Ponuls SR Player for Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av JDS, 6 jul 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. CtrlX

CtrlX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft appen länge och kan bara stämma upp i hyllningskören. Riktigt bra! Keep up the good work.

Har kört den på X10-prototyp länge och har numera en HTC Desire där appen funkar klockrent. Både via WLAN och 3g.

Det enda som skulle kunna vara intressant är att om man byter telefon och tar med sig minneskortet att man skulle få upp sina "offline"-program när man ominstallerar. Dvs att du scannar av nerladdnings-mappen vid nyinstallation.

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Nice app! Gillade senaste uppdateringen skarpt! Dock så tycker jag att det finns en del att arbeta på innan det blir fullpott så att säga :)
    En sak är att det går rätt trögt att ladda programlistan och sen när man väl har laddat ner den så tar det lång tid att hitta sitt program pga det är så många i listan.

Detta skulle ju kunna lösas genom att cacha programlistan + en manuell knapp "Uppdatera programlista".
    För att sedan hitta lättare i denna långa lista som kommer fram skulle du kunna använda en "fastscrolling listview / AlphabetIndexer" som finns i tex kontaktlistan. Ett plus blir ju också att det blir mycket snyggare då :)

Se mer.. http://www.anddev.org/viewtopic.php?p=40780

Last edited: 26 apr 2010
  3. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Tack för länken, skall se vad jag kan göra med "alphabetindex".

Program/kanal/kategori listorna hämtas bara en gång och är sedan cachad tills du stänger ner programmet. Visst skulle man kunna spara dem en längre tid men då är frågan hur länge innan man vill hämta den igen.

Ett tips är ju även att använda sök ifall du letar efter ett speciellt program. Du kommer åt sökningen antingen via sök knappen eller via meny-sök.

4. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Kommer det nya program ofta? Uppdatering automatiskt varje vecka eller manuell uppdatering tycker jag verkar lagom.

Sent from my Nexus One using Tapatalk

5. speakman

speakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Säger +1 på manuell uppdatering, men cachad "för evigt" på SD-minnet. För att spara både tid och data.

6. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Fan vad du orsakade huvudbry! ;) Det funkade bra att göra en SectionIndexer ifall datan i ArrayAdaptern inte ändrades men då man hade olika data i listan så fungerade det enbart en gång (i alla fall på 1.5 och 1.6), nästa lista man öppnade så ritades begynnelsebokstaven längst upp till vänster, utan bakgrund och skymd av andra views. Tog evigheter innan jag till slut hittade någon som fått samma problem och hittat en fulfix på problemet.......

Men för att summera: nästa version kommer ha en "fastscrolling listview / AlphabetIndexer" :)

7. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nya uppdateringen av spelaren är sjukt fancy måste jag säga.
    Informationen om kanalerna som kommer upp är den infon från SR eller från dig. Jag tänker på när det står P1 den talade kanalen och P4 Den vuxna kanalen...

8. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det är en sk. "tagline" och det är en textsträng som jag hämtar ifrån deras API. Det är bara P1,P2,P3 och P4 som än så länge har en sådan, i all fall i deras API, så det är SR som bestämmer vad den skall vara.

OBS! Det fanns en gammal bugg som gör att man inte får info om nuvarande program, låt m.m ifall man väljer en kanal som är sparad som favorit. Denna är löst sedan länge men man måste göra om sina kanalfavoriter för att det skall börja fungera igen, dvs ta bort sin kanal ifrån favoriter, gå till listan över kanaler och lägg till den igen så skall allt fungera som det skall.

9. marcuspresident

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Då blir jag "vuxen" i sommar när jag ska vara programledare på en P4 kanal ;)

10. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

offtopic: Vad roligt! Vilket program och när i sommar om man får fråga?

11. marcuspresident

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

offtopic: Det tycker jag mä. På SR Sörmland. Programmet kommer att heta sommartid och gå mellan 10-13...

PS. då kanske du förstår varför jag är sugen på de lokala kanalerna i spelaren. Så att jag kan lyssna på mig själv ;)

12. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Välkommen får jag väl säga då!

/Christian

13. marcuspresident

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Till vuxenvärlden eller?!...

14. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Eller till SR eller både och.

15. ChristianSR

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ja, bägge och får det väl bli då.

Sen skulle jag vilja rapportera en hel del häng med senaste versionen. Tex när jag öppnar "kategorier".

16. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Vad för typ av "hängning"? Står det att den "hämtar lista" i evigheter eller får du en fc?

Det har inte skett någon förändring när det gäller hämta "kategorier" listan på ganska så många versioner så 0.8.1 borde bete sig precis som tidigare.

17. ChristianSR

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag klickar på "kategorier" - då hämtar den. Sedan klickar jag på "Dokumentärer" då kraschar den.

18. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag försökte få fram något liknande igår kväll utan att lyckas. Har testat på tre olika telefoner utan att få fram felet. Får du det varje gång? Kan du se vad loggarna säger?

Får du det ofta så testa att installera om programmet.

19. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Första inlägget i denna tråd är lite out-of-date:

Senast redigerad av ponul den 2009-12-07 klockan 23:00. Anledning: Ny release 0.5

20. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jo jag vet, jag kan tyvärr inte ändra det :(. Jag har frågat Admin om det inte vore möjligt att både jag och Ponul kunde editera det inlägget men det verkade inte gå att lösa.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.