Jag har ett märkligt fenomen som jag inte riktigt kan klara ut när det gäller Pluto TV.
På min desktop-PC hemma får jag av någon anledning in vad som verkar vara den internationella versionen av Pluto TV. Den har möjlighet till inloggning och det finns en liten inloggningssymbol i övre högra hörnet:
Visa bifogad bild 139583
På alla andra PC och mobiler hemma får jag in den nordiska versionen av Pluto TV som inte har inloggningssymbolen och som har Viasat-program.
Jag gillar den internationella versionen bättre för där är utbudet större. Bl.a. finns där Familjen Addams på kanalplats 511 som är en av mina ungdomsfavoriter. Hög nostalgifaktor!
Visa bifogad bild 139582
Så jag skulle vilja ha den internationella versionen på min TV-PC i vardagsrummet, men det går inte hur jag än försöker. Jag har försökt räkna ut vad som skiljer men jag går bet. Alla PC är anslutna till samma nätverk med samma IP-adress utåt. Det spelar ingen roll vilken browser jag använder eller om jag surfar i inkognito-läge, så ev. cookies tycks inte styra detta. På min desktop-PC blir det alltid den internationella versionen och på övriga blir det alltid den nordiska versionen.
Någon som har en idé om vad som kan orsaka fenomenet?
Click to expand...