Fråga: Plastfilm på fram- och baksida?

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av Kate, 6 feb 2014.

1. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Hittade ett skärmskydd till en annan telefon som jag satt dit. Hatar verkligen repor . Använder förvisso ett TPU skal men det brukar kunna komma in partiklar som gör märken ändå.

Skickat från Tapatalk 2

Ekman gillar detta.
  2. Phukkitt

Phukkitt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Japanska märket Crystal Armor har både fram och baksida till Z1f, de borde passa utan problem på Z1c.
    De har dock inget hål utskuret för LED verkar det som, så det kan eventuellt leda till att nattbilder blir ännu värre.

Har inte grävt så djupt i den ännu men om jag tolkat det rätt så kan man köpa både som paket samt som lös fram-/baksida, verkar inte vara någon skillnad på dem. Bilderna nedan är länkade till japanska shopen Rakuten (de har dessutom sjukt mycket andra tillbehör till Z1f).

Anti Fingerprint Surface verkar stå med i japanska på alla tre bilder, men de har bara översatt det på bilden för baksidan, så tolkar iaf jag det. Om man bara kunde japanska... :/

EDIT: En välgjort review av samma skydd till vanliga Z1 finns på XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2634320
    (dock skriver han/hon olika ang. friktion och fingeravtryck i round 2, så läs allt)

Last edited: 19 feb 2014
  3. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

4. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Japp har både det och vita fast kör utan skal just nu. Medföljande displayskydden var grymt skön känsla med mot alla andra jag testat. Bra glid. Fast man vet ju ej om samma skydd medföljer alla för var med separat o inte i skalets påse som det brukar vara från ebay när det ingår i skalen.

5. nlindstroem

nlindstroem Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER