Prob med registrering av gmail konto

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Casper, 2 sept 2010.

1. tysk

tysk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Boka "Unknown sources" under "Settings" -> "Applikations settings." Då kan webläsaren installera en app, om du nu kan hitta *apk filen någonstans på nätet. För många apps om inte de flesta är dock *apk filen inte allmänt tillgänglig (utom piratkopior).

En alternativ marknad finns på "http://slideme.org". Installera deras SAM med webläsaren.

2. Casper

Casper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle du vara snäll och förklara med detaljerat, jag kan nämligen ingenting om android. tack tack

3. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Ja, det här var ju knepigt. Du skulle iof. kunna testa att skapa ett nytt gmail konto som du sedan försöker registrera med mobilen. Bara för att undanröja ifall det är något speciellt med inställningen på ditt nuvarande gmail konto.

4. Casper

Casper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har redan provat med andra mailkonton, samma resultat där. :(

5. tysk

tysk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du måste lösa problemet med "Market" för att kommer åt de flesta av apparna som nämns här på swedroid och andra ställen. Vissa appar finns dock utanför Google "Market" och de kan installeras efter har kryssat "Unknown sources" under "Settings" -> "Applikations settings."

Android appar är i filer som sluta med *.apk , motsvarande ungefär *.exe i Windows. Efter tilllåtelse som ovan beskriven, så installerar telefonens webläsare en *.apk fil som en websida länkar till, när man petar på länken.

"http://slideme.org" har en ganska stor samling av appar. Öppna "http://slideme.org" i telefonens webläsare och ladda ner SAM, en app som underlättar sökning och nerladdning av "slideme" appar. Då kan du börja ha en lite roligt i Androidvärlden. Men som sagt det kringgår inte problemet med Google "market".

6. Casper

Casper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret,

Så om jag förstår det rätt så måste jag fixa till detta prob med att regga mitt konto till mobilen. Och om jag inte gör det så kan jag bara installera ett begränsat antal appar till mobilen?

7. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Har samma problem med nyinköpta mini till tjejen från igår, testade hela kvällen och kunde inte logga in på market. Testade alla metoder som nämns på nätet, men byta till eng US/UK, använde t.o.m mit eget gmail som funkar på min Desire och utan succes.
    Men nu kom jag ihåg om det gamla bugget på Google Nexus One när den kom, då var man tvungen logga in/regga nytt vid 1 gången man startar telefonen, vid "install guiden", annars kunde man inte logga in gmail på tel. och om man inte gjore det, så var man tvungen återställa tel och göra om det. Kanske samma sak nu med mini?
    Har tyvärr inte minin här hos mig just nu och kan inte testa återställa och direkt logga in gmail under install guiden. Nån som kan testa och återkomma om det funkar? (dom som har probs med market)
    Ska själv göra det, när tjejen kommer med hennes tel och utan market känns tel. ganska tom.

8. vildtrapper

vildtrapper Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1. Kan ni testa Inställningar/Grundinställningar/Konfigurationsguide/Google-konto
    Dvs om den inte är "gråad"
    Annars
    2. Återställ via dator gå inte vidare förrän du fått kontakt med gmail.

9. Casper

Casper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1, Då jag går in på Inställningar/Grundinställningar/Konfigurationsguide/Google-konto, så finns inte google-konto, jag kan inte se nåt, det enda jag ser är "sim-kontakter", "tid och datum" smat "synkronosering", varav "sim-kontakter" är gåad.

2. Hur kan jag återställa via datorn? Skulle du kunna beskriva mer detaljerad, tack.

10. tysk

tysk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här, inte ens någon gråad google account där (dock har jag en fungerande market/gmail).

http://androidcommunity.com/forums/f10/change-default-google-account-solved-10584/
    berättar en att när man tar bort alla gmail inställningar så får man igång igen google account konfigurationen som i en ny telefon. Tråden handlar inte om en SE X10, men det kankse funkar även för en SE, om man tar bort sitt gmail under "Settings" -> "Sony Ericsson" -> "Email". Det är möjligen ett alternativ till återställning via datorn.

11. dt33

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Inställningar -> SD-kort och telefonlagr. -> Återställ standardinst.
    Testa att logga in gmail under install guiden och se om det hjälper. Hoppas det är samma bugg som N1 hade.

12. Casper

Casper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tusen tack!! Efter att ha återställt allting å startat om mobilen så kunde jag regga mitt konto som jag ville, Julafton kom tidigare i år :).

Tackar allar så jätte mkt för hjälpen!!!!

13. dt33

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Kul att det fungerade, skall göra samma sak när tjejen kommer med hennes mini och varför kom jag inte på det i söndags kvällen då jag höll på över 1 timme för få market att funka. :ehm:

14. Casper

Casper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ibland är det inte så lätt att komma på saker då man försöker för mkt.

Hur som helst, vad tycker du att jag ska ladda hem för apps nu? :) Vad är det som rekommenderas? För mig som inte kan nåt om android. Jag sms mkt å tar mkt kort, lyssnar typ aldrig på musik. Alarm klockan måste fixas, hela huset ställer sig upp då det ringer nu för tiden. :)

15. dt33

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Vilka appar som passar bäst till x10 minin kan jag inte svara på, men på min Desire så är dessa appar oumbärliga för min del och förmodligen funkar dom på x10 mini också väl:

- Barcode Scanner - Ett måste för installera appar.
    - Saldo - Har jag pengar på bankkontot för köpa mig en öl? Ett tryck så vet man det. :)
    - EStrongs File Explorer - Bläddra bland mapparna som finns i sd kortet, överföring via trådlös mellan dator - tel/FTP.
    - Appremover - ta bort appar.
    - Androzip - zip manager
    - GPS Status - som det heter.
    - 3G Watchdog - Håll koll på data användningen, så man inte överskrider data mängden/mån.
    - Appbrain - Delar appar/installera appar från datorn direkt(kräver fast web installer) o.s.v
    - Trafficstats - Håll koll på vilka appar som använder mest data mängd.
    - Colornote - Anteckningar/lägg ut på homescreen som widget så man kommer ihåg.

Rekommenderade enligt din önskan:
    - Handcent SMS - Populär SMS app.
    - Texdro - Desktop SMS - Ta emot SMS via datorn/skicka
    - 3D Galleri - Bläddra bland foto med snyggt gränsnitt.

Dessa appar har jag alltid installerat på min Desire och förmodligen skall det funka på x10 minin också.

Last edited: 7 sept 2010