Ponuls SR Player for Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av JDS, 6 jul 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fel av mig, RTSP ska vara kvar... Du pratade precis med Katarina vad jag förstår. Jag ska försöka få ett tydligt svar från projektet som sysslar med de nya ljudformaten. Det är många kockar inblandade kan jag säga.

Last edited: 6 apr 2010
  2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag kände att det var många olika bud när det gällde de mobila strömmarna och att jag gärna ville reda ut vad som gällde, var inte meningen att gå över huvudet på dig ;)

Jag hade dock hoppats på att du hade rätt då RTSP skapar stora problem för mobiler med wifi. Vissa nya routrar hanterar det men det är många som har gamla routrar hemma och ju fler mobiler med wifi som kommer ut som lyssnar via m.sr.se eller via "SR Player" ju större blir problemet.

3. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det var nog fullständigt lysande att gå över huvudet på mig haha. Jag håller på att försöka förmedla problematiken till projektledaren för de nya ljudformaten.

4. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Nu har jag inte följt tråden på sistone så det är möjligt/troligt att någon redan adresserat problemet, men jag hittade inget när jag sökte tråden..

Jag använder programmet för att lyssna en hel del på offlineavsnitt. Ofta när jag ska fortsätta lyssna efter en arbetsdag eller natt så har den tappat bort vart den var. Jag antar att operativet stängt av spelaren och att den då nollas när den startas om, men det borde väl gå att ordna? Det borde väl vara en relativt simpel sak att spara undan vart man är varje gång man trycker på paus och sedan ladda in den filen när processen startas (om)?

5. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Både ja och nej :) Det är en service som har hand om själva strömmen och vilken ström man just nu använder och precis som du säger så verkar systemet rensa lite då och då men att spara undan vilken som var den senaste är en smal sak.

Jag har länge haft i tankarna att spara var man var någonstans i ett avnitt och det hade fungerar väldigt bra på min Hero med 1.5 men nä 1.6 kom och "spol-buggen" så innebär detta tyvärr att detta inte fungerar ifrån 1.6 och framåt. Det fungerar dock på Offline så man skulle kunna implementera det för enbart offlineavsnitt....så skulle i alla fall du bli nöjd ;)

6. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det vore helt klart trevligt om det funkade på offlineavsnitt :)

7. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Funkar kanon via WLAN hemma hos mig :)

8. Wellness

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jätte bra jobbar kanon app :)

9. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Väldigt gamla citat @Wellness, det är 0.8 som ligger på market just nu...men roligt att du gillar den :)

10. Wellness

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har försökt lägga till favoriter men hittar inte hur man gör...

11. Wellness

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ha ha jag såg det när jag läste hela tråden :) Har laddat ner den från market och även den fungerar kanon med WLAN och allt...

Hittar bara inte hur jag lägger till favoriter...

12. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Tryck länge på ett program, kanal, avsnitt etc så får du en meny med val. Är det ett avsnitt så får du även valet att lyssna off-line.

13. Vicelead

Vicelead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Märkte nyss att denna app inte kommer ihåg vart jag slutade lyssna på min senaste poddcast, så som bl.a Google Listen gör.
    Det vore grymt om detta skulle gå att ordna!

14. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Tack för bra app!

Dock så undrar jag över favoriter, har letat runt överallt i programmet men kan inte hitta HUR man lägger till en kanal eller ett program som favorit? Kanske är inte funktionen tillgänglig?

15. Vicelead

Vicelead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Långtryck på önskat program. ;)

16. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

0.8.1

Tänkte det var dags för en ny lite mindre release, 0.8.1.

Nya funktioner:
    • SR färger/gradienter som förhoppningsvis även upplevs som lite snyggare ;)
    • Programmet kommer ihåg senaste kanal/program även om servicen dödas eller rensas bort av systemet
    • Ifall man trycker på back-knappen för att visa föregående lista kommer man nu till samma position i listan som när man gjorde sitt val

Håll till godo! :)

17. speakman

speakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tack för ett suveränt program!

En liten irriterande sak är att den kommer "ur fas" med FM-radion i telefonen när man pausar med pause-knappen på det medföljande headsetet. När jag trycker där så växlar den mellan FM-radion och SR-player istället för att pausa. Och om jag inte missminner mig så spelar båda samtidigt ibland.

Har inte hunnit använda programmet någon längre tid än så jag har tyvärr ingen mer konkret felrapportering.

18. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Detta är tyvärr helt beroende på vilka andra program som hanterar "pause" knappen i just din telefon. När en användare trycker på knappen så skickas ett meddelande till den app som satt högst prioritet på att hantera denna knappen. Den appen behöver dessutom inte skicka vidare paketet till nästa app i kö. Man kan således få effekten att inget händer i "SR Player" när man trycker på knappen och man kan även få att något annat pausar/startar samtidigt :-(

Ifall man i inställningar i "SR Player" (menu->configure) ställer in att pause-knappen skall hanteras av SR Player så kommer inga appar med lägre prio än "SR Player" att reagera. Har du gjort den inställningen?

19. speakman

speakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har "Play/Stop knapp" förkryssat. Nu när jag vet att ni finns här så kan jag lägga störrre notis om vad som egentligen händer och återkomma med mer konkreta data. Slappna av så länge. :-)

20. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Will do :) Det finns dock risk att det inte går att lösa, beror helt på vilket prioritetsnivå som HTC lagt sin FM app på. Måste man sätta för hög prio så kan man inte längre svara med knappen vilket inte är någon bra lösning ;)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.