Problem efter 2.1

Diskussion i 'Hero' startad av mrbowmore, 1 jul 2010.

1. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tack för tips, men har sverige/svenska på allt.....

2. thomasengstrom

thomasengstrom Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Samma för mig. :-(

3. FITTCEPE

FITTCEPE Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min telefon fungerar inte alls sen jag installerade uppdateringen. Får nån bild med ! i en triangel samt en liten telefon bredvid. Den fungerar inte alls, någon idé vad jag kan göra?
    Värt att notera är att den har varit lite små seg på att starta den senaste tiden.

4. nofowuw

nofowuw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gjorde en ny tråd innan jag såg denna tråd.

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=14941
    Där beskriver jag mitt problem.

Hjälp uppskattad :)

Har exakt samma problem!
    Hjääälp

Last edited: 2 jul 2010
  5. MrBase

MrBase Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Såg det fanns en tråd :) lägger ut mina frågor här istället

Jag har några problem som är riktigt irriterade på 2.1 (gjorde fabriksinst innan jag installerade 2.1)

1. Processen com.htc.bgp avslutas titt om tätt.
    2. När jag söker koppling mot facebook på en kontakt, får jag inte upp något alls till facebook sökning (är inloggad på facebook)
    3. Rullkulan får fnatt ibland
    4.När jag kopplar in USB sladden får jag inte upp val om jag vill ladda,mounta,använda som modem. Så jag kan inte använda min telefon på 3G modem längre

Någon som har någon lösning på ovanstående ?
    Eller hur jag ska installera 2.1an igen från total ren maskin?

Vore tacksam för hjälp.

6. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Gör en fabriksinställning nu när du installerat 2.1 istället?

7. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Verkar som 2.1 har annorlunda prioriteringar på applikationerna än vad 1.5 hade. När spotify är i bakgrunden så sänks prioriteten för att det aktiva programmet inte ska slöas ner (vilket det gjorde i 1.5, sjukt mycket).

Det innebär att om inte spotify lyckas göra en klient med uppskruvad prioritet, så kommer detta problem kvarstå. Med en överklockad processor blir dock problemet mindre.

8. Slanke

Slanke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problem med att processen com.andoid.settings avslutas hela tiden och kan därför inte avinstallera några apps...

Någon som har en lösning på det?

9. Mighty

Mighty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

min har blivit tokslö, och mängder med apps som startar i bakgrunden utan medverkan. detta till trots att jag kryssat i att de ej skall starta...mycket irriterande..

10. jynns

jynns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har flera mail till mina kontakter men när jag går in och ska andra så finns bara en mail... skumt.

Mina bokmärken i browsern vill jag sortera i bokstavsordning, men av någon anledning återställs den till senast tillagd.

11. jynns

jynns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har flera mail till mina kontakter men när jag går in och ska andra så finns bara en mail... skumt.

Mina bokmärken i browsern vill jag sortera i bokstavsordning, men av någon anledning återställs den till senast tillagd.

12. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Min Hero blir lite väl varm när jag glor på Youtube-klipp... samt att den blir varmare när jag laddar den än den blev med 1.5.

Den drar även ur batteriet snabbare.

13. Nav

Nav Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag fick samma problem som du såhär fixar du det:

stänga av telefonen håll inne HOME + BACK samtidigt som du trycker på POWER, då får du upp en meny och välj clear för att fabriksåterställa telefonen(alla kontakter och allt kommer försvinna men det är inte mycket mer du kan göra)
    stäng av telefonen, och håll inne BACK knappen och POWER knappen koppla telefonen till datorn

och kör "Hero_RUU_Hero_HTC_WWE_2.73.405.5_WWE_release_signe d_NoDriver.exe" igen.

Som du hittar här:
    http://www.htc.com/se/SupportDownload.aspx?p_id=283&cat=2&dl_id=671

lycka till

14. FITTCEPE

FITTCEPE Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har försökt men det verkar som att det inte fungerar och har även testat att använda 2 olika datorer. På ena datorn så upptäcker den inte ens telefonen och installationen stänger av sig själv direkt efter att installations filen har laddats in i datorns minne. På min andra dator så får jag kryssa i lite rutor osv. och sedan kommer en vit ruta upp där den verifierar telefonen och sedan kommer felmeddelande där den hävdar att telefonen inte är i kopplad trots att kabeln är i och drivrutiner är installerade. Datorn som inte fungerar alls kör xp sp 3 medan den som kommer igång och får felmeddelande kör windows 7. Något mer jag kan testa?

15. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag har hittat en irriterande bugg.

Upp med dialern och tryck valfri siffra samt #. Då verkar det som om telefonen vill ringa ett kortnummer från SIM-kortet. Det är bara det att jag har inte lagt in några som helst kortnummer...

16. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

När jag får ett nytt meddelande vibrerar telefonen, det ploppar upp i statusbaren att jag fått ett meddelande också får ikonen en liten grönvit 1 på sig.. jag går in i meddelande appen och läser meddelandet men notifieringen ligger kvar i statusbaren + att trackballen fortsätter lysa.

17. Im4n00b

Im4n00b Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1. kan få sms med flera timmars försening(handcent sms) kan även stå att meddelandet inte kunde skickas fast det gjorde det...

2. att skriva sms "laggar"... och ibland kan mobilen tro att jag hållit in en knapp jättelänge så att "s" blir till "@" osv.

3. Processen com.htc.bgp avslutas väldigt ofta, vet inte vad den gör men iaf...

4. när jag skulle lägga in mitt e-mail konto(inte gmail saken utan där jag kan lägga in mitt hotmail konto) på nytt så stod det att det fanns för lite plats för att kunna göra kontot och att jag skulle ta bort några meddelanden... problemet är att eftersom jag inte har något konto inlagt så har jag ju inga meddelanden.

5. varken Meebo IM eller Ebuddy funkar längre... Står på bägge att jag har fel lösenord även jag vet att de är rätt. ibland kan det funka i 10 sekunder sen loggas jag ut och felmeddelandet är att username/password is incorrect -.-'

några fler saker också men kommer inte på dom just nu...

18. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag har också problem med 1, 2, 3 som du har. Hittade du någonsin någon lösning som inte gick ut på fabriksåterställning?

19. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Spotify laggar i samband med surfning, katastrof!

20. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon: