Jag har också installerat 6:an och hittills är allt bra. Jag fick dock lite hjärtklappning när jag installerade och den hamnade i bootloop direkt. Plockade ut externa SD-kortet och inga problem. Ta alltså ut det först.
Jag har nu använt det i några timmar. En ofrivillig omstart. Kameran är instabil (men funkar), autofokus åt skogen vad jag kan se. WiFi inga problem, men cellular data är instabil, kan lätt försvinna helt. I övrigt är den felfri, jag kommer nog använda den som daily.
Quadrant visar snarare långsammare än någonsin, men det är ju inte det som Project Butter handlar om. Är den härligt smörig då? Ja och nej. Mindre laggig i skärmhantering, men kan ändå fastna precis som innan vid vissa app-starter, välja inställningar etc. Chrome och facebook är inte snabbare. En hel del har putsats så som snabbare Play Store och välja app genom långtryck på mittknappen (underbart snabbt).
Allt det andra som vi redan vet med JB, de nya funktionerna, är trevligt. Jag gillar effektövergångarna i UI:et.
Ingen batteriprocent i menyn och ingen omstart finns i denna ROM tyvärr.
[Det finns ju också DerTeufel1980/be18 och Slim Bean Alpha 5 som man kan pröva.]
Last edited: Jul 18, 2012