Petition till Google?

Discussion in 'Applikationer' started by johfel, May 17, 2010.

1. exionen

exionen Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    REAL 'MERICANS!

2. RickStar

RickStar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är ju trots allt Google som har utvecklat Android och äger Market, dom borde kunna gå ut med information om varför vi inte har Paid Apps i t ex Sverige(Finns säkert nån i nåt annat land som är intresserad av Paid Apps oxå). Jag menar får man en förklaring så är det lättare att vänta.

Det är inte operatörerna som bestämmer när Google's vara skall börja säljas, jmf. Det är inte bilhandlaren som bestämmer när nya Volvon skall börja säljas.

Jag tror att såna här brev faktiskt kan ge lite klarhet, men inte ett brev...

Det är över 4000 aktiva medlemmar på Swedroid, gör en klassisk svensk namninsamling.
    "Vi är 4000 svenskar som vill veta varför Google inte har fixat så vi får tillgång till Paid Apps utan att gå runt systemet"
    och ett namn för varje snubbe/brud, informera Aftonbladet, lägg ut info på Facebook om namninsamlingen för att få fler folk som skriver på...

Så kanske, om vi har lite tur får vi en förklaring till varför det dröjer...

Eller så kan man bara sitta lugnt å vänta :)

3. exionen

exionen Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Du missuppfattar lite vad jag menar, det är inte operatören som bestämmer, men det är med operatören google gör avtalet med. Därmed borde operatören veta lite mer.
    Håller med om att det är dåligt att vi inte får veta någonting. En namninsamling skulle kanske göra tricket, iaf för att få mer info vad som pågår, hur långt har dom kommit? vad har dom kommit fram till än så länge? Blir det priser i SEK eller €? (troligtvis i SEK) Och sen kanske luska på när möjligheten att få betalt för sina verk också ska expandera. Den listan är ju ännu mindre så att säga:) Fast jag undrar om vi inte behöver mer än 4000 underskrifter... Eller visserligen, läggs den ut på fb så kommer den förhoppningsvis få mer underskrifter än så.

offtopic: T-Mobile är ju inte blyga med att skicka massa sms om tjänster som finns tillgängliga iaf:D hehe

4. Omitron

Omitron Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Sådana problem har nästan alltid med girighet att göra och då tror jag inte det är Google i det här fallet utan andra aktörer här hemma.
    Om apple kan får det att fungera med sin market så har det inte med lagar eller regler att göra.

Det är helt sjukt att vi som ändå anses vara ett av världens främsta IT länder inte kan få tillgång till betal appar här.

5. wimanx

wimanx Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min gissning är att Apple förlorar pengar på Sveriges "äppel marknad", men att de hellre tar de förlusterna, de måste ju tänka på sin image (tänk själv vilket äppel krig det blivit från deras användare), de har inte heller råd att tappa kunder

Medans google kan ta att deras Market utvecklas med tiden, de har som sagt helt andra inkomst källor

Svenska bankerna misstänker jag är en bromsande kandidat i detta, inte rent inkomstmässigt, utan att google inte gillar att de ska ha 3kr per transkation

"App X" för 10kr, banken vill ha 3kr, aka 30%
    Funkar väl inte lika i USA, varav google försöker få bankerna att skippa de 3kr, vilket Bankerna vägrar.. och där får vi lida