Ponuls SR Player for Android

Discussion in 'Applikationer' started by JDS, Jul 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Jag tog till ett "fulknep" och flyttade ett gammalt inlägg från en annan tråd till denna. Då kommer det överst, som du nu borde kunna redigera ;)

2. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan det ha att göra med att jag testade din opublicerade beta först? Jag ska testa en ominstallation.

/C

3. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tackar! Jag länkade till market och changeloggen på google-code så skall den förhoppningsvis hållas aktuell. Inlägget efter skulle kunna raderas så det inte blir förvirrande.

4. ChristianSR

MINA ENHETER

Avinstallerat och ominstallerat och får fortfarande samma fel. Det är reproducerbart och sker varje gång jag gör samma sak.

5. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Underligt. Jag testade precis på en Magic utan några problem, samma resultat på desire och hero. Vad säger loggen? Testat att starta om telefonen?

6. ChristianSR

MINA ENHETER

Vars hittar jag loggen? *host* :o

7. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Sorry :) Det finns en mängd sett men jag använder ett program som heter aLogcat för att läsa ut loggarna i systemet. Fördelen är att man får samma funktioner som i emulatorn med filter, färgkoder m.m

Du behöver inte ha programmet igång utan det räcker med att starta det när något konstigt har hänt som du vill kolla på. Väldigt värdefullt även om man inte är utvecklare och kan ge en bra ledtråd kring vad som strular på telefonen. Man kan även maila loggen så ifall den inte säger dig så mycket så skicka loggen via mail till mig (mailadressen som finns på Market för SR Player) så kan jag se ifall jag kan luska ut vad som händer på din telefon.

Jag testade nu under lunchen att gå in på varje kategori utan att få något att hända så det är väldigt underligt att du får det varje gång.

8. ChristianSR

MINA ENHETER

Kanske är det Cyanogen som spökar? Jag ska testa med aLogcat och återkommer.

9. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Testade, och fick samma fel på min lur, faktiskt! Men rätt sälsynt - oftast funkar det.
    Code:
    nt$Stub$Proxy@43f14080
    D/SRPlayer( 2067): Podinfo stream closed
    D/AndroidRuntime( 2067): Shutting down VM
    W/dalvikvm( 2067): threadid=3: thread exiting with uncaught exception (group=0x4001e180)
    E/AndroidRuntime( 2067): Uncaught handler: thread main exiting due to uncaught exception
    E/AndroidRuntime( 2067): java.lang.IndexOutOfBoundsException: Invalid location 6, size is 6
    E/AndroidRuntime( 2067):        at java.util.ArrayList.get(ArrayList.java:341)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at sr.player.PodcastInfoAdapter.getView(PodcastInfoAdapter.java:63)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.widget.AbsListView.obtainView(AbsListView.java:1256)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.widget.ListView.measureHeightOfChildren(ListView.java:1148)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.widget.ListView.onMeasure(ListView.java:1061)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.view.View.measure(View.java:7979)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.widget.RelativeLayout.measureChild(RelativeLayout.java:554)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.widget.RelativeLayout.onMeasure(RelativeLayout.java:377)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.widget.RelativeLayout.measureChild(RelativeLayout.java:554)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.widget.RelativeLayout.onMeasure(RelativeLayout.java:377)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.widget.RelativeLayout.measureChildHorizontal(RelativeLayout.java:569)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.widget.RelativeLayout.onMeasure(RelativeLayout.java:361)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.view.ViewGroup.measureChildWithMargins(ViewGroup.java:3021)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.widget.FrameLayout.onMeasure(FrameLayout.java:245)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.view.ViewGroup.measureChildWithMargins(ViewGroup.java:3021)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.widget.FrameLayout.onMeasure(FrameLayout.java:245)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.view.ViewRoot.performTraversals(ViewRoot.java:748)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.view.ViewRoot.handleMessage(ViewRoot.java:1615)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java:99)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.os.Looper.loop(Looper.java:123)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at android.app.ActivityThread.main(ActivityThread.java:4358)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at java.lang.reflect.Method.invokeNative(Native Method)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:521)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at com.android.internal.os.ZygoteInit$MethodAndArgsCaller.run(ZygoteInit.java:791)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at com.android.internal.os.ZygoteInit.main(ZygoteInit.java:549)
    E/AndroidRuntime( 2067):        at dalvik.system.NativeStart.main(Native Method)
    I/Process ( 1500): Sending signal. PID: 2067 SIG: 3
    I/dalvikvm( 2067): threadid=7: reacting to signal 3
    I/dalvikvm( 2067): Wrote stack trace to '/data/anr/traces.txt'
    D/FlurryAgent( 1860): Sending report to: http://data.flurry.com/aar.do
    D/FlurryAgent( 1860): Report successful
    D/skia    ( 1860): purging 384K from font cache [50 entries]
    D/dalvikvm( 1860): GC freed 10921 objects / 682560 bytes in 168ms

10. droidgren

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Den kraschen har hänt för mig också. Kör CM.

11. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Testade den här för första gången på morgonen i dag. Fungerade skitbra att lyssna på morgonpasset med och då är jag nöjd. Tack för en superb applikation!

12. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Bytt användarnamn ser jag Christian :). Buggen är åtgärdad. Förstår dock inte varför den uppstår för dig när du väljer dokumentärer för jag lyckas inte får fram felet på det det viset utan på andra sätt...hoppas kunna släppa "fixen" relativt snart.

13. droidgren

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    @JDS:
    Nu har ju börjat använda detta program rätt ofta. Lyssnar framförallt nedladdade poddar (offline), och ibland vill jag scrolla bakåt några sekunder för att repetera senaste meningen eller så. Problemet är dock att det är svårt att träffa några sekunder bakåt utan att hoppa alldeles för långt. Så jag undrar om du kan fixa så man söka med små steg med kulan istället? Denna funktion har jag sett i många andra mediaspelare.

14. ChristianSR

MINA ENHETER

Japp, när jag reggade mig gjorde jag det som privatperson, men jag kände att det såg märkligt ut att jag svarade som SR-anställd med nick. Det blir lite tydligare så här.

15. ChristianSR

MINA ENHETER

Jag har testat lite mer sedan jag fick hänget första gången och det har kommit och gått. Jag blir inte riktigt klok på varför, det tycks inte lika reproducerbart som det var när jag skrev mitt inlägg - utan att jag gjort några egentliga förändringar.

Men nu har jag precis installerat Cyanogens experimentella Eclair-version så min telefon är väl inte direkt en tillförlitlig plattform längre...

Sen har jag en feature-fråga. Jag gillar Androids enkla dela-funktionalitet. När man tar ett foto tex, så är det busenkelt att välja "dela" och få upp en lista på de olika plattformar som är tillgängliga (SMS, MMS, Facebook, Twitter).

Min fråga: Skulle det gå att lägga in en dela-funktion för poddarna? Jag tänker mig att man gör ett lång-klick på en podd och i menyn finns alternativet "Dela". Det fäller ut menyn för olika delaplattformar, och delningen blir då allltså länken till mp3-filen hos oss.

Möjligen skulle man också kunna göra "offline" till en radioknapp redan i listan, istället för som nu långklick.

Vad tror du? Jag gillar det sociala, att man berättar vad man gör för andra liksom.

/C

16. Dunord

Dunord Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ber om ursäkt om frågan ställts tidigare, men vilken bitrate sker sändningarna via SR Player i?

17. droidgren

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
  18. ChristianSR

MINA ENHETER

19. exore

exore Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänkte rapportera en krasch som jag inte fått förut. Kan ha och göra med att jag skaffat en ny telefon eller att jag har nollställt min router.

För att åstakomma problemet hade jag en router som inte hade någon portforwarding, så jag kunde inte spela över wifi.

Jag började med att starta programmet med wifi igång och sedan börja spela någon kanal. Jag testade både P1 och P4 två gånger var med samma resultat. Efter ha startat kanalen och applikationen står och buffrar hoppar jag ut programmet och slår av wifi och på med 3g, som var avstängt innan. Jag går sedan in i programmet igen, då buffrar det fortfarande och programmet svarar inte. Efter en stund (15-45 s) får jag en force close av programmet.

Loggen vart lång, ville inte ta bort något ur den. Och den fick inte plats i inlägget. Jag bifogade den på issue 39 på google code.

Problemet hände på en Desire

mvh

Andreas

20. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker att bläddrandet i listorna har blivit sämre med senaste versionen...? Det hackar fram nu jämfört med ett riktigt fint flyt förut, och någon alfabetsgenväg som i telefonboken får jag inte fram.

Ett förslag jag har är att lägga in ett val som i bTunes, om playknappen ska starta spelaren eller inte om den är avstängd (i fall valet för att headsetknappar ska styra spelaren är förbockat). Om man kan välja bort att spelaren startas vid tryck på playknappen, så behöver man inte hålla på och fippla med inställningarna till spelarna beroende på vilken man vill styra för tillfället. Den som är i gång styrs.

Thread Status:
Not open for further replies.