Idag väntade jag ett paket med Postnord.
Tre flaskor "Möllers Tran" (fiskleverolja) som jag beställt från Meds.se.
Jag var inte hemma men vid 12.30 ser min fru en Postnordbil som står ovanligt länge vid vår brevlåda. Hon går ut och talar med chauffören. Han visar paketet där en flaska gått sönder och hela paketet droppar av olja. Chauffören säger att han ska ta med paketet tillbaka och göra en reklamation.
Vid 16.40 plingar det plötsligt till i Postnordappen och paketet är markerat som "Levererat till mottagarens postlåda". Jag går omedelbart ut till brevlådan men där finns ingenting. Tydligen har Postnord tagit den enkla utvägen att dumpa paketet nånstans och sedan markera det som levererat!!!
Jag ringde till Meds och berättade som det var och frågade hur jag skulle göra. De var serviceminded och sa att de skulle återbetala pengarna. Produkten var slut hos dem annars skulle de ha skickat nya flaskor.
Sedan tänkte jag att jag skulle ringa till Postnord och klaga på hanteringen men när jag kom fram möttes jag av beskedet att det var 120 samtal före... Jag la ner det.
Riktigt rutten service av Postnord!

Click to expand...