Ponuls SR Player for Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av JDS, 6 juli 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Ifall du har en widget så kommer den begära att få info ifrån servicen och den stänger inte av sig själv i nuläget. Har du en widget?

2. thalle

thalle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade 2x1 widget'en, vilket jag trodde vara var en shortcut...?
    Men tog bort den nu och ersätte med en shortcut istället,som gör det jag vill. Dvs starta spelaren.

Edit: Startas iaf om efter ett tag.
    Test med att starta om telefonen också, o även då startas SR Player automatiskt...

Last edited: 7 januari 2010
  3. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Bugg i 1.6 gör att det inte går att spola

Ett antal personer har märkt att det inte går att spola i podsändningarna. Tyvärr verkar det som att detta är en bugg som uppkom i Android 1.6, se länk.

Det fungerar i Android 1.5 men tyvärr inte i Android 1.6 som exempelvis rullar på alla Tattoo. Jag har inte lyckats hitta någon workaround på problemet men jag övervakar buggen och hoppas att de hittar en lösning men i nuläget verkar det tyvärr som det är utanför min kontroll att få det att fungera i 1.6, och även 2.0 verkar det som. :(

4. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Kontaktade killen som gjort ACast och kollade ifall han hade hittat en lösning på buggen som uppkom i 1.6 men även han hade problem med denna. Hans "lösning" var helt enkelt att visa en Toast när man försökte spola som sa att det inte gick. Andra program, som mediafly, gjorde samma sak. Han hade även konstaterat att buggen inte heller var löst i 2.1, vilket känns väldigt tråkigt :(

Tyvärr så blir det nog att göra liknande "lösning" så användaren i alla fall får någon feedback på att det inte fungerar och varför men det är riktigt irriterande när det funkar klockrent i 1.5. :mad:

5. raph

raph Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Posta visst min grafik i fel tråd så postar här också. Hade lite tid över så trixa lite i PS. Vill ni tycka till så shoot.

6. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Snygg grafik, jag gillar den.

Tänkte höra om det finns någon roadmap till kommande versioner, jag skulle gärna vilja att man med ett knapptryck kan ladda ner en podcast för att kunna lyssna offline. Det är bra för oss som mest anväder wifi.

Edit: Det vore kanske bra att ändra första posten i denna tråd så att den åskådliggör även förändringarna i de sista verisionerna. Det finns säkert en del nya läsare som börjar läsa den posten, jag gjorde det för lääääääääääänge sedan kommer jag i ihåg. :)

Annars kämpa på!

Last edited: 12 januari 2010
  7. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Snyggt!

8. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det finns många tankar och önskemål och att kunna ladda ner podcast är definitivt en av dessa och med tanke på att det inte går att spola då man strömmar för Android 1.6/2.0/2.1 så ökade detta behovet ännu mer.

När det gäller tidplaner så är det däremot svårare att ge något svar. Vi som idag kodar i projektet gör det när vi får lite tid över och ibland är det svårt att hitta någon sådan...av någon anledning ;)....så ha tålamod.

När det gäller förstainlägget i detta forumet så är det enbart Ponul som kan ändra det. Jag har frågat admin på Swedroid ifall det inte skulle vara möjligt att låta även mig kunna det och de skulle kolla upp det men det var ett tag sedan så det verkar som att det inte går.

Med tanke på din kommentar på Market så är väl även tanken att länka till någon form av FAQ länk i About rutan :)...blir nog att lägga den på google-code sidan för att göra det enkelt.

Alla önskemål och buggar får ni väldigt gärna lägga in på google-code sidan så är allt samlat på ett och samma ställe.

9. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Ser bra ut. Anledningen till att det är så pass små knappar längst ner och att hela knappraden ändras vid live/pod är att ha plats för de knappar som, jag hoppas, komma skall. Då tänker jag främst på "Favoriter" för Pod men även "Programtablå" och "Låtlista" för live varianten. Hade gärna haft större knappar men man får snabbt slut på utrymmet för kanal/program/kategori listorna, särskillt på exempelvis en Tattoo.

Jag menar absolut inte att ditt förslag inte skulle fungera och det ser helt klart snyggt ut! Mer ideér och förslag uppskattas!

10. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Får jag komma med en personlig synpunkt, och med viss erfarenhet av att ge support till poddlyssnare, tror jag att det är en vettig idé att i GUI och uttryck anamma Spotifys koncept med "Offlinelyssning". "Prenumeration" eller "Ladda ner" verkar mindre lättbegripligt än "Lyssna offline" och jag är personligen imponerad över hur tydligt Spotify fick till det.

/Christian

11. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Ok, will do. :)

12. Oskar

Oskar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Bara för mig grafiken blir fel med en Acer Liquid? Är denna app skriven att fungera klockers med wvga-upplösning? :) Viss text hamnar bakom rutorna som ligger öppna, och detta gör även listen där man spolar osv. Eller är jag ensam om detta problem? :)

13. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Nä det är inte bara du. Jag har redan löst problemet men har inte släppt något 0.7.1 med denna fixen ännu...får väl kanske ta och göra det ikväll kanske.;) Tyvärr så kommer du, som du kanske sett i forumet, inte kunna spola för Acer kör 1.6?

14. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Nu har jag lagt upp en 0.7.1 på Market som jag hoppas skall lösa skalningsproblemen med WVGA skärmar. Tyvärr ingen lösning ännu på problemet med att spola i Android 1.6/2.0/2.1 :(.

Jag har även lagt till en länk till en Online FAQ sida via About dialogen. FAQ sidan är än så länge inte så stor. Den vanligaste frågan är, med stor marginal, att få det att fungera via WLAN. I nuläget finns inga exempel på olika routrar och hur man konfigurerar dem men det är något som skulle kanske vara intressant att ha, i alla fall några olika märken?

15. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Kan tala om att iaf DIR-655'an funkar perfa utan att ens behöva pilla på några inställningar... ångrar mig inte en sekund att jag skaffade en DIR-655'a... den rekommenderas varmt...

16. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Jag bläddrade igenom podutbudet och även om det inte var svårt att hitta så va det ganska omständigt att bläddra sig ner till de program som gömde sig långt ner. En sökfunktion eller kanske några bokmärken (A,F,K,P,U,Z eller liknande) längst upp/ner för att snabbt kunna navigera dit man vill. Eller det kanske redan finns något som jag missat?

Annars är det ett grymt program! (väntar spänt på offline läge bara)

17. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Har inte hunnit titta på någon sökfunktion ännu och håller med att det vore bra. Min tanke är även att kunna lägga till favoriter som kan vara både kanaler/kategorier/program/avsnitt eller nedladdade avsnitt :). Får se när jag får lite tid över och börja med detta.

18. P1an

P1an Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag tycker de skulle va super med en Kategori som heter Dokumentärer, men de kanske är lite krångligt att lägga till om de är SR's Kategorier så att säga, eller? :)

19. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Inga kategorier, avsnitt eller program är "hårdkodade" i själva applikationen utan hämtas ifrån sveriges radio.

20. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Donation

Jag har fått en hel del mail ifrån er, användare, om SR Player och att ni uppskattar programmet. Det är väldigt roligt att få så mycket positiv feedback och all feedback, både vad som funkar mindre bra, eller inte alls, är alltid uppskattat; så TACK!

Jag har även fått frågan ifall det finns något konto ifall man, trots att programmet är gratis, vill göra en donation. Jag gör ju detta som ett hobbyprojekt och gör det när jag har känner för det och har lite tid över, men jag är inte den som är den så vill man skänka en slant så kan man nu göra detta via Paypal här.

Jag kan även ge en liten teaser att jag nu är färdig med "favoriter" funktionen (ingen som finns på Market ännu) så nästa steg är stöd för Offline :).

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.