Ponuls SR Player for Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av JDS, 6 jul 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. im_bored

im_bored Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag har en nedladdning som har hängt sig. hur får jag bort den? tt långt tryck resulterar inte i något. har avinstallerat en gång men den lägger sig i listan iaf. har provat med och utan wifi.
    annars är jag otroligt nöjd.

2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Om avsnittet ligger i nedladdningskön så skall du få upp "avbryt och radera" och "pausa" när du gör ett långt tryck på det aktuella avsnittet som håller på att laddas ner. Du får inga alternativ när du trycker länge på avsnittet?

3. wångö

wångö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

När jag lyssnar på live radio, kvittar om det är p3 eller sportsänningarna så stängs det strömen av efter ca 5 min. så får man trycka play så funkar det i 5 min igen. Vad beror detta på ? pod avsnitt i sr player och andra liveradio applikationer fungerar utmärkt....

4. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Versionen med "alfabetgenväg" har jag inte släppt ännu...kanske senare idag ;)

Jag har funderar på det du säger med "den som syns styrs". Problemet är att många använder enbart widgeten och då behöver man den funktionen som man har idag, men det ena behöver inte utesluta det andra.

5. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Om jag byter kanal så stängs sleep-timern av, något irriterande...
    ...är det tänkt att vara så av någon anledning, eller är det en bugg?

6. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Vissa har detta problemet av någon anledning. Gäller det både WLAN och 3G? Ifall det är enbart WLAN så se vilka inställningar du har i din router.

7. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Låter väldigt mycket som en bugg...skall titta på det.

Edit: Av någon anledning så stoppade sleeptimern när man gjorde stop eller pause, har ändrat det och sleeptimern kommer nu fortsätta till den har löpt ut eller att användaren har stänga av den.

Last edited: 5 maj 2010
  8. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

0.8.2

Dags för en nytt litet släpp av "SR Player". Nu när jag fått min N1:a så har jag märkt endel egenheter men har även lite andra funktioner:

• Import/export av favoriter
    • Sleeptimer bugfix
    • 2.1 grafikfixar
    • Alfabetisk snabbskroll

Funktionen import/export är tänkt att användas ifall man gör en wipe av telefonen eller ifall man byter telefon. Ifall du byter telefon så gör en export på din gamla telefon, kopiera hela "SR Player" katalogen på SD kortet till ditt nya SD kort (ifall du inte vill använda samma SD kort). Installera SR Player och gör en import. Notera även att den inte rensa dina nuvarande favoriter.

Alfabetisk snabbskroll innebär att i långa alfabetiska listor, som tex programlistan, får man som i kontakter, en "scrollthumb" som man kan dra i och få begynnelsebokstaven där man är.

9. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Tack för fixen av sleep-timern. Det var irriterande när man byter kanal (som under sändningsuppehållet på P3 igår natt - varför de stängde av P3 på webben också kan man ju iofs fundera över då det handlade om sändarunderhåll), eller då man tappar mottagningen (som jag ibland gör av någon anledning).

10. RBS

RBS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Ursäkta om det är en dum fråga, men går det att ställa in SR player så att den automatiskt laddar ner nya avsnitt av favoritprogram (typ som RSS) till offlinefoldern? Eller måste man manuellt välja varje avsnitt som ska laddas ner?

Alternativt, kan man få nån info i SR player om när nya avsnitt i ens favoritprogram blir tillgängliga för nerladdning? Kan man få nån info om vilka avsnitt man redan lyssnat på/laddat ner?

Om denna funktionalitet inte finns idag, finns det planer på att lägga till den? Om inte, finns det någon annan lämplig android app som klarar detta?

Tusen tack för den fina appen!

11. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Prenumerationer är på önskelistan men inget som finns idag.

12. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Nej precis, vore det valbart om spelaren ska startas eller inte vid play, så får de som använder widgeten välja att den startas :) Ett sånt val skulle underlätta mycket. Det vore också nice om man kunde läsa info om en podd utan att den avbryter den man redan lyssnar på och börjar streama den nya. Det är ju så lite info som syns i listan med poddar.

Last edited: 5 maj 2010
  13. im_bored

im_bored Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

det hände ingenting när jag valde avbryt och radera. men jag fick bort det felande avsnittet när jag startade om telefonen.
    tack för snabbt svar

14. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Tackar för snabbskroll och grafikfixarna, nu blir det mycket lättare att hitta!

15. speakman

speakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

En annan detalj är att all programbeskrivning inte får plats på den enkelrad som ges programinformationen. Om jag t.ex. går in på programmet Konflikt i P1 så vill man gärna se vad programmet handlar om. Samma sak i rubriken under P3 Dokumentär. Om man lägger telefonen i landskapsläge så blir raderna lite längre och man ser lite mer, men det mesta får ändå inte plats.

Nu kan man ju se mer information om man klickar på programmet, men då blir det dels jobbigt att hoppa emellan hela tiden och dels börjar programmet spelas upp direkt (där kanske det borde vara så att den inte spelar förrän man trycker Play?). Det vore toppen om programinformationen fick det antalet rader den behöver, för det verkar ändå vara ett kortare urdrag än den fullständiga information man får när man öppnat programmet.

På min gamla Nokia 5800 så scrollar texten på det radioprogram man hade markerat. Det var ju en rätt smart lösning som inte tog mer yta i höjdled men ändå klara mer text än skärmen tillät. Finns någon sån pryl färdig i Android som scrollar text som är för bred?

edit: Att programmet autostartar kanske bara gäller radiokanaler? Nu blev jag osäker.

Last edited: 7 maj 2010
  16. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Texten "autoscrollar" redan idag men, precis som på din Nokia, så måste du markera raden som du vill skall autoscrolla. För att markera så måste du använda styrkulan/piltangenter. Tyvärr så finns det någon bugg i Android som jag inte har lyckats hitta som gör att scrollningen på vissa texter inte startar. Jag trodde först att det hade med längden på texten att göra men det verkar inte vara det.

Programmet startar enbart ifall du redan lyssnar på ett annat program eller kanal. Det jag funderat på att göra är att lägga till ett alternativ när man håller in knappen där man kan få mer information om avsnittet/programmet och då få en dilogtura som visar hela texten tex.

17. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Låter som en bra idé.

18. speakman

speakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det låter lovande. Ska prova det där med att markera. Bra tips!

En annan sak; går det att avgöra om uppkopplingen är via WiFi eller via 3G? Jag har märkt att jag ibland råkat ladda ner hela program via 3G-nätet, och det tar hårt på min redan begränsade datamängd på 0,5GB. Det bästa vore om man när som helst kunde markera program att ladda ner och lyssnar på offline, men att nedladdningen inte fungerar förrän man är uppkopplad via WiFi. Och vill man ändå ladda ner ett program över 3G-nätet så kanske man kan lång-trycka på programmet i nedladdningskön och välja att forcera nedladdning?

19. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Hej.
    Först vill jag verkligen tacka utvecklaren för SR Player. Ett mycket bra program som jag har haft mycket glädje av sedan dag 1.

En önskan: Går det att få in en klockradio-funktion i programmet? Dvs att jag kan ställa in SR Player så att P1 startar varje vardag kl 06:00. I så fall kunde jag nästan pensionera min gamla klockradio.

Detta kanske går redan idag, men det är inget jag hittat i så fall.

20. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Roligt att du tycker om programmet. Funktionen som du söker finns redan och du kommer åt den genom att trycka på meny och sedan välja alarm. Kontrollera att du har senaste versionen (alarm släpptes för lite mer än en månad sedan).

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.