Jag vill väldigt gärna se filmen "Undergången" (Downfall) ikväll, ni vet den från 2004 om Tredje rikets fall. Men som jag nämnt ovan, den finns inte på någon svensk sajt, enligt sajten Playpilot.
Jag kanske löser det med torrent eller liknande, men tänkte jag kan låna denna tråd och ställa en relaterad fråga. Enligt playpilot så finns filmen tillgänglig i USA på nedanstående tre tjänster. Jag har ju redan en amerikansk VPN tillgänglig vid behov, via Bahnhofs tjänst Integrity VPN eller vad den kallas.
Särskilt via Google hade ju varit en smidig lösning, att streama från Google TV, som jag är van vid.
Någon som har erfarenhet av det, går det att skapa en amerikansk betalprofil i mitt befintliga Google-konto, använda VPN och helt enkelt hyra/köpa filmen? Eller är det dumt/omöjligt att göra så, bättre att använda ett separat konto av något skäl? Typ om jag riskerar att få mitt huvudkonto bannat.
Hur svårt är det att hyra film med hjälp av VPN och övriga två tjänster, Vudu och Apple TV, går det nu för tiden?
Krävs det amerikanskt betalkort? Då är det ju väldigt svårt för mig, eller finns det nån enkel lösning att skaffa ett amerikanskt betalmedel av engångskaraktär typ, eller överföra pengar från en svensk betalprofil till en amerikansk kanske?
Eller finns det annan tråd på Swedroid som berör ovanstående frågepunkter närmare?
Att diskutera torrents är antagligen utanför Swedroids regelverk, så det behöver vi inte diskutera, men ovanstående borde väl vara helt okej att diskutera, jag planerar ju att göra rätt för mig och betala för mig även om jag befinner mig i ett annat land än det avsedda.
Click to expand...