Playstation phone? Vara eller inte vara?

Diskussion i 'Xperia Play' startad av nioh, 1 dec 2010.

?

Vad tycker du om Playstation phone baserad på Android?

  1. Grymt, jag köper den så fort den kommer.

    21 röst(er)
    18,6%
  2. Intresserad, kan definitivt tänka mig att köpa en sådan.

    44 röst(er)
    38,9%
  3. Nja, tveksamt om det blir så bra, men det är intressant.

    33 röst(er)
    29,2%
  4. Nej, tycker inte det verkar särskilt bra. Bättre med PSP Go eller Nintendo DS

    0 röst(er)
    0,0%
  5. Nä, fy farao, dundertabbe med en enhet som är halvbra för två världar.

    15 röst(er)
    13,3%
  1. anarfox

    anarfox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

  2. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag läste tyärr att hela den här nyheten inte stämmer, att någon antingen skrev fel eller hitta på. Det enda som har bekräftats är att Playstation Suite kommer till tegra 2-enheter. Därmed också PS1-spel. Vi ska väl inte utesluta möjligheten till emulering av PS2, men inget officiellt har sagts. Synd att inte GameReactor har sett detta.

    http://www.engadget.com/2011/03/11/playstation-suite-coming-to-tegra-2-devices-ps2-games-coming-to/
     
  3. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Enligt Trendy Entertainment, skaparna av Dungeon Defenders (unreal 3-motorn), påstår i en intervju på siten "fonehome" att Xperia Play slår PSP flera gånger om då det kommer till kraftfullhet och hanteringen 3D-grafik.

    Om det stämmer, tror ni att vi kommer få se mer konsol-lika och mer tekniskt avancerade spel till enheten, eller kommer den förbli en maskin som enbart får leva med portningar av "touch"-spel? Det har gått flera rykten om att Sony Ericsson hjälper till och finansierar flera kommande spel som ska vara exklusiva till enheten, men inget är bekräftat.

    Potentialen verkar ju finnas. Vad tror ni?

    http://www.fonehome.co.uk/2011/03/1...-of-the-water-many-times-over-says-developer/
     
  4. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag tror tyvärr på halvärslade portningar till en stor utsträckning men en hel del smått å gott bland titlarna också. Sedan lär väll en PsP emoulator dyka upp inom kort.
    Lite nytt kommer nog i början för at se hur det tas emot av massan. SKa stödja alla utvecklingsprojekt som jag tycker är intressanta så att bollen hålls rullande :D
     
  5. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Det här var en ganska färgad sida om Xperia Play, men det finns definitivt poänger i vad de säger.

    http://www.fonehome.co.uk/2011/02/14/10-secrets-of-the-sony-ericsson-xperia-play/

    Xperia play är mycket mer kraftfull än PSP Go, det var i och för sig ingen överraskning. Om man tittar på grafiken utvecklare kan krama fram ur iPhone4 så förstår man. Har inte sett lika snygga grejer på Android, men det finns flera Android-mobiler som har lika kraftfull hårdvara eller t.o.m kraftfullare än iPhone4.
    Samsung Galaxys Hummingbird-plattform är starkare, Adreno205 är starkare. LG Optimus 2X som börjar komma ut på marknaden nu med Tegra 2 är ännu starkare.

    Jag har sagt det förrut och säger det igen, den enhet som kommer med de mest underhållande och attraktiva spelen är vinnaren. Nintendo Wii som är mycket klenare i hårdvaran än PS3 och Xbox360 står sig mycket väl i konkurrensen, hårdvarumässigt är inte Xperia play så mycket svagare jämfört med Tegra 2.
    :D
     
  6. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Problemet blir dock att priset ser ut att dra iväg för mycket. 649 euro är mycket, växelkursen representerar inte heller det framtida priset då det sällan översätts rakt av.
    Man får hoppas att de tänker långsiktigt, billiga mobiler, många spel att tjäna pengar på, stor kundkrets mm.
     
  7. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    I jämförelse med andra mobiler är den väl inte så dyr? Iphone kostar bra mycket mer om man ska ha den olåst och utan något abonnemang? Köper inte de flesta en telefon (nu räknar jag inte med hardcore-telefonnördarna) med ett abonnemang när de köper en telefon? Jag kan tänka mig att folk som redan är bundna köper ett nytt abonnemang bara för att få telefonen billigare. Sen erbjuder väl vissa operatörer inbyte av den gamla telefonen för en ny med nedsatt pris?

    Givetvis hade det varit ännu bättre om den var billigare från början, men mobilmarknade ser ju ut så här och vi får inte börja jämföra Play med en konsoler som PSP eller DS. Detta är fortfarande en telefon.