Tyvärr verkar detta vara ett mycket vanligt problem. Jag har samma sak på min H1 till och från. Det märkliga är att det är inte konsistent. Spelar ingen roll om telefonen är kall eller varm, det är helt slumpmässigt lila/blåtonade bilder för mig i dåliga ljusförhållanden. Men ibland blir det lysande bilder i mörker (ISO på auto så jag ställer inte den manuellt)
Det märkliga är att ingen vet om det är hårdvaran eller mjukvaran som det är fel på, ingen verkar ha fått något vettigt svar från HTC angående felet. Någon på XDA fick sin telefon reparerad och det verkar ha hjälpt än så länge. Men vissa har inget fel alls på sin kamera förrän efter veckor / månader av användning. Så det kan vara antingen eller.
Vi får hoppas att HTC kommer ut med en officiell lösning, antingen om det är via mjukvara eller så blir det många byten av kameralinser.
Tyvärr har jag inget förslag till lösning heller, bara konstatera att du inte är ensam. Jag avvaktar och ser hur detta utvecklar sig, det är ju trots allt 2 års garanti och jag vill inte vara utan min H1'a

Click to expand...