Poco X3 PRO

Diskussion i 'Poco / Pocophone' startad av MartinAsplund, 16 maj 2021.

  1. Lokf

    Lokf Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    209

    MINA ENHETER

    Hur är skärmen på X3 pro tycker ni? Är den märkbart flimrig av PWM som används för ljusstyrkan?
     
  2. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    nu har jag inte telefonen men var ett tag sugen att köpa den för att byta ut min s10+ som main, ser att den finns nu för 1990 men skärmen har alltid fått kritik för att vara dålig så jag vet inte. Man ska nog inte förvänta sig för mycket när det gäller kvalite på skärmen. lite synd egentligen hårdvaran o allt annat är det inget fel på men dom valde väl att hålla nere för att priset inte skulle vara högt.
     
    Lokf gillar detta.
  3. Roenlond

    Roenlond Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2017
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    22
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet k1
    Jag har telefonen och är fortfarande helnöjd. Skärmen är ju ingen AMOLED direkt, men jag märker inte av något flimmer på min. Jag gick från en amoled på sony xperia xz3 till denna och märker mer av skillnaden med 120 Hz skärm än kvaliten på bilden i sig på denna.

    För 1990 som den säljs nu kan jag inte tänka mig en bättre telefon, speciellt eftersom den har så bra custom rom community. Tror man måste börja komma upp till över 4-5k innan kvaliten matchas, fram till kanske poco x4 pro eller liknande släpps..
     
    Lokf gillar detta.
  4. Lokf

    Lokf Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    209

    MINA ENHETER

    Ja det är bra att det inte är amoled, har precis gått från en Redmi note 5 till en Samsung A52s, men PWM-flimret som är ganska lågfrekvent på amoled gör att jag får ont i ögonen och huvudet, så det är därför jag är intresserad av en Poco X3 pro eller Xiaomi 10T/pro, som båda har LCD och bara PWM runt 2400 Hz, jämfört mot ca 240 Hz på min Samsung.
     
  5. Roenlond

    Roenlond Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2017
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    22
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet k1
    Förstår! Inget jag märkt av iaf, min fungerar fint :). Hört om några med "ghost touch" problem, men inget jag märkt av.
     
    Lokf gillar detta.
  6. Lokf

    Lokf Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    209

    MINA ENHETER

    Ja precis, läste något om det också, men läste även att det ska ha blivit bättre med nyare version av mjukvaran. Tack för svaret, 1990:- är egentligen inte värre än att man kan köpa en och testa, ska nog göra det och sälja Samsungen istället.

    Visst har väl Xiaomi även ett läsläge? Läste något om det och att det tydligen då är ännu bättre för de som är känsliga för PWM. Har Pocon detta läge också?
     
  7. Roenlond

    Roenlond Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2017
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    22
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet k1
    Jag är osäker på läsläget faktiskt. Det kanske finns i MIUI, finns det hos xiaomi lär det finnas hos poco också eftersom det i princip är samma operativsystem. Jag kör dock arrowos men har inget läsläge som förändrar skärmen. Finns det inget stöd i MIUI kan det säkert finnas i någon annan ROM.
     
    Lokf gillar detta.
  8. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Är inte det största problemet med X3 Pro att den är en riktigt stor och tung? 215 gram och tegelstensaktig i byxfickan har i alla fall inte varit en rolig kombo för mig, speciellt inte när jag cyklar.
     
  9. Roenlond

    Roenlond Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2017
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    22
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet k1
    Den väger absolut lite grann, men formen på mobilen (platt skärm, kamera högt uppe) gör att den blir greppvänlig. Vikten är värt besväret för mig för att få två dygns batteritid :)

    Cyklar med den i fickan varje dag utan bekymmer.
     
  10. nza

    nza Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Köpte en sån till svärmor och tycker absolut, som ägare av en iPhone 12 (och börjar snegla mot en mini-iPhone pga storleken) att Poco:n är alldeles för stor för mitt tycke. Hon önskade en större telefon så det var inga issues för hennes del, men icke för min del.
    Trots det tycker jag att den är balanserad i vikten och sett till pris och prestanda är den fortfarande oslagbar.
     
    Millwad gillar detta.
  11. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Verkligen, prestandan är nästintill oslagbar för det priset. Hoppas dock för egen del att Xiaomi väljer ett något mindre format framöver då storleken och tyngden är en tråkig grej att strunta i mobilmodeller för när så mycket annat är riktigt bra.
     
    nza gillar detta.
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ni som suktar efter en bättre skärm och en betydligt lättare vikt köp Poco F3 istället. Kanske en tusenlapp dyrare vid import men en bra mycket bättre telefon.
     
    Last edited: 1 jan 2022
    KTM gillar detta.
  13. nza

    nza Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Svårt att motivera ytterligare en tusenlapp till en svärmor som inte vill lägga mycket pengar på en bra telefon. Dessutom var den tillgänglig fysiskt från NoN vilket underlättar för ett lätt beslut. Annars hade hon lika gärna kunnat köpa typ en S20FE/A52s eller dylikt. Lite därför vi valde just X3 Pro.
    Vi var medvetna i förväg om att luren skulle vara större och tyngre men vi underskattade specarna ”på pappret” så att säga :D
     
    MultiMan och flipp gillar detta.
  14. ouhn

    ouhn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2021
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Funderar på att beställa denna som ersättare till min Redmi Note 7, webbhallen säljer den för 1890kr just nu. Känns om att X3 Pro är den telefon som ger mest för pengarna i denna prisklassen just nu. Det enda jag är lite orolig för är att jag kommer bli missnöjd med kameran. Ni som har den, är ni nöjda med kameran?
     
  15. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    nu har jag inte den men saxxade lite snabbt vad gsamarena tyckte,

    The main camera saves 12MP photos by default, and those turned up good for a mid-range camera. The resolved detail is enough but far from impressive - intricate details are often smeared (such as grass). The dynamic range is good, though, and even if the Auto HDR was active, it did not trigger HDR once.


    The colors are a match to the real scenes. The noise is extremely low, and we could argue the noise reduction took away some of the fine detail. This could be fixed with some processing finetuning in the next firmware update.


    Finally, the sharpening is just right, whereas others usually go overboard with it.
     
  16. vibsp97

    vibsp97 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    207
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Kan man fortfarande hitta x3 pro till bra pris någonstans?
     
  17. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    tror inte det, vet inte om den lär gå ner till 1890 som det var på ett tag. var nog sista kampanjen.. nästa poco ligger väl inte långt bort.... 2900 hade jag inte gett för den.. kanske du kan hitta nån hyffsad i beg skick?
     
    vibsp97 gillar detta.