Ponuls SR Player for Android

Discussion in 'Applikationer' started by JDS, Jul 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. norskel

norskel Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det löst problemet, tack så mycket för tipset!

Tack även till JDS som tog sig tid att ge olika tips.

Konstigt dock att detta inte är ett mer vanligt "problem"?

2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med att det borde vara ett vanligt problem så jag får nästan lägga till det på FAQ sidan. Själv så sitter jag inte så ofta med WLAN och gör jag det så är det mest för att ladda ner podcasts.

3. mille4

mille4 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Varför hittar jag inte P3 Soul eller P3 Hiphop?
    Bra app annars.

4. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Tror inte de finns för direktlyssning (i alla fall)

/Mats

5. agne

agne Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Riktigt nöjd med spelaren och jag har knappt några problem med avbrott och liknande. Jag hade lite i början men jag bytte rom och gjorde en radio uppdatering efter det så flyter det mycket bättre.

Jo när man letar efter en pod att ladda ner tex p3 dokumentär och väljer ett avsnitt för att se vad det är. Sen när man vill tillbaka till listan där man var innan så använde jag bakåt knappen på min hero som i alla andra program. Men då minimerar den programmet. Kan man gå bakåt på något annat sätt?

6. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Detta kommer vara fixat till nästa version så att "back" knappen tar dig tillbaka till senaste listan och ifall håller på att bläddra och tar fram spelaren så kan du även då trycka på "back" för att komma tillbaka till där du bläddrade.

7. agne

agne Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för svaret och för en bra app.

8. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tappa Sync

Jag har märkt att endel på Market har kommenterat att programmet tappar synk väldigt ofta och får buffra om. Programmet använder de inbyggda spelaren helt och hållet så jag har inte så mycket till lösning på det.

Spica användare verkar ju har något problem med att det hackar vilket jag inte varit med om, jag har heller inte haft några problem med att den tappar synk. Agne verkar ju haft problem men att det blev bättre med ny ROM och Radio, så det verkar ju ligga i Android i kombination med SR:s strömmar. För att försöka hitta någon gemensam nämnare vore ytterligare info klart intressant:

• Vilken mobil har du?
    • Vilken ROM?
    • Operatör?
    • Har man 3G eller högre då det händer?
    • Händer det då man strömmar Pod och/eller Live?

Sedan är ju frågan om vad man gör när det händer, är det så att man ligger i 160km/h på motorvägen så skulle jag vara förvånad om den inte skulle tappa synk någon gång.

SR håller ju även på att ändra alla sina strömmar så ifall problemet ligger i rtsp protokollet så kanske problemet minskar/försvinner med de nya formaten.

9. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

0.7.3

I brist på feedback ifrån användare som har problem så tänkte jag att jag skulle släppa 0.7.3 istället :):

• Enkel sökfunktion
    • Back knappen tar dig tillbaka till senaste listan (gör att du kan komma tillbaka till listan av avsnitt enklare)
    • Du kan var du än är och och bläddrar trycka på spelar knappen och komma tillbaka genom att trycka på back
    • FAQ sidan flyttad till huvud menyn
    • Pod/Live knappen borttagen och alla sidor nås ifrån egna knappar längst ner
    • Då man laddar ner filer får man en "progressbar" som visar hur långt man har kommit, antal bytes som laddats ner och totalt antal bytes
    • Bättre felhantering vid nedladdning. Tappar man datakopplingen så kommer nedladdnignen automatiskt att fortsätta där den var då datakopplingen återfås
    • Möjlighet att pausa en nedladdning och starta den igen när man vill
    • API:adresser uppdaterade så enbart de nya används. Kanallistan hämtas även nu ifrån SR:s server så nya kanallistan alltid innehåller alla kanaler som stödjs av Android
    • Man kan sätta 0 i uppdateringsfreksens för Kanalinfo så kommer ingen info hämtas annat än när man byter kanal
    • Animeringar (ja man kan stänga av dem via meny->config ;))
    • ...och diverse andra småsaker

OBS! Då listan över live kanaler nu hämtas ifrån SR kan denna listan ändras när som helst. Listan innehåller alla kanaler som fanns i programmet tidigare förutom P4 Stockholm som vid dags datum saknar rtsp ström i deras API. Detta är ett fel och kanalen kommer automatiskt hamna i listan när SR har fixat felet.

10. littleflash

littleflash Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Underbart! Är det svårt att implementera en klockradio funktion?

11. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det ingen som följer detta forumet som har problemet att den tappar synk väldigt ofta och kan ge lite mer info så man kan se om det finns någon gemensam nämnare??

12. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för uppdateringen! Några idéer:
    - Att kunna återuppta spelning av ett spår från den tidpunkt man var vid när programmet stängdes av.
    - Att kunna finspola som i mVideoPlayer eller ha knappar för att spola fram och bak t.ex. 5 sekunder eller 1 minut i taget.
    - Jag föredrog "lägg till favoriter" framför det matematikklingande "addera till favoriter" :) Eller jag kanske bara inbillar mig att det stod så tidigare.

13. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för din feedback! Jag har tänkt att implementera första punkten ett tag men efter att jag upptäckte buggen i 1.6 så har den hamnat på hyllan ett tag eftersom det enbart skulle fungera på 1.5 och för Offline avsnitt. Det är ju iofs bättre än inget...;)

14. Larsj

Larsj Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallo
    Jag använder sr player både i bilen, hemma och när jag är ute och går.
    Jag är mycket nöjd eftersom den har minst lika bra täckning som min förra bärbara Fm radio (oftast bättre).
    Jag kör ganska mycket i jobbet och på den vanligaste sträckan som är c:a 7 mil så brukar den börja hacka ungefär 5ggr. Det gör mig inget men det som är ett problem är att c:a var 3:e till var 5:e gång måste jag in i sr player för att pausa och sedan starta om sändningen för att den ska börja buffra igen (ibland flera ggr innan buffringen börjar räkna). Det skulle jag vilja slippa. vet ej vilken täckning det händer på för jag tittar inte av naturliga skäl på skärmen när det händer.

Det händer även hemma och utomhus men det känns som det är mycket mer sällan.

Tack för en bra app

Samsung spica
    Original rom
    telia
    Norrland

P.S. Hur lägger jag till favoriter så den inte startar på standard P1 varje gång?

15. gudas

gudas Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini
    Mycket trevligt initiativ!

Hur hittar jag P4 Göteborg? Jag får bara in P4 Stockholm vilket inte är något man gärna lyssnar på... ;-)

16. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för att du tog dig tid! Får du samma problem när du lyssnar på pod?

Den startar bara med p1 ifall du valt att döda tjänsten (skall det vara i alla fall). ;)

17. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Man klagar på SR att de bara har windows media strömmar för alla de övriga p4 kanalerna ;). Det har andra strömmar på gång så de kommer att komma, ha tålamod.

18. gudas

gudas Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini
    Hittade kanske svaret på min fråga ovan i kommentarerna på sr:s information om detta program:

"SV:Toppen!
    Sveriges Radios plan är att att kunna leverera alla lokala P4 kanaler under vår/sommaren 2010. "

Jag gissar att SR Player använder de strömmar som finns på mobil.sr.se och för närvarande finns inte p4 Göteborg men om några månader så...! Stämmer mitt antagande?

edit: missade ditt svar ovan. ok, då förstår jag. Tack för svaret!

Last edited: Feb 19, 2010
  19. Larsj

Larsj Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Lyssnar bara på live hittils. Ska testa under helgen.

Det som händer är att det står Buffrar...
    Om ingen % siffra kommer inom 10sekunder så verkar det som om den aldrig börjar buffra igen. Då trycker jag på play knappen så kommer Buffrar... upp igen och troligtvis så kommer det en % siffra upp på en gång (ibland så startar jag om appen t.o.m.). Detta händer även om jag har telefonen på samma ställe som t.e.x. köksbordet men som sagt inte lika ofta som om jag kör bil.

Jo jag har valt att stänga av programmet när jag går ut ur den, så då får jag nog leva med P1 som start kanal.

Last edited: Feb 19, 2010
  20. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns det någon uppgradering till spica? En användare märkte klar förbättring efter uppgradering.

Thread Status:
Not open for further replies.