Pocket Legends

Diskussion i 'Spel' startad av ZeD, 11 nov 2010.

1. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Kan lägga upp den lite senare ikväll men förhoppningsvis kommer det en ny uppdatering ganska snart.

'SS' har nerfat alla klassar samt vapen och stats, troligtvis för att få bort det "kaos"som tagits upp i denna tråden innan, nu behöver verkligen en enchant heala tanken för att kunna ta en del bossar, problemet just nu är att det är ganska svårt att kommunicera samt att utrustningen är alldeles för dålig i sin armour och defence samt att vapnens autoattack har saktas ner så att warriorn får förlita sig på på sina skills och då tar manan slut snabbt.

De andra klasserna har jag lite mindre koll på men vad jag förstått har archers armour nerfats så mycket att de mer eller mindre blir one-shootade av bossar. Magen verkar vara den som inte tagit så stor skada av den senaste patchen dock.

'PL's forum är dock i uppror så förhoppningsvis tar 'SS' sitt förnuft tillfånga och balanserar upp soppan igen.

2. krokdil

krokdil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det inte bara klienten som har uppdaterats?
    Klassernas attribut ändrar de väl genom patcher? Har för mig att jag laddade ner någon patch förut :) Eller tänker jag för mycket wow nu? :P

3. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Likt tidigare frågat; e det någon med Docs ROM som kunnat ladda ner det? E riktigt sugen på spelet!

4. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jo det har du nog iofs rätt i men varje gång jag har fått en patch har de även valt att uppdatera klienten först, kan ju vara en slump eller att de bara kör det samkört.

5. krokdil

krokdil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör Docs och det fungerar inte att ladda ner för mig, :(
    Men som tur är finns detta forum :)

6. Osc.

Osc. Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En fråga bara, går det att göra så att den inte äter upp ens batteri, är ju så att det dras 1% av batteriet varannan minut, i bästa fall!

Annars väldigt skoj spel, lite svårt att komma igång och fatta bara, kanske för att jag aldrig lirat wow..

7. krokdil

krokdil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ha laddaren i ;)

8. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Är egentligen inte speciellt underligt att 'PL' använder mycket soppa. Det ligger konstant och kör mot Internet och laddar hela tiden ner samt upp data och så använda skärmen konstant vilket den iofs gör i alla spel :) men sammantaget är det svårt att tro att de kommer få ner batterianvändandet speciellt mycket.

Har sett en del barnsliga kommentarer på Market om detta samt att de vill ha betalt efter level 13, ärligt talat så kostar hela spelet inte speciellt mycket och 'SS' har även driftkostnader dör de 2 servrar som spelet körs på (android har bara till gång till en).

Jag börjar bli lite småtrött på Android användare som gnäller över att inte allt är gratis och att vissa spel inte fungerar på just deras telefon när de sitter på en X10Mini eller en gammal Magic.

9. krokdil

krokdil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snälla någon lägg upp den nya versionen! Börjar få lite abstinens, vad ska jag nu göra i skolan?

10. kentgoran

kentgoran Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Plugga? ;)

Sent from my Desire HD using Tapatalk

11. alawie

alawie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

började spela detta för 3 dagar sen. fifan vad man är beroende av spelet :) Det är så sjukt kul alltså, rekommenderas starkt. Berätta gärna vad för lvl o klass ni kör med.

12. welph

welph Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Funkar hur bra som helst på min x10mini, visst det är lite svårt ibland att läsa en del text...

13. espelastisk

espelastisk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte inte spelet tillsatt, servrarna är ju bedrövligt dåliga när det blir som värst kommer det ju lagspikes som fryser allt varannan minut. Tänker ju knappast betala för sådan dålig service, och nej det är inte min uppkoppling har pratat med flera i spelet som upplever samma sak. Fixar dem stabilare servrar så skulle det nog bli intressant.

14. Jack Bohlen

Jack Bohlen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Ja eller så har dom en BETA-tag just för att reda ut den där typen av problem.. ;)

15. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Vilka flera är detta, du och en av dina vänner, eller? Jag har inte märkt av något lag överhuvudtaget, på varken 3G eller WIFI och detta verkar inte vara något speciellt stort problem iom att det inte klagas över detta på deras forum. Nu skriver ju du inte vad du har för telefon så jag kan inte veta vilken generation av telefon du sitter på men jag vågar chansa att din telefon inte stödjs av 'Spacetime Studios'

16. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Var inte dig jag menade eller ens din telefon men problemet för de speltillverkare som lägger upp sitt spel på Market ofta får dålig rating eller kritik i kommentarerna då då alla vill att allt skall fungera perfekt för just deras telefon även om de sitter på gammal hårdvara eller annan hårdvara som inte stödjs.

Polarbits 'Reckless Racing' är ett annat exempel och jag börjar tröttna på allt gnäll där, försök att spela 'COD Black OPs' på en gammal Pentium med Voodoo2 grafik och se hur det går :).

17. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Kan nu meddela att det går att köpa Platinum genom 'Google Checkout' bara att klicka 'Buy Platinum' på 'Pocket Legends' hemsida och använda via 'Google Checkout'.

18. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

19. kernehed

kernehed Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95
    Operatör:
    Telia
    Telefon: