Problem: Perfect keaboard

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av johankock, 4 jan 2012.

1. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Där hade du ju alltså svaret på din fråga.
    Jag kan bara uttala mig från egen erfarenhet och kunskap, T9 är ett rättstavningssystem som fanns i äldre telefoner. Att det är förknippat med 3x4 knappsatsen förstår jag - men tycker samtidigt att det blir konstigt.

I övrigt så förstår jag nu varför du använde T9 som förklaring, men för mig så blev det konstigt. Jag förstår att de i Telia butiken sagt det och att det tydligen har blivit en benämning av en klassisk layout på knappsatsen.

Men ändå skönt att det löste sig för dig!

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk

2. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Jag använder Go Keyboard (eller Go Tangentbord som det också heter i Market) som är gratis och i mitt tycke väldigt snyggt. Stöd för teman finns också. Jag använder t.ex. temat "Black" som ger mig ett i det närmaste perfekt tangentbord. När du skrev att du ville ha den gamla hederliga knappsatsen som hade T9-stöd så testade jag om det gick att ställa in Go Keyboard på detta sätt. Det gick naturligtvis och jag tycker faktiskt att det är en aning bättre än Samsungs knappsats inte minst då mellanslagstangenten är större :) Tycker jädrar i mig att det går lättare att skriva t.ex. sms på det gamla hederliga sättet med T9.