Prata om vad du vill ang desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av bergsby, 6 apr 2010.

  1. regge

    regge Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Äntligen är min desire på väg ifrån webhallen :) om gud vill så kan jag hämta ut den imorrn
     
  2. leetsweden

    leetsweden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    fan vad sämst... Jag ringde till tre och enligt dem (kolli-id) så min mobil har vart på posten i 2 dagar! Men jag inte fått någon Avi! Så imorgon måste jag få den :D
     
  3. Larsson

    Larsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nu har jag lekt några timmar med den. Jag är oerhört imponerad. Var länge sen jag kände en sådan kvalitetskänsla på en mobil inget platsknak eller likande. Allt sitter tight ihop. Skärmen är det bästa jag har sett på en mobil oerhört skarpa och fina färger. Har inte hittat något negativt med den än.
     
  4. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ok, efter en dag med min desire så kan jag säga att jag är grymt nöjd. jag, som tidigare använde en SE k750i och ipod touch har en hel del kvar att lära, men över lag kommer vi bra överens :) Min personliga favoritfunktion är googlemaps live wallpaper som man får när man uppdaterar googlemaps-appen. Den visar en karta och din position på homescreen (jag vet ej hur mycket batteri det drar då jag spenderat hela dagen att leka. :D Dock kan jag påpeka att wlan drar sjuka mängder soppa. ~5-7% per timme jämfört med ~2%/h utan widgets, vlan, bluetooth och datatrafik. detta är inga vetenskapliga mätningar utan bara min uppskattning.
     
  5. mufty

    mufty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vi som väntar på 3 är nog körda grabbar. Batch 1 har fått sina lurar, Batch 2 levereras. Nu är det vulkanutbrott på Island med så all flygtrafik till Sverige har upphört vilket innebär att 3 kommer undan billigt och kan påstå att det inte är deras fel nu.
     
  6. Gecko

    Gecko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Va? Man kanske ska ringa Tre... :neutral:
     
  7. David

    David Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    iPhone 8 Plus
    Platta:
    iPad 6 gen
    Igår beställde jag en Desire på komplett.se. I morse redan vid 08:55 kom ett SMS om att den låg och väntade på Kruthusgatan i Göteborg. Håller nu på och laddar den och gör min gamla Hero leveransklar till styvdotterns pojkvän som fått köpa den för en billig peng.

    Jag önskar Webhallen varmt lycka till med leveranserna. Det var i all sanning värt de extra hundralapparna att slippa vänta på deras hopplösa service i det här fallet. Inget ont om Webhallen annars; jag har varit nöjd med dem tidigare men här klarade de uppenbarligen inte trycket alternativt hade otur med sin leverantör.
     
  8. Xeinon

    Xeinon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Varför frågar du ej efter kolli-id:t så du kan åka och hämta den direkt?
     
  9. xieliand

    xieliand Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har nu cyklat fyra mil för att leta efter en HTC desire på netonnet, elgiganten och onoff utan någon lycka, min rygg värker och har fått reda på att tidigast tisdag nästa vecka får de flesta affärerna in mobilen igen. hoppas ni har bättre lycka än vad jag har.

    Blir att vänta på tills webhallen får in sina HTCs
     
  10. David

    David Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    iPhone 8 Plus
    Platta:
    iPad 6 gen
    Jag lider verkligen med dig. Fan, vad bittert. Man skäms nästan som åkte bil och hämtade telefonen. Borde cykla fyra mil i ren sympati med dig nu i helgen. :o
     
  11. Gabe

    Gabe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Som någon tidigare skrev... på grund av vulkanutbrottet lär ytterligare telefonleveranser bli försenade... såvida de inte transporterar via Tyskland och sedan med långtradare hit.
     
  12. thehad

    thehad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aha... med långtradare !?! Vilken väg tar han då? Man kanske skulle ställa sig längs E6an och se till att han kör rätt...
     
  13. mufty

    mufty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som jag skrev så vet jag att alla telefoner skickas till kund från Kalmar så leverans via Tyskland låter orimligt för en logistikstudent som mig. En mycket stor del av elektronik i storlek och värde som mobiltelefoner går via flyg. Dock så styr de ju säkert upp det, de stora logistikjättarna är ganska duktiga på sådant.
     
  14. leetsweden

    leetsweden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har numret, men DHL SERVICE POINT ligger en bra bit bort och stänger kl 8. Så jag hämtar det imorgon. Så jädra kul det kommer bli :D
     
  15. Gabe

    Gabe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det var ju det jag menade. :) Att logistikjättarna nu inte kan direktfrakta in telefonerna så lär de få ta vägen söder om askan från vulkanen = Tyskland med största sannolikhet. Sedan måste de ju frakta vidare det till Sverige utan att gå luftvägen = långtradare. Allt sammantaget så lär det bli förseningar.
     
  16. mufty

    mufty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter som det rimligaste. Dock så kommer ju detta ta extra tid och de (leverantörerna) kommer att åkalla force majeure vilket innebär att tidspressen på dem blir obefintlig och annat prioriteras. I sin tur kan 3 nu komma undan med sina dåliga inköpsrutiner med att leverantören åkallat force majeure och ingen av oss som är drabbade av förseningen kan kräva dem på ersättning i form av gratismånader etc. Snart startas denna facebookgrupp: "3 diggar vulkaner".
     
  17. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nu har jag tappat alla förhoppningar för tre! Nu är telefonjäveln på väg tillbaka till tre:s centrallager i Kalmar igen! Vad pysslar de med?

    Så här är historien hittils:

    Telefonen blev levererad samtidigt som de flesta förbokade telefoner den 13/4 och hamnade på sorteringsterminalen i länet. Telefonen blev skickad till min gamla adress typ 10-15 mil härifrån fast jag ringde ett flertal gånger och talade om att de skulle skicka in en lev.adressändring INNAN telefonen lämnade sorteringscentralen, så att telefonen kunde komma till rätt adress direkt.
    Men telefonen skickas ändå till servicepoint på felaktig ort och skickas därefter tillbaka med samma lastbil tillbaka till sorteringsterminalen för länet. Tydligen så har inte tre fått sina fingrar ur röven på två dagar för att fixa lev.adressbytet, så DHL vet inte var min telefon ska skickas, så nu har den skickats tillbaka till centrallagret i Kalmar igen!

    Tre:s kundtjänst (som man kan lita såååå mycket på nu) lovade ivf att telefonen skulle stoppas och skickas till min adress "så fort som möjligt" och när jag påstod att det fanns risk att telefonen kunde skickas till andra kunder som väntar på sin telefon vid brist av telefoner på lagret så "lovade" han att detta absolut inte skulle ske eftersom att det var "min" telefon!

    JÄVLA SOPPA DET HAR BLIVIT MED TRE! :/
     
    Last edited: 15 apr 2010
  18. mufty

    mufty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja det har varit en jävla veva. Kundtjänst på 3 ljuger ju som fan, den enda som varit bra i denna röran har varit Erik som svarar på allt på 3s facebookgrupp. Han har ansträngt sig hela tiden. Försökte kräva ut en telefon från centrallagret idag (bor i Kalmar) men det gick inge bra. Dock blev jag erbjuden att hämta ut en i butik i kalmar men det hade kostat mig över 1500 i förlust av förmåner på abbonemanget då jag hade varit tvungen att teckna ett nytt och det tyckte jag inte att det var värt.

    Hoppas det löser sig för oss båda!
     
  19. draca

    draca Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    haha fan va sjukt!! tele2 är verkligen sämst!

    idag fick jag sms från dem för jag krävde att få statusuppdateringar.

    så här står det
    "Hej!
    Den telefon du beställt har vi fått ett nytt preliminärt datum till den 26/4
    Mvh Tele2"

    11:01 fick jag det sms:et

    så nu undrar man vem av oss ljuger de för? de verkar ju fan lida av schizofreni på tele2
     
  20. draca

    draca Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    ringde och pratade du med dem idag?
    jag ska fan ringa dem och fråga vad i helvete de håller på med.
    de verkar ju ge olika bud till varenda en.. sitter de med nån slumptalsgenerator eller?