Pixel 2 laddare?

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av Thrillofit, 17 jan 2018.

1. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 734
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    night77 gillar detta.
  2. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8 797
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Den var inte heller billig .. menar lika dyr som orginalet.

Men tack :)

Jag hade gärna velat ha helt original laddare och USB kabel. Letar på nätet men är lite osäker på vilken beteckning laddaren skall ha, stämmer det att namnet är: TC G1000 ?

3. bernard

Mottagna gillanden:
    47 734
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jo, visst, men originalladdaren ligger ju på endast 18W, så den är inte så framtidssäker. Jag tror Pixel 3 kommer tillåta 27W.

Om man skall köpa en laddare som är stationär/ständigt inkopplad på samma ställe är det lika bra att fläska till det, så slipper man byta på ett par år.

Har man laptop eller surfplatta hemma med USB C funkar ju den laddaren utmärkt för de ändamålen också. Bra all-around-laddare.

4. night77

Mottagna gillanden:
    8 797
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Tack för tipset :)

5. bernard

Mottagna gillanden:
    47 734
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan ju tillägga att kjell & co-laddaren är kompakt med tanke på kapaciteten. Fungerar bra i ryggsäcken också. Förmodligen en av de mindre 40W+-laddarna på marknaden.

night77 gillar detta.
  6. Streiby

Streiby Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131
    Telefon:
    Samsung s25+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung s25+
    Telefon 2:
    pixel 9 pro
    Platta:
    Samsung tab s8 ultra
  7. night77

Mottagna gillanden:
    8 797
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Skulle aldrig våga köpa okända märken. Belkin billaddare är dock helt OK.

Beställde dock från Tyska Google en Original laddare + extra USB kabel och Google Buds.

8. Streiby

Mottagna gillanden:
    131
    Telefon:
    Samsung s25+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung s25+
    Telefon 2:
    pixel 9 pro
    Platta:
    Samsung tab s8 ultra

Förstår dock inte vad problemet skulle vara? Det är ju det som är hela grejen med PD laddare. Du ska kunna ha en och samma laddare till dator, telefon, bildskärm etc. Telefonen förhandlar ju själv vilka volt och amp som ska levereras till telefonen via CC pinsen på USB-typ c kablen det är ju därför det måste vara typ-c på båda ändar för att telefonen i detta fallet ska kunna förhandla med laddaren i fråga (se bifogad bild) Att bara våga ladda med Original laddare känns ju lite som att bara våga tanka sin Volvo på Volvos egen stationer.

Bifogade filer:

9. night77

Mottagna gillanden:
    8 797
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Du måste skoja här väl? Alltså hur resonerar du det hela?

Du försöker "jämföra" en okänd laddare med en Volvo och en bensinstation ??????????

I de flesta fall, okända laddare kan orsaka brand, explosion eller skador, kan ALDRIG lita på att innehållsförteckningen och specifikationerna angivna på laddaren är äkta speciellt om man handlar såna från Kina.

Jag har jobbat med design och test av laddare, vi testade ALLT som kunde påverka laddaren och vad en är ansluten till, typ laptop, mobil, surfplatta eller annan elektronik. Ofta Kina produkter var helt kassa på sånt och följde ingen standard hit eller dit utan vara bara massproduktion av billig skit som såg fin ut men ingen visste vad som fanns inuti burken!

Jag kan säga så .. att det är som att du tankar din nya Volvo (som rekommenderar 95 oktan bensin) med en 87 oktan istället nånstans i Öst Europa/Nord Amerika där du inte vet om den kommer att skada bilen i längden eller kanske inte.

10. Streiby

Mottagna gillanden:
    131
    Telefon:
    Samsung s25+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung s25+
    Telefon 2:
    pixel 9 pro
    Platta:
    Samsung tab s8 ultra

Klart där finns piss från kina också men man får ju sortera ut skräpet. En hel del av PD laddarna som amazon säljer finns att hitta och beställa från kina. Menar du då att det är någon skillnad på laddaren som säljs på dom båda sidorna? Jag har köpt många Samsung original laddare från kina skulle det va någon skillnad på dom och dom som jag kan köpa på Elgiganten menar du då?
    Ja du säger du jobbat med design och test av laddare? du får gärna berätta för mig vart laddarna tillverkas då? Skulle mer än gärna köpa en laddare tillverkad i Tyskland tex. Men som vi alla vet så gör det mesta i Asien nu nuförtiden är det inkorrekt?

Om man är rädd för att ladda sin telefon med okänd laddare så är det samma sak som att du inte vågar tanka på preem istället för på statoil. Har aldrig lånat en laddare hemma hos någon annan? du vet väl inte vad som finns på andra änden bakom soffan? Börjar du korsförhöra vederbörande innan du laddar din telefon? Lite sunt förnuft brukar räcka långt när man beställer saker.

11. night77

Mottagna gillanden:
    8 797
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Laddare som designas och tillverkas av de kända tillverkarna (i kinesiska fabriker) är klart helt OKEJ och de flesta är vad som kittas med våra telefoner. Det jag menade och jag är helt säker du förstod mig väl att okända Kinesiska laddare/batteritillverkare är absolut inget att lita på. Sunt förnuft är det inte med sånt utan man får leva i osäkerhet hela tiden att något kan hända. I vilket fall som helst är det klart ditt val att köpa vad du vill men det betyder inte du har rätt i sammanhanget om att ALLA laddare är lika bra. Det finns väldigt mycket som spelar roll, EMI, EMC, ESD, etc.

12. Streiby

Mottagna gillanden:
    131
    Telefon:
    Samsung s25+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung s25+
    Telefon 2:
    pixel 9 pro
    Platta:
    Samsung tab s8 ultra

Förstod precis vad du menar. Och jag håller med att det finns en hel del skärp, men som jag skrev i min tidigare post så beställde jag hem ett gäng olika för att testa och se om någon av är värt att ha. Jag är nämligen emot att betala 150% högre pris för att butiken ligger i Sundsvall istället för att beställa samma vara från kina. Om jag köper 4 olika laddare och en av dom är bra, så behöver ju inte alla här klia sig i huvudet om vilken laddare man ska ha. För lets face it att betala 500-600kr med frakt för en original laddare är inte i min värld rimligt! Då köper jag hellre en annan med fler laddmöjligheter för samma pengar! som jag kanske kan ladda ungarnas ipads och frugas S8 med samtidigt.