Pipo M6

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av napa valley, 10 jun 2013.

  1. Kimmen

    Kimmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Skriver på den just nu. En pipo m6 pro. Sjukt snabb o smidig. Kör riley 1.5 custom rom från freaktabs. Snabb o bra rensad rom, de har olika kernels för överclockning av proc samt ddr-minnen. Kör min i 1704 mhz ger runt 20500 i antutu. Stock rom ligger på knappt 18000. Allt flyter bra, sjukt bra retinaskärm och bra o högt ljud i högtalarna och mkt bra batteri! Köpte från aliexpress för 230 dollar (rea) ink dhl-frakt. Värt varje krona.
     
  2. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    DET var ett förbannat bra pris, länk? Låter ju riktigt bra med 20000 i Antutu, då har de gjort något med firmware, på produktsidan på t.ex. pandawill.com står det 14000 i Antutu. Nu blev jag ännu mer sugen :P

    En fråga; hur upplever ni de inbyggda högtalarna?

    Edit: ser att du redan kommenterade högtalarna, sorry :o
     
    Last edited: 1 jan 2014
  3. Kimmen

    Kimmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    freaktab.com är det som gäller när det gäller custom-roms till Pipon. Mkt bra community med snabba moddade stock-roms och nya kernerls som överklockar minnen och processor..

    Firmwaren har utvecklats massor sen i höstas. Dessutom är ju custom-fw mkt snabbare när de rensar bort all kina-skit.
    Det var på ngn butik på aliexpress, jag hade 25 dollar rabatt pga aliexpress rea därav mkt bra pris.
     
  4. Kimmen

    Kimmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jo precis, högtalarna tycker jag är mkt bra. Klart ljud och högt. Inga problem att se på film i bilen tex (med kringljud som surrar etc). Dessutom har Pipo fixat till högtalarna sedan M6, dvs M6 Pro har mkt bättre högtalare så det är väl det som märks.

    GPS:n funkar finfint oxå dessutom.. snabb och mkt smidig.
     
  5. Spindrift

    Spindrift Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Hade en M6 Pro 3g tidigare och jag håller med de flesta i tråden vad gäller skärmen och känslan i den. Inga problem där alls. Läste nånstans att det var nån som bekräftat att det var samma skärm som i ipad men f*n vet. Problemen jag hade var frysningar, crasher, spontana omstarter tex. Sen att 3g sällan fungerade (testade olika operatörer) och gps'en var kass.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
     
  6. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Hittade dennaaliexpress. Har handlat på aliexpress tidigare och varit nöjd, men detta var misstänkt billigt: 168$ för M6 pro 32Gb WiFi och gratis frakt med DHL! För bra för att vara sant? Men aliexpress har ju sin "buyer protection" som ska ge en pengarna tillbaka om man inte får varan.... vågar man?
     
  7. Spindrift

    Spindrift Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jag kanske hade ett måndagsexemplar men 3g och gps var inte tillförlitliga. Har ni krav på 3g, välj en annan.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
     
  8. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Sitter och väntar på min M6 från en säljare på aliexpress... fortfarande alla nöjda med sina plattor? Någon ny smaskig ROM man ska klämma in? Nu när RK3288 har släppts och Pipo alldeles snart ska släppa nya plattor baserat på detta chip borde M6 och andra RK3188 -baserade plattor falla i pris...
     
  9. Buskavar

    Buskavar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Du ska absolut lägga in Pipo M6 Pro RileyROM 1.8 KitKat. Plattan blir smooth och mycket snabbare!
     
  10. Kimmen

    Kimmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Absolut.. Rileys rom är superbra!
     
  11. Kimmen

    Kimmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Men väntar nu med spänning på RK3288-plattorna tex Pipo P1.

    Skall bli mkt intressant att se dem in action.. tester visar på över 40000 i antutu.
     
  12. jlunse

    jlunse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Antutu ger mig 41140 med Pipo P1.