiler blir man naturligtvis bortskämd med långa batteritider, men när det nu ska vara så mycket pekskärm överallt borde batteritillverkarna anstränga sig mer för att fixa lite bättre batteritider för det skulle ju helt klart behövas. Men visst, det är en vanesak...tids nog tycker man säkert det är helt okej att ladda varje eller varannan dag. Jag vet heller inte hur intensivt jag kommer att använda mobilen, nu är det mest sms som gäller och jag har sagt att jag skulle ha en massa spel i min mobil men inte fan har det blivit så.
Verkar som d-pad (eller motsvarande) mest kommer att finnas kvar på qwerty-mobilerna och då är det isåfall en sån jag får sikta på, vilket i och för sig inte är någon nackdel eftersom jag planerar att skriva mycket. Dock verkar Samsung Galaxy 551 inte vara ett jättebra alternativ, vad jag sett. Xperia Pro ser ju rätt schysst ut men kommer nog att kosta en bra bit över min budget. Man vet ju heller inte när den tänkt dyka upp, och när jag redan nu känner mig sugen på att börja utforska Android så vill jag ogärna vänta för länge så kanske man ändå kan stå ut med ett halvdant alternativ i nuläget för att sedan gå high end lite längre fram.
Click to expand...