Problem att uppdatera Honor till 4.0

Diskussion i 'Honor' startad av Skuggvarg, 28 mar 2013.

1. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

Såvitt jag kommer ihåg hade jag uppdaterat min Honor till 4.0 OTA, men det var innan den bestämde sig för att sluta aktivera wi-fi och bluetooth, så jag fick skicka in den på service och istället för att bara byta chippet med wi-fi och bluetooth så bytte de hela mainboarden, vilket i princip var detsamma som att få en helt ny telefon (olåst och obrandad också, visade det sig...trevlig bonus) så nu sitter jag här med 2.3 och försöker uppdatera till 4.0. Det gick inte att göra det OTA, för mobilen hittade ingen uppdatering den vägen, så istället har jag laddat ner filen från Huaweis sida, följt deras instruktioner till punkt och pricka, men lik förbaskat hojtar mobilen om "update failed" efter att ha jobbat sig igenom ca 33% av installationen. Som tur är så funkar mobilen fortfarande trots detta (har hänt två gånger nu).

Några idéer?

Tänkte nu testa nu med materialet som finns på Tres sida (eftersom mobilen är köpt från dem), men är lite orolig att jag med deras filer ska få både låsning och brandning av mobilen och en massa lull-lull jag inte vill ha... :P

http://www.tre.se/Privat/Kundservic...Android-40-uppdateringar/40-for-Huawei-Honor/

Update: Testar nu med firmware-utgåvan från Tre, dock utan deras lilla extra fil namngiven "cust app", kändes endast som inställningar de själva ville skulle finnas i appen och allting går hittills betydligt smidigare än med Huaweis egen fil. Stabilt, Huawei, stabilt. Verkligen.

Update: Jo, ny smög systemet in så fint, så fint...problemet således löst, men känns ju verkligen pålitligt att Huaweis egna filer inte funkar som de ska?

Last edited: 29 mar 2013
    Moby gillar detta.