Diskussion: Postnord - leveransfrågor, nya tjänster & nyheter etc.

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av Swedroid, 15 maj 2017.

1. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    21 137
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Pixel 9a

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Pixel 9a
    Telefon 2:
    iPhone 11
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Nope. Allt har kommit fram som jag skickat/beställt

2. Nicole

Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Postnord larmar om bedrägeri – skyller på anställda ?

3. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 850
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL
    Det har hänt mig flera gånger med postnord, vad man har gjort var bara åka till den felaktiga ombudet och hämta ut det innan postnord plockar upp det igen dagen där på.

4. Aene

Aene Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    357

MINA ENHETER

Händer ibland och låter som det ändå gick ganska smidigt och Postnord upptäckte det själva. Senast det hände mig för ett tag sedan så hamnade paketet över en timme bort.(och tyvärr för stort för mig att hämta utan bil)
    Tyckte spårningen verkade märklig, men Postnord verkade inte märka något så jag ringde och frågade. Då höll de med att det blivit fel och skulle se till att paketet markerades som felsorterat och skickades rätt när ägaren av det felaktiga utlämningsstället såg det i systemet Det gick enligt den jag pratade med inte att den som levererar paket till utlämningsställena skulle få en notis om sådant och se till att det kom tillbaka. Så det tog väl ytterligare en vecka innan de skickade tillbaka paketet.

bernard gillar detta.
  5. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 097

MINA ENHETER

Vilken butik hade du beställt från vid dessa två tillfällen? Någon av de större kedjorna?

Jag gissar att du menar anställd i själva butiken. Låter inte som ett postnord-problem isf.

6. Buzz

Buzz Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 295

MINA ENHETER

För mig brukar Postnord fungera bäst, så jag väljer det i första hand. Men nu fick jag trassel, lite oklart om det är PostNord eller Ebay som orsakade problemet.

Jag hade beställt en pryl från ebay.de. Fick en avisering från ebay med trackingnummer. La till det i postnord-appen utan problem. Fick en avisering om att det var på väg och skulle leveras hem men jag måste vara hemma och kvittera. Jag ville inte vara hemma så jag valde då ett paketskåp som ombud. Appen uppdateras sedan fint med att paketet finns att hämta. När jag sedan skulle hämta så påstår appen att min mailadress inte stämmer med paketet så jag fick inte hämta ut det.

Försöker kontakta kundtjänst i appen. Chatten ger bara felmeddelande om att meddelande inte gick att skicka. Försöker ringa men fastnar i filterboten säger att paketet inte finns och därmed så kan jag inte bli kopplad till en människa. Den här biten var riktigt dålig.

Efter en stund så hittade jag på ett paketnummer som tydligen fanns. Fick en upplysning om att paketet är på väg mellan två danska orter! Men lyckades då bli vidarekopplad till en människa. Påstods vara runt 160 personer före i kö. Fick vänta i 30 minuter eller så.

Kundtjänsten löste sedan problemet ganska lätt ändå. Det visade sig att postnord har fått en ebay-intern mailadress som inte skickas till mig annat än just i specialfallet med info om att paketet på väg. Kundtjänst löste problemet genom att dirigera om paketet till vanligt ombud, men då med minst 1 dags försening. Så jag hoppas att jag ändå kan få paketet nästa vecka.

Så lärdomen är väl att absolut undvika postens paketskåp för paket från ebay. Åtminstone tills vidare.

svenix gillar detta.