Övrigt: Prisad vare Sensation!

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Aja, 16 sept 2011.

  1. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Aja, hur länge har du haft telefonen? Har du haft den mindre än 14 dagar så skynda dig in med den för då får du en ny. Det fick jag till svar nu precis av HTC, eftersom den är äldre än 14 dagar så får jag ingen ny utan det måste åtgärdas genom reparation. Då förmodar jag att dom bara rengör och så kommer jag få tillbaka en telefon där samma problem kommer dyka upp igen efter ett par veckor..

    Men är det inte så att efter 3 gånger så är dom tvungna att ge mig en ny enligt konsumentköplagen eller?

    För jag hoppas ju verkligen att denna reparation inte är något man måste bekosta själv för då är det min första och sista HTC.

    Btw så resonerar dom som så att " Jag förstår att det inte känns kul med en telefon i den prisklassen men måndagsexemplar existerar tyvärr överallt." Ordagrant citerat från mailet.... Har dom måndag hela veckan i HTC-fabriken eller?
     
  2. Annna

    Annna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter tre gånger så ska dom ersätta dig med en ny telefon om det är för samma fel. (Enligt konsumentköplagen har du dessutom längre garantitid än tillverkare säger, om det är ett fabriksfel.)Kan de påvisa att det är du på något sätt som orsakat skadan så är de ej tvungna men det känns inte som att någon aktiv pillar in damm i displayen på sin nya telefon :)
     
  3. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Jaha. Min utbytestel fick efter 2 dagar damm under displayen. Samma ställe som innan och dessutom "knakade" luren i fogarna.

    Ironiskt nog i och med att det var jag som startade denna tråden har jag nu bytt lur till en SGS2. Vart för nojjig att nästa HTC med skulle bli problematisk.

    Dock står "Prisad vare sensation" fast! Om de lyckas fixa dessa löjliga problem dvs :P