PiPo m7 pro 3g

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av BabbeN..!, 14 juli 2013.

1. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har hört blandade recensioner om pandawill. Ganska mycket negativt tyvärr. Brukar kunna ljuga att dom har saker i lager och sånt vad jag förstått. Dessutom så slutar dom svara på mail direkt dom fått pengarna så det blir problem om produkten är defekt. Sen har jag hört dom som är helt nöjda med dom också. Men jag tror jag avstår att handla från dom.
    Någon som har personlig erfarenhet av dom?
    Pipos officiella återförsäljare är pipomall.com, men där kostar det närmare 300 dollar att få hit den med DHL. Med Eternal Team eller Elijah store på Aliexpress kostar det runt 250. Eternal har den inte på lager men skulle få inom två veckor enligt deras livechat. Elijah står att dom har den i lager men jag har ändå skickat och fråga för att vara säker.

Fr0zenFr0g gillar detta.
  2. farbror_fester

farbror_fester Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Pixel 6a

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6a
    Jag har handlat av dem två ggr och med normal frakt så har det tagit ungefär en och en halv vecka att få grejerna. Inga problem alls vid mina affärer men däremot så har jag ju inte behövt diskutera garantiärende eller liknande med dem heller så det vet jag inte hur de skulle hantera.

Så länge de har varan i lager och man har turen att få en felfri produkt så tror jag de sköter sig bra. Om jag hade varit osäker på om de haft en vara i lager och inte kunnat vänta på den så skulle jag skickat ett mail till dem och frågat.

dennta gillar detta.
  3. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Då låter det ju faktiskt ganska bra ändå. Tror dom flesta onlineaffärerna från China kan bli problem om man behöver skicka retur tyvärr av vad jag läst. Så det är ju klart en större chansning än att gå till en lokal affär och köpa.
    Har någon köpt från Elijah store på aliexpress? Dom säger enligt livechat att dom har 3 på lager och har bra betyg av dom flesta. Sen finns det självklart dåliga betyg också.
    Kanske är säkrast att köpa från pipomall trots att det blir 50 dollar dyrare. När jag kontaktade Pipo direkt om vart jag kunde köpa den säkert så sa dom att det var dit jag skulle vända mig.

4. napa valley

napa valley Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ser ju ut som att pipomall.com och pandawill är samma sida iofs. jämför header osv.

varför betala såpass mycket mer på pipomall? är det för bättre garanti möjligen?

5. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hade jag faktiskt inte ens tänkt på :) Konstigt bara att pipomall ska ha den i lager och inte pandawill. Pandawill visste inte när dom skulle få in den enligt livechat.
    Men tror ni dessa sidor är bättre att beställa från än tex Elijah store eller Eternal Team på aliexpress?
    Paypal funkar ju på dessa sidor så det känns ganska tryggt på det viset men aliexpress funkar ju på ungefär samma sätt. Tror inte det är några större garantiskillnader.

6. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu har jag beställt plattan som dom sa kan skickas på måndag :) Får se hur sant det är :P Kommer uppdatera er alla med hur hela processen går så ni vet om jag gjorde bort mig eller inte :D

Fr0zenFr0g gillar detta.
  7. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag har också två positiva köp från Pandawill och köper nog därifrån igen. Vilken upplösning köpte du? Borde man inte få bättre prestanda med den "lågupplösta"?

8. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad jag läst om både Pipo M9pro och M7pro är att dom ska flyta på bra och fungera bra med spel trots at den är högupplöst. Men klart det kräver mindre att driva en skärm som har lägre upplösning.

Har fått problem med min beställning. Fick detta meddelande från Aliexpress:

Order Number:
    60041225768523

Status:
    Transaction Closed

Reminder:
    Your order has been cancelled for security reasons. The fund for this order hasn't been deducted by AliExpress. However, some banks may hold this payment, and the bank will reverse the payment for up to 7-10 working days before releasing back to the card holder. To avoid order cancellation in the future, please submit a claim for payment verification.

Fattar inte riktigt vad dom menar. Låter ju som att min bank skulle ha pengarna, men inte jag?
    Skitskumt. Någon annan som varit med om detta? Dom vill att jag ska skicka bild på betalkortet och på mitt pass, men det är jag inte så sugen på att ge ut så.
    Värsta är ju att jag inte kan beställa från något annat ställe nu för jag vill inte ligga ute med pengarna för två plattor :/

9. Fr0zenFr0g

Fr0zenFr0g Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kontakta din bank eller vänta skulle jag tro att är det du kan välja på... :/

Last edited: 17 augusti 2013
  10. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har kontaktat banken så jag får se vad dom svarar. Har läst om folk som har haft samma problem och dom har fått tillbaka pengarna efter 7-10 dagar iaf.
    Men det är ju bra surt att behöva vänta på pengarna innan jag kan beställa igen.
    Har någon handlat från pandawill, merimobiles eller geekbuying personligen? Vill inte försöka beställa från Aliexpress igen för då kommer säkert samma sak hända igen.

11. WarSpaz

WarSpaz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

har köpt både från pandawill och aliexpress och båda gick strålande. köpte från high rated seller på aliexpress

12. Fr0zenFr0g

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kan även till lägga att jag köpte en av Eternal Team och de säger att den ska skickas i början av veckan... Får se hur lång tid dhl kommer ta för att få den hit men jag förväntar mig att ha den denna månad men helst i slutet av veckan :)

13. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är du säker på att dom har den i lager? När jag pratade med dom i torsdags så hade dom inte det och det skulle ta minst en vecka att få in den :/

14. Fr0zenFr0g

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nej de har den ej i lager, de skulle komma till lager idag eller imorgon...

15. napa valley

napa valley Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vilken version köpte ni?

ser inga svenskar som köpt den via eternal team (man ser ju nationalitet på köparna längst ned)

jag är riktigt sugen på den här också, men hur tror ni att Wifi:n är? har hört att det är den som spökar för många och då är ju plattan typ obrukbar, spelar ju ingen roll hur fin skärmen är då. Har pipo bra rykte här?

16. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tänkte köpa Wifi verisionen. Har ju alltid med mig mobilen så om jag inte är vid något Wifi så kan man bara använda mobilen som hotspot.
    Har helt okej rykte med Wifin faktiskt (för att vara kina-plattor). Lite därför jag bestämt mig för just pipo. Sen finns ju alltid risken för måndagsexemplar :)

Frozen frog uppdatera hur det går med din beställning när något händer.

17. Fr0zenFr0g

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag köpte en svart med 3g... :cool:

18. Fr0zenFr0g

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det står nu att ET har skickat min platta nu!

19. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Sweet! :)
    Tog du snabbleverans eller vanlig?
    Ja ghåller på att bli tokig! Varken geekbuying, pandawill eller merimobiles har den på lager :/ Och på Aliexpress vill ju inte mitt kort funka :(

20. Fr0zenFr0g

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag valde DHL, så om den ej fastnar i tullen så har jag den nog denna vecka :)