Fråga: Phone House hävdar att min telefons mjukvara är modifierad

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Myrsten, 12 dec 2012.

1. Kung

Kung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

tror dem snackar skit, var väl någon praktikant på anovo som gjort fel sedan har dem andra rättat till felet när dem insåg att det var en uppdatering.
    vilken app skulle kunna ändra telefonens innehåll utan root behörighet???
    man kan inte ens radera appar utan root....

btw.. lägg gärna uppen lista på appar du hade installerat :)

Last edited: 16 dec 2012
  2. Ohamn

Ohamn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det är ingen App som "modifierat" din telefon!
    Det är ett av symptomen på "tidig GalaxyS3 död"
    För alla som orkar att läsa igenom alla sidorna i tråden på XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1993044 så finns det mycket information.

Precis som jag skriver i mitt inlägg i tråden så der det ut som om telefonen är modifierad:
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=35451419&postcount=398

"System Status : Custom"
    Men den är inte det. (Inte min i alla fall ;) )

// Ohamn

Last edited: 17 dec 2012
  3. Myrsten

Myrsten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skrev till Phone House att jag inte tänkte hämta ut telefonen förrän jag fått veta vilken app som har modifierat mjukvaran. Jag fick då följande svar:

"Jag har pratat med Samsung och du ska inte vara orolig över att ladda ner appar längre, de har slutit något avtal så du kan vara lugn. Hoppas du får mycket nöje med din telefon."

Jag får väl ta det som något slags erkännande på att de hade fel. Och jag slapp ju betala de 1200 kronorna. Tur att man inte bara gör som man blir tillsagd. Nu hämtar jag ut min telefon och hoppas på att den fungerar framöver. Tack för stödet och råden!

4. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Upprörande beteende av PH och Anovo om det nu är dom idioterna i farten igen.

Tacka vet jag CR-service. Inga problem alls där. Jag skickade in en brickad S2:a för ett tag sedan. Hade inte ens kvitto. De enda jag fick betala för var frakten, som dom var snälla och informerade mig om att Samsung kunde lösa om jag bara ringde kundtjänsten. Men jag orkade inte.. jobbet betalade den ändå :P

Men anyway, de bytte main och returnerade luren till mig. no problems, no questions, no bullshit! Allt var professionellt utfört! Precis som de ska va! De är ju liksom inte mitt fel att S2:an blev brickad.. även om jag nu råkade trigga emmc brickbuggen.. :)

5. Fructis

Fructis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nu är det väl inte PhoneHouse som har påstått detta utan isåfall Regeneresis?
    Phonehouse skickar bara in telefonen till verkstaden, vilket förövrigt är samma verkstad som alla andra åf använder (undantag för vissa)

Skönt i a f att du slipper betala

6. Letalis

Letalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Undrar vad dom menar med "slutit avtal med samsung".
    Skulle samsung helt plötsligt skrivit avtal med serviceverkstaden och accepterat att deras kunder använder Google Play?

Det låter helt befängt, Mina erfarenheter med Anovo (högst troligen den verkstad som är inblandad) är allt ifrån bra.

Att dom ens får lov att fortsätta vara supportställe....

Tur att det löste sig med din telefon, och det gäller verkligen att bestrida kostnadsförslag. Om det inte är helt uppenbart att man själv har orsakat eventuell skada.