POV 10" Mobii Tegra2 - Diskussionstråd

Discussion in 'Övriga tablets' started by behnaam, Feb 9, 2011.

1. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Haha jodå det ska gå bara bra, jag satt tom i brist på utrymme i en säng när jag gjorde det hela - skyddet var inte så kladdigt som många andra är utan det satte sig bra direkt. Är man någorlunda stadig på handen och trycker dit det steg för steg går det superbra!

Känslan nu när man använder skärmen är lite som att dra på ett papper men med mera glid. Svårt att förklara, men bra är det iaf så detta skulle nästan vara obligatoriskt på alla POV plattor. ;)

Mrhoyt likes this.
  2. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ok har nu en sådan här på väg till mig och försöker förbereda mig lite på flashning.

Tänkte använda mig av den här guiden
    http://droidpads.se/forum/index.php?topic=4.0

Något jag ska tänka på eller som inte är helt up to date i den ?
    Kan lägga till att jag stängt av automatiskt installation i mitt windows 7.

3. TinyTerror

TinyTerror Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Följer man guiden och inte är stressad...så går det väldigt smidigt

4. Mrhoyt

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Har fått in Modaco ROM nu och det var lite trixande med att få till det med själva mcr uppdateringen.

5. RobertRoos

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag har glömt säga det förut, men detta är enligt mig den absolut bästa ROM:en som finns just nu för våra plattor: http://android.modaco.com/content/a...664/rom-corvus5-newbe5-and-corvus-teamed-rom/

Tar hand om massor med tidigare buggar och problem, samt ger oss möjlighet att överklocka plattan till 1,5Ghz!

En annan rolig sak är att ROM:en fixar accelerometern, har testat många olika spel och alla fungerar utan några som helst problem numera.

Ta 10 minuter av ert liv och installera denna, nu kommer inte att ångra er.

(Gillar ni TRON kommer ni älska standardtemat dessutom ;) - annars finns det t.ex. ett Honeycombtema att installera istället).

6. TinyTerror

MINA ENHETER

la in den ROM:en igår faktiskt...flyter på ännu finare än modacos, och som du säger så fixar den lite små buggar här och där...riktigt nice ROM
    hur nödvändigt är det att överklocka till 1.5ghz egentligen?

7. RobertRoos

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Personligen så tycker jag inte att det är nödvändigt alls, ännu i alla fall. Är fortfarande förvånad över prestandan i denna tablet sett till prislappen- allting bara flyger fram.

Kan tänka mig att OC kan bli intressant i framtiden dock, eller för kommande ännu mera krävande spel. Då kan man överklocka medan man spelar, sen ställa ned klockfrekvensen igen.

Nej denna ROM har de verkligen lyckats med, jag hoppas nu bara att de fortsätter att utveckla den i samma takt, samt börjar ta med lite av allt bra t.ex. CM7 erbjuder sen.

Kanske kan man i framtiden även hoppas på 3.0. ;)

8. TinyTerror

MINA ENHETER

En 3.0 kommer komma...kanske inte officiellt från POV. Men när koden släpps så kommer det inte dröja innan det släpps sköna 3.0 roms

9. kallekn

kallekn Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur lägger man in den här romen då? Steg-för-steg-instruktioner, tack! Det var någon som sade att det är lätt att byta rom när man väl lagt in clockwork, men lätt på vilket sätt??

10. Methaniel

Methaniel Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Man bllir verkligen sugen på att hjälpa någon som skriver som du gör. Men trots det ska jag hjälpa dig:

• Kolla igenom denna tråd och bilda dig en uppfattning om vilken mod som folk verkar gilla.
    • När du ändå gör det så kan du använda funktionen CTRL + C och kopiera en länk till XDA eller Modaco där det finns en hel hög med mods.
    • Surfa runt på XDA och hitta steg för steg instruktioner skrivna av de som gjort moden.
    • Gör som steg för steg instruktionerna du har hittat beskriver.
    • Njut av din moddade tablet och använd den för att läsa en guide om internet och forum etikett.

/puss

TinyTerror likes this.
  11. kallekn

MINA ENHETER

Jaja, tack för det trevliga svaret.

Får väl nöja mig med Modacos vanliga custom rom då, den fick jag att fungera hyfsat efter många om och men, och efter flera bra råd från detta forum, vilka jag tackar för. Dock försvinner flashstödet med viss regelbundenhet, nu är det borta igen. Hittade en lösning till det problemet också, men den är så komplicerad att jag hellre avstår flash ett tag till.

Problemen med de omfattande instruktioner på detta och annat, som man visst kan hitta på olika håll, är att de är skrivna för folk som redan vet hur man gör. Jag borde kanske ha köpt en iPad i stället, en sådan verkar man kunna använda utan dataingenjörsutbildning.

Anledningen till att jag INTE köpte en iPad var att jag inte gillar den slutna arkitekturen som exempelvis gör det omöjligt att lägga in egna tangentbord, något som är viktigt för mig. Men jag gillar inte heller att bli utskälld för att jag ställer en dum fråga på fel sätt. Det verkar liksom vara en annan sorts sluten arkitektur här.

12. RobertRoos

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Sluta bråka nu. ;)

Har du CWM installerat redan? I sådana fall så kan du bara ta hem ROM Manager från Market och installera. I den så kan du direkt välja vilken .zip du vill köra så kommer flashningen att ske automatiskt.

Du kan också välja att starta tableten i CWM-läge. Du kan där genom att använda knapparna för volym och POWER navigera dig fram till "Install .zip from SD-card" där väljer du den ROM du skickat över till ditt interna minne och vill installera. :)
    Det är alltså samma sak som gör i t.ex. denna video: http://www.youtube.com/watch?v=-pxucOLY488

kallekn likes this.
  13. kallekn

MINA ENHETER

Såvitt jag förstår så installerades CWM när jag flashade om till Modacos custom rom. Men jag förstod aldrig hur man använder det. Nu tror jag att jag förstår. Tack för detta utmärkta klargörande. :)

Undrar om någon annan har haft det här flashproblemet, och hur ni i så fall löst det? Finns en lösning här:

http://android.modaco.com/content/a...182/re-installing-enabling-flash-on-the-vega/

men jag har ingen APK-fil där, eller så hittar jag den inte. Och instruktionerna för att skaffa fram filen var mer än jag tänker våga mig på.

Last edited: May 10, 2011
  14. RobertRoos

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Yes jag hade samma problem förut och sparade ned .apk filen ifall någon annan eller jag själv skulle stöta på samma problem igen. Så jag har nu laddat upp den här åt dig: http://www36.zippyshare.com/v/36604770/file.html

Så det du gör är bara nu att ladda hem den från länken ovan, kopiera över filen till din tablet och sedan kör du .apk-filen- så skall Flash installeras utan några problem.

Lycka till! :)

kallekn likes this.
  15. kallekn

MINA ENHETER

Tack. Hämtade filen och försökte köra den, men fick ett felmeddelande. Ska man göra på något annat sätt än att bara klicka på den?

16. RobertRoos

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Har du någon annan version av Flash installerad redan? Testa i sådana fall att avinstallera denna först.

kallekn likes this.
  17. kallekn

MINA ENHETER

Tack, fick flash att funka, man skulle tydligen köra apk-filen från iFileManager.

Däremot lyckas jag inte byta rom, Rom Manager säger att clockwork är installerad, men när plattan ska starta om i recovery mode startar den dom vanligt i stället. Kan det ha att göra med appen NotEnoughSpace att göra, eller något annat olämpligt jag installerat?

Inte för att jag måste ha ny rom, men det är irriterande att inte fatta vad som är fel.

Last edited: May 11, 2011
  18. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
  19. Mrhoyt

Operatör:
    Comviq