Ponuls SR Player for Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av JDS, 6 jul 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Larsj

Larsj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det finns en uppdatering men samsungs uppdaterings program fungerar inte som det ska, så jag har inte lyckats uppdatera den än. Så tills det går kan jag bara säga hur den är utan uppdatering :(

2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Såg i "ert" forum här på swedroid att många har problem. Det vore ju dock klart intressant och se ifall det blir bättre med en ny version. Blev det samma problem med Podcast?

3. Androidnisse

Androidnisse Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hejsan! Undrar lite varför du inte kan lägga in lokala p4 kanaler i programmet när det funkar på iPhone?

4. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
  5. Androidnisse

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

6. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

iPhone appen använder bara de publika strömmarna. Idag så stödjer Android inte "Windows media" eller "Real audio".

Deras iPhone app kan dock idag spela deras windows media strömmar genom att konvertera om. Såhär skriver SR på deras support sida för sin iPhone app när det gäller att lyssa på windows media formaten:
    "Då en omkodning från ett ljudformat till ett annat sker medan du lyssnar arbetar din telefons processor ganska mycket vid lyssning på direktkanalerna."

Vi har valt att inte göra något sådant här i SR Player av olika skäl som att det tar en massa processor( läs batteri) kraft, men främst för att de skall göra om formaten så att en sådan konvertering inte kommer behövas och för min del har jag bättre saker för mig än att lägga en massa programmeringstid på något som jag sedan måste slänga ;)

7. Androidnisse

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

8. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jo jag fick faktiskt ett mail ifrån sveriges radio samma dag som den kom ut till prenumeranter så det var roligt. Har ju skett endel ifrån den versionen som de skriver om och lite surt att det låter som det är en bugg i programmet (och inte Android som är fallet) som gör att det inte går att spola men programmet fick överraskande bra kritik ändå tycker jag :)

9. Söököjan

Söököjan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pod hänger för SR Player

Efter senaste uppgraderingen av SR Player har POD-delen börjat hänga i läget "Buffrar" utan att buffring verkar starta (inga %visas). Det verkar inte ha något med mitt interna Wifi att göra eftersom problemet är likadant om jag tjuvtestar under avnjutande av en hamburgare på MAX. Radio fungerar lika bra som tidigare. Jag har en HERO. Är det någon mer som har samma problem?

10. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Den senaste versionen anväder deras nya api vilket gör att pod avsnitten hämtas från en annan server men det är den som sr vill man skall använda. Har också en Hero men har inte något sådant problem.

Vilket avsnitt försökte du lyssna på? Är ju möjligt att xml filen är fel för just det progammet. Scripten är ju ny i det nya api:t och jag har sett endel konstigheter.

11. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 195
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Provat att ta bort och installera appen igen?

12. Hårig

Hårig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag får samma fel på alla(?) kanaler. Men jag sitter på android portat till HTC Touch Pro, så lägg ingen kraft på mina problem.

Har jag provat utan framsteg.

13. madmats

madmats Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Älskar SR PLayer. Har två st förslag på funktioner dock.

1. Möjlighet att sätta "bookmarks" i podcasts, lyssnar ofta på t.ex. P3 Dokumentär och tappar hela tiden bort mig vart jag är.

2. Bättre spola funktion. Det vore trevligt att ha fastforward el. liknande. Ofta pilligt att hamna rätt i spolningen när det är ~90min avsnitt.

14. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Tack för din feedback och roligt att du tycker om programmet! :) Har funderar på "bookmarks" också. Buggen i 1.6 och senare kommer göra att på dessa plattformar så fungerar det enbart på offline avsnitt.

Håller med om att det är lite krångligt att spola men enbart en draglista, får titta på det när jag får lite tid.

15. dalailama

dalailama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Älskar programmet men jag har ett par förslag..

1. Låt beskrivningen av programmen rulla så att man ser vad det står. Nu syns bara en del av texten.

2. När man går in på ett program, t.ex. karlavagnen och sedan väljer avsnitt X så är man tvungen att, om man vill gå in på ett annat karlavagnen-program, gå tillbaka till huvudmenyn och sedan ned och välja karlavagnen igen.

En tillbakaknapp som tar en tillbaka till programtitlarna vore väldigt värdefullt och det är den funktionen som jag saknar mest.

I övrigt, tack för en grym app! :D

16. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Båda dessa sakerna finns redan i programmet ifall du har en "back" knapp på din telefon.

17. Hårig

Hårig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag lyckas inte använda programmet över 3G, det bara buffrar. Har jag tur hörs 2 sekunder i början av programmet. Med WiFi så fungerar det däremot bra.

18. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Har fått endel rapportera om buffringsproblemet men själv har jag lyckat lyssna i flera timmar utan att den behöver buffra om...tills nu i helgen. Jag var bortrest i helgen. Jag hade väldigt bra täckning MEN telefonen hade väldigt svårt att få en Turbo 3G koppling. Telefonen hoppade mellan GPRS, 3G och Turbo 3G, vilket på min Hero indikeras med G, 3G och H ikonen. Att detta skulle orsaka problemet är inte speciellt förvånande, i alla fall inte ifall den går ner till GPRS.

Hur ser din datakopplingsikon ut? Har du stabilt Turbo 3G eller 3G?

19. jeppe

jeppe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har kört den i några veckor nu och har alltid problem när jag kör via Wi-Fi då den efter nån/några minuter slutar spela och står med meddelande "Buffrar". Detta har dock fungerat utmärkt när jag inte kör WIFI, tex via 3G. Har testar lite olika Wi-Fi när med samma resultat. Testade också att installera om app.

Jag har ändrat "Wi-Fi sleep policy", men det verkar inte hjälpa. Jag kör det på en Google Nexus One.

20. Hårig

Hårig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Enligt ikonen Turbo 3G, det fungerar bra att lyssna på mobil.sr.se

Last edited: 15 mar 2010
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.