Fråga: Prisvärdaste abonnemanget med S III, Telenors 299:-?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Timilim, 3 jun 2012.

1. Mattofsweden

Mattofsweden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skulle gärna vilja ha lite mer info om detta också.

Jag har hört PTS var i farten om att bindningstider och uppsägningstider skulle förkortas. Kanske blir som Danmark. Max 6 mån abonnemang eller vad dom nu kör.

Men, jag har inte kunnat se någon bekräftat på internet när det skall börja gälla, och exakt hur det skulle se ut. På PTS står det också att någon ny medeltaxa skall sättas på telefonsamtal från Juli. Från nuvarande 21 öre till 15 öre.

Låt oss spekulera och hitta bekräftad info, för jag kommer nog häva mitt abonnemang/köp (distansköpslagen) inom närmaste dagarna och vänta till Juli om det där med bindningstiden kommer införas.

2. Gregger

Gregger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Frågan är hur det kommer att påverka priset. Operatörerna kommer utan tvekan inte vilja tjäna mindre pengar. Om folk bara binder sig i 12 månader istället för 24 så kommer man ju få betala dubbelt så mycket per månad för mobilen. Sedan lär ju abonnemangspriset även stiga något. Undrar om det är smart att binda sig nu. Två år är en jäkligt lång tid men om det är billigare nu så kanske det är värt det.

3. Mappin

Mappin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tecknade mig för Halebop Rubbet + en S3 för 4800kr kontant.

För 249kr i månaden får jag ringa 200 samtal till vem jag vill inom Sverige och prata hur länge jagvill.
    Ingen startavgift (0,99 kr/samtal efter 200 samtal)
    Ingen minutavgift (0,59 kr/minut efter 200 samtal)
    Ingen gräns till vem eller vart du kan ringa inom Sverige

Ingen gräns på hur långa samtalen kan vara.

4000 SMS eller MMS (Därefter 0,49 kr/SMS och 0,79 kr/MMS) -

4 GB surf i hastigheter upp till 10 Mbit/s (Därfeter begränsas hastigheten till 32 Kbit/s)
    Passar mig klockrent!

4. m1cke

m1cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Google Pixelbook
    Platta 2:
    Microsoft Surface Pro 7
    Har du någon bindningstid på det?

5. m1cke

m1cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Google Pixelbook
    Platta 2:
    Microsoft Surface Pro 7
    Har tele2 idag och tänkt byta till 3 så jag ringde dem för att kolla hur länge erbjudandet om fri surf i "Pott 399:-" gäller. Det slutade med att jag tecknade ett abbonemang direkt.

Så 24 månader 399:-/månad.

Fri surf 10mbit/10GB
    Ringer, SMS, MMS gratis till alla förutom startavgift på samtalen, dock så har jag ingen startavgift på de första 180 samtalen/månad.
    Så jag lär inte lyckas göra åt mina 399:-/månad.

Dessutom bjöd de på en månadsavgift. Kan vara för jag skulle portera från Tele2.

Total kostnad 9177:- efter 24 månader.
    Räknar jag bort telefonen som skulle kostat mig 5990:- så kostar mig abonnemanget 133:-/månad.
    Gillar egentligen inte att lägga på mig månadskostnader men ser inte att jag kunde få en bättre deal genom att köpa telefonen kontant.

6. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

All info jag fått fram är att info kommer komma. Jag har även noterat att man börjat göra om i kontantkorts prisplanerna och att flera ändringar är på gång de närmsta veckorna - knappast en slump.

Det är detta jag dividerat med dem i tex. En TPH butik med - ingen villl tjäna mindre pengar, vad operatörerna tjänar pengar på idag är tilläggstjänster och fakturaavgifter fick jag reda på via en halvhög person på 3 som jag är bekant med - när man bakar in sk. Frisurf så betalar ju folk för det ändå så att säga. Samtal och sms genererar inga pengar och därav är de flesta abonnemanngen frikostiga med det.

Hur det i slutändan blir med alla dessa snordyra telefoner vet jag inte, intressant blir det dock att se.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2