Prestanda Android enheter

Diskussion i 'Allmänt' startad av Danne980, 18 maj 2012.

1. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Java är inte problemet. Är det det så är byte till c# inte lösningen eftersom det fungerar i princip likadant.

2. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Intressant. Undrar hur prestandan blir i en riktig app. Skapa en massa objekt på det sättet är väl inte den mest realistiska exemplet. Framförallt inget man bör göra på huvudtråden iaf oavsett dalvik eller mono runtime.

4. Bobby83

Bobby83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    358

MINA ENHETER

Du jämför äpplen och päron. Mobilerna kör ARM processorer medans datorer kör X86. Till och med en Ultrabook intel processor drar 17W. Jämför detta med Cortex A9 som drar 0.25W. Skillnaden i prestanda är enorm, det är bara det att dom flesta X86 processorer drar alldeles för mycket ström och värme för att kunna funka i en mobiltelefon.

5. Danne980

Danne980 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag som startat tråden kör inte wp7.

Ni som påpekar att era androider inte laggar bör bortse från denna tråd då ni antingen har en annan syn på vad lagg är alternativt har svårt att erkänna att eran telefon faktisk har er brist. Sluta alltså skriv att ni inte har lagg då vi andra hade uppfattat lagg med även er telefon.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

6. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Ok, så du menar alltså att alla enheter av en telefonmodell är till 100% exakt likadana? Att olika användare har precis samma förutsättningar efter att ha installerat sina appar och widgets? Eller bytt rom? Självfallet är det inte så, samma mobil kan lagga eller inte lagga med olika användare.

Har för övrigt inga problem att erkänna att min telefon har en skärm som smaskar batteri, eller en gps som i bästa fall startar efter en halvminut. Laggar gör den däremot inte.

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2

7. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Eh. Min Xperia S laggar ingenting. Äter batteri, javisst, men laggar? Nae.

Förövrigt intressant hur du kan bedöma min telefon från ditt tangentbord.

Tiptap v2.0

8. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Alla mobiler laggar periodvis, mer eller mindre oberoende av operativ. Att säga att ens android inte laggar, ja jag vet inte jag :-)

Det finns självfallet negativa saker att säga om mitt nuvarande val wp7 men jag har idag mycket svårt att inte bli irriterad när jag använder en android på grund av lagget samt ryckig skrollning och då menar jag flaggskeppen HOX och SGS2...

Om detta inte irriterar en så är det ju dock inget problem för som vi vet så har ju Android andra förtjänster som vare sig wp7 eller IOS har. Kom dock inte och säg att dom inte laggar för om man är van ett operativ som laggar mindre eller av någon anledning inte märker lagg så ter sig Android riktigt crappy i det avseendet.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

Last edited: 20 maj 2012
  9. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Så du menar på att jag ljuger när jag påstår att det inte laggar när jag drar dessa sidor upp och ned i tapa? Eller när jag säger att det flyter i drawern?

Tiptap v2.0

10. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag tror inte att någon ljuger men jag har ännu inte sett någon laggfri smartphone och anser att Android lider mest av lagg av de tre stora.

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

11. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Intressant. Då skulle du bli hänförd över hur min supersilverdubblespetzialé enhet fungerar!

Tiptap v2.0

12. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag det är ju bara att gratulera :-)

13. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Varför övergår alltid den här typen av trådar till "Min pappa är bättre än din pappa" mentalitet? Kan ni inte bara acceptera att det finns något för alla och det någon tycker illa om uppskattar någon annan?

Skickat från min Xperia P

14. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag hoppas att det inte är något av mina inlägg du syftar på, jag pratar enbart lagg och inte om att något är bättre än det andra för den diskussionen finns inte i min värld när det gäller mobiloperativ. Har för närvarande fem androidenheter, en wp7 samt två IOSenheter och att säga att något av systemen är bättre än det andra är i mina ögon enbart trångsynt.

15. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Var inte menat mot dig utan mer allmänt att folk verkar ha svårt för att man kan vara av en annan åsikt och det övergår då till den vanliga pajkastningen där folk som har Android vägrar inse nackdelarna med det likväl som folk som använder WP7 eller iOS blundar för nackdelarna med dessa system. Och är man inte av samma åsikt så är man antingen en idiot eller så kan man inget. Har själv provat både iOS och WP7 men personligen så gillar jag Android bättre, därmed inte sagt att varken iOS eller WP7 är dåligt.

16. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Självklart laggar alla mobiler mer eller mindre, när jag säger att min är laggfri menar jag såklart generellt. Microlagg då och då kommer man ju inte undan, men förutom det så flyter det mycket fint hos mig. Att Android generellt laggar mest av de stora är säkert sant, men det betyder inte att det är omöjligt att få flyt/fart som motsvarar wp7/ios.

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2

17. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 205
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Som nämnt inget system är laggfritt. Alla gör det i tid och otid men Android är klart värst i detta avseende. Så jag säger som TS att komma in hit och säga att en telefon aldrig laggar är ren lögn alternativt okunskap om ämnet.

Ignorance is bliss.

neddie gillar detta.
  18. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 205
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Nåt annat jag läst någon gång är att appar typ emuleras på Android och inte körs på "native code". Finns det någon sanning i det och är det i så fall något negativt?

19. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Well, Java kör i DalvikVM. I tidiga versioner av Android var det en stor prestandaskillnad mellan att köra koden native (mha NDK) och köra koden i java. Men allteftersom Android uppdateras så förbättras Dalviken och skillnaden är inte lika markant som tidigare.

dannejanne gillar detta.
  20. alexelrey

alexelrey Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    299
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Har haft iPhone 4, SGS2 samt One X. Tyckte att iPhone 4 var snabb och smidig innan den fick iOS 5.1. SGS2 har enligt mitt tycke alltid flytit på som den ska trots att jag var en av de som fick en väldigt tidigt modell (ca 1 månad innan release) När den fick ISC så blev den rappare dock.
    HTC One X, har både haft H23 / H24, bägge doa:de i nuläget. Tyckte att till en början så kände man av lite lagg men när den väl blivit varm om skon så flöt allt på väldigt snabbt!