Diskussion: Pixel Buds A-series

Diskussion i 'Hörlurar' startad av niiloa, 12 sept 2021.

  1. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Jag började använda mina Pixel Buds A-series under dagen som var. Än så länge väldigt nöjd. Jag sprang en timmes motionsrunda med konstant musik, batteriet gick då ner från 89 % till 59 %, dvs 30 procentenheter ner på en timme vid konstant lyssning. Stämmer det med eran uppfattning, att en av öronsnäckorna räcker ungefär tre timmar totalt (eller lite mer) innan den är nere på noll? Om jag lyssnar och tar många pauser, dvs ej konstant lyssning, vill nån uppskatta batteritiden då? T.ex. när jag jobbar lyssnar jag länge men gör många uppehåll i lyssningen.
    Hur många laddningar klarar skalet på ett ungefär, om vi tänker oss att jag laddar en öronsnäcka 0-100 % ett antal gånger på raken?

    Instruktionerna för hur budsen fungerar får man främst i appen efter parning med telefonen, kan nämnas, för nya användare. När jag kollade på medföljande instruktionsblad så gav det inte särskilt många instruktioner. Hade underlättat ifall det i bladet faktiskt stod att appen kommer förklara allt.

    Jag förstår att om man stoppar öronsnäckorna i fodralet och stänger detta, då har man stängt av allting, så att det inte drar batteri. Men hur funkar det egentligen, om jag har en öronsnäcka i örat, inte vill plocka ut den men vill stänga av den en stund, går det på något sätt att göra manuellt? Det finns ju ingen fysisk knapp. Eller är enda sättet att stänga av den, att stoppa den i skalet? Blir ju jobbigt ifall man inte har skalet med sig, hur gör man då? Stänger de av sig automatiskt efter en viss tids inaktivitet? Kanske går att frånkoppla i telefonens bluetooth-inställningar, stänger den av sig då?
    Detta var nog det enda jag inte riktigt blev klok på. Gillar annars enkelheten. Bara att plocka ut dem ur skalet, så är de påslagna. Alla andra bluetooth-enheter jag haft har krävt en jobbig process där man måste hålla in en knapp, sen är man osäker på om man hållit in tillräckligt länge, sen är man osäker på om telefonen kopplat upp sig eller inte, och kollar i telefonens inställningar typ. Pixel Buds löser allt detta strålande. Tycker bara att appen kunde ha innehållit några enkla instruktioner om när budsen är på respektive av, tror inte det nämndes alls. Istället fick jag experimentera en lång stund.

    Enda nackdelen jag stött på är att Google Assistant i budsen inte verkar ha alla funktioner som telefonens assistent erbjuder. Kändes ganska begränsat. Budsen borde väl kunna läsa upp svar på vilken assistent-förfrågan som helst, kan tyckas, men tydligen inte.
     
  2. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Jag har använt mina 'A-buds' ungefär ett halvår nu men kan egentligen inte säga så mycket om batteritiden - helt enkelt för att jag har knappt någon gång fått soppatorsk helt och hållet. Jag har också alltid den där skal-laddar-mojängen i fickan; just med tanke på att kunna ge lurarna lite mer kräm vid behov. Sedan skulle jag också garanterat tappa lurarna om jag skulle trycka in dom någon annanstans är just i skalet. Det har också hänt någon (enstaka) gång att jag inte har lyckats ansluta mina buds utan att trycka in dom i skalet först (det har inte varit slut på lurarnas batteri då).

    Jag skrev i mars en ganska omfattande text om mina intryck och på det stora hela har inte mycket ändrats sedan dess (om något alls). Du hittar mina skriverier här.