Play på prisjakt

Diskussion i 'Xperia Play' startad av Sasori, 23 feb 2011.

  1. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Binder du dig hos halebop dock får du den för runt 3400 kronor
    Alltså play
     
  2. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    3 hade kontantkort och inget abonnemang plus att man lätt kan komma runt operatörslåset. Visst kan jag säkert hitta play billigare med abonnemang men då blir säkerligen totalkostnaden högre och jag vill behålla min nuvarande operatör.
    Jag vill att priset ska vara lägre inte bara för att jag vill ha en prisvärd mobil utan för att jag vill att fler ska köpa den. Ju fler som köper den desto mer fokus och resurser går till vidareutveckling av konceptet. Nu är den nya generationens daul core med största sannolikhet av större intresse för majoriteten, det gör mig orolig. Jag vill inte investera i en telefon och sedan sitta där ett tag senare och få veta att de gav upp för att intresset var för lågt på grund av för högt pris helt enkelt.
    Det kommer nog bli en play till slut för mig ändå men jag vill att det ska vara ett så bra köp som möjligt från alla synvinklar :)
     
  3. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Word!
    Ju mer intresse och ju fler som köper den, desto mer energi kommer utvecklarna att lägga på spelen till enheten, den har bra förutsättningar men utan stöd från spelutvecklarna blir det flopp. Spelutvecklarna kommer avvika om Play blir en säljflopp.

    Själv suktar jag ordentligt på denna också, dual-coretelefoner i all fläskig muskelära, men jag gillar Play som idé och hoppas på en ljus framtid för den. Vem vet, kanske SE kommer med en uppdaterad Play när Qualcomm får arslet ur vagnen och släpper sina dual-core SOC:s.
     
    Last edited: 2 mar 2011
  4. anarfox

    anarfox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag är inte så säker att den stora massan är med på performance racet. Tror de flesta går in i en butik och säger att jag vill ha en telefon som kan det här och det här och det här, och sedan får de rekommendationer av säljaren.
     
  5. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Nu har aftonbladet skrivit att O2x är den fläskigaste telefonen på marknaden vilket betyder att den stora massan har sett det, när de sedan ser play och ser priset, som om det hade vart lägre kanske hade vart intressant så tappar SE.
    Visst är vi antagligen bäst på att köpa SE lurar här i Sverige men om man kollar marknadsmässigt är vi inte intressanta. Ingen samoled på telefoner, seg release, dåligt med jippon mm. Då måste vi hoppas att det blir en försäljningssuccé. Det kommer den inte bli om den går på 5 papp.
    Någon nämnde Wii tidigare och att helhetskänslan var viktigare, kan ha vart på kommentarerna på första sidan, då glömde man nämna att den kostade halva priset jämfört med hårdaste konkurenten vid det tillfället och fortfarande är den billigaste konsollen. Hade den kostat mer än en Ps3 hade den vart död för länge sen.
     
  6. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Det var jag som nämde Wii som exempel. Och jag är säker på att den kommer att närma sig 4000 när den väl är lanserad. Prisbilden ändras hela tiden, även efter lansering. Oroa dig inte Sasori. Du kommer att köpa en Play och den kommer att vara värd priset fram till den dagen då någon annan tillverkare hoppar på tåget.
    Wii kontrollerna var och är förövrigt dyrast. Skulle man ha två kontroller blev den plötsligt inte så billig längre.
     
  7. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jo båda delarna tillsammans vart en hundring mer än en ps3 kontroll. Ganska illa där, får hoppas det inte på något sätt påverkar tillbehörs bilden ;)
    Wii är ett bra exempel, så länge det blir som du tror och jag hoppas som fan att det blir fallet, det finns inte ens någon annan telefon med i bilden för mig nu 8)
     
  8. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Telenor har nu lagt upp telefonen och det ser ut att vara vettigt pris med abonnemang. Själv är jag tyvärr slav under Tele2 då min fru och hela min kontaktkrets använder sig av just den leverantören men hade jag inte vart det hade Telenor definitivt vart en stark kandidat här.
     
  9. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    @Sasori
    Xperia play finns nu för förhandsbokning hos Tele2.
    http://webbutiken.tele2.se/Kop-ny-mobil/sonyericssonxperiaplay/?s=288
    Och priset är vettigt faktiskt. Bättre än Telenor utan bindningstid, 4495:- och mej veterligen så låser inte Tele2 sina mobiler, jag har köpt flera mobiler från dem och ingen har varit låst till Tele2/ Comviq.
    Köpte min X10i där. :D

    skrivet på Tele2:s hemsida. Låter bra tycker jag, det är inte så länge.
     
    Last edited: 12 mar 2011
    Sasori gillar detta.
  10. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    awesome, fixad via tele2 :D
     
  11. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Så det blev en tillslut i alla fall :D
     
  12. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Oh yes, längtar som fan :D
    Funderar dock på att avbeställa och skaffa den i affären.....hmm, men det blir en i alla fall. Jag är alldeles för velig när jag handlar