SR Player Widget
Jag hade en barnfri söndagskväll så jag gjorden en "SR Player Widget". Den är inte klar ännu, har inte gjort en Activity för att byta kanal men den har lite nya funktioner:
- Hämtar aktuellt och nästa program och visar i din Widget
- Pausar ifall man ringer eller tar emot ett samtal och start igen då man lägger på
Kvar att göra:
- Se till så att programmet automatiskt vet när den skall uppdatera aktuellt program genom att läsa in när nästa program startar. I nuläget hämtar den bara listan en gång i timmen för att spara batteri.
- Lägga till möjlighet att visa extrainfo (nuvarande och nästa låt, mer info om programmet m.m m.m) samt att kunna byta kanal såklart.
- ...väckarklocka, notifiering när ett visst program startar, lägga till nya feeds m.m m.m m.m...har massa ideer, gäller bara att hitta tid :-)
Eftersom man inte ännu kan byta kanal så är den inte så intressant ännu men jag hoppas hitta någon mer tid snart så jag kan lägga en det. Är det någon som vill ha en tidig Alfa så skicka ett mail. Jag har tyvärr ingen dator som står på hemma dygnet runt så jag har ingen länk att lägga upp.
Kom gärna med synpunkter vad mer ni skulle vilja ha i en widget.
Last edited: Nov 16, 2009