Problem efter 2.1

Diskussion i 'Hero' startad av mrbowmore, 1 jul 2010.

1. Jördis

Jördis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

att skriva sms har återigen blivit väldigt laggigt. efter den förberedande uppgraderingen så flöt det på riktigt bra tyckte jag. men sen 2.1 installerades är det fan segare än när jag först fick telefonen.

2. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kommer inte åt ett stabilt nätverk förrän om en mænad,så jag har ännu inte uppdaterat. Lite orolig blir jag när jag läser om alla problem,min Hero levde redan innan ett eget liv och struntade i vad jag ville. Vad jag undrar är ,blev en massa funktioner stabilare "overall" eller har Heron blivit buggiare efter 2.1

3. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Hade jag vart som dig, så hade jag gjort en fabriks-återställning...

Inställningar - Sekretess - Återställ standardinställn.

Efter det, så ange inget G-Mail-konto eller facebook, utan gör denna guiden;

After the update to Android 2.1 on my HTC Hero, like many other people, I had problems syncing my phone contacts to my facebook contacts. The process com.htc.bgp constantly force closed, and no linking could be made or is some cases only a part of the facebook contacts were synced.

Different fixes has been suggested by users online but none of them worked. But after a lot of trying, a combination of these fixes finally solved the problem for me. Now all my facebook contacts are available to link to my phone contacts.

Here's what I did and what you can try:

1. On your computer, go to Facebook – Account – Application settings. Remove applications Facebook for Android and HTC Sense. Log out of Facebook.

2. On your phone, remove any all Facebook programs or widgets you might have installed.

3. Go to Settings – Accounts and delete your Facebook for HTC Sense account. The settings Background data should be checked and Auto-sync unchecked.

4. Go to Settings – Applications – Manage applications. Enter each of the following applications and click Clear data:
    a. Calender
    b. Calender Storage
    c. com.htc.socialnetwork.accountmanager
    d. com.htc.socialnetwork.provider
    e. Facebook for HTC Snese
    f. Gmail
    g. Gmail Storage
    h. My Uploads
    i. PC Synchronization

5. Restart your phone.

6. Connect to the internet.

7. Start the Photos program

8. At the bottom there should be a facebook icon. Click it and log in to your facebook account.

9. Let all the contacts download.

10. Go to your contacts (People), and now your old Facebook connections should slowly start to appear, and you should be able to link the contacts to your facebook contacts. It might take a while but have patience!

Perhaps one or a few of these steps are not necessary, but at least it’s what worked for me and hopefully it will help some of you too.

Det fungerade för mig....

4. MrBase

MrBase Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack en fabriksinställning efter jag lagt in 2.1 och inte välja automatisk koppling i guiden utan lägga till det sedan löste de flesta problemen jag hade :) Rekommenderas

5. Izual

Izual Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

1: Går inte att snooza längre med volymknappen på sidan, istället måste man på touchskärmen å fumla vilket ibland resulterar i att man stänger av alarmet yrvaken som man är. :cry:

2: Knappbelysningen går igång sporadiskt fast man inte pillat på telefonen på ett tag när den är i låst läge med skärmen avstängd.

3: Skriva sms är laggigare än på 1,5 telefonen fryser och tror man håller in knappen och ger fel tecken detta både i handcent och standardfunktionen.

4: Volymknapparna på sidan vägrar att höja och sänka "mediavolym" inne i appar sporadiskt, den börjar istället att höja och sänka ringvolymen.

5: Upplever lägre mottagning överlag mkt ofta jag inte har en enda "bar" i mottagning på samma platser jag vet att jag haft minst 2 innan.

6. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Funkade inte på cupcake heller, du måste köra något musikprogram (ex. Spotify, inbyggda mediaspelaren) eller spela upp ljud för att det ska fungera.

7. Izual

Izual Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är ju just då som de inte fungerar, därför jag skrev "inne i appar" var nog lite otydlig. :ehm:

Tex om man drar igång nått ljud i en soundboard och upptäcker att det är lite väl högt och försöker sänka så kommer ringvolymjusteringen upp och telefonen börjar låta "blupp blupp blupp" för att den sänker ringvolymen och bidrar till ytterligare störningsmoment :o

8. rauk84

rauk84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1. länka kontakter till facebook
    2. får upp email-adresser från gmail i "till"-rutan när man ska skicka sms
    3. klockan verkar inte spara sitt state, förut kom jag alltid till alarmfliken (eftersom jag sätter det varje dag)
    4. kan inte välja vilka grupper jag vill synka bland kontakterna
    5. sms-appen visar ibland äldsta meddelandet först i en tråd (inte senaste)

ångrar nästan att jag uppdaterade...

9. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ni som har mycket problem, fabriksåterställ. Det enda som stör mig är att spotify hackar när jag surfar m.m. Det stör mig dock tillräckligt:( För övrigt så fungerar den bra...

10. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

2.1

Mina problem:

1. com.htc.bgp stängs av ofta för mig också.

2. Flera gånger om dagen rebootar min telefon i fickan. Lite nu och då under dagen hör jag detdär klingandet som telefonen ägnar sig åt när den startar, och nästa gång jag plockar upp den, så måste alla widgetar laddas om. Detta är inget jätteproblem, då det håller minnet fräscht. Men det känns ändå lite onödigt.

3. Den hittar på saker medan den ligger i fickan (mer än att starta om sig, alltså). Den är ofta inne i appar som jag aldrig använder annars, när jag plockar upp den. Ibland långt inne i inställningar och olika menyer.

Antar att en fabriksåterställning skulle lösa det mesta, men jag pallar inte. Allt försvinner då, va? Jag har så sjukt mycket inställningar med olika signaler för olika appar och kontakter som jag inte orkar göra om.

11. Slanke

Slanke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Försvinner alla appar vid fabriksåterställning eller vad händer?

12. skuum

skuum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ett problem efter installerat Cronos 2.0

I maps och GPS så blir min position helt fel.
    På skärmen är jag tydligen ca 1cm ifrån kartan där jag egentligen är.

Använder "OU" versionen av Radion. Någon som vet vad göra?

13. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Självklart, du hör ju på namnet. Du rensar telefonen till så som den var när du fick den.

En lite mindre bugg är att textarean blir riktigt knas när man återgått ifrån att skriva i landskapsläge i webbläsaren.

Ni som har återställt den, vilka problem upplever ni har försvunnit?

Last edited: 5 jul 2010
  14. Eiglathul

Eiglathul Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

När frågan kom om man ville ladda ner den förberedande uppdateringen inför 2.1 var jag osäker på om jag hade Wi-Fi:n på, och svarade därmed att jag ville ladda ner uppdateringen vid ett senare tillfälle. Nu vet jag dock inte hur jag skall göra för att kunna starta nerladdningen igen. Någon som har ett svar?

Har redan försökt enklare grejer, som att försöka söka efter en ny uppdatering (möjligheten finns dock inte), och starta om mobilen.

15. MrBase

MrBase Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Känns det lite jobbigt nu när IPhone fått en uppdatering som gör att man kan köra Spotify i bakgrunden och Hero fått en uppdatering som omöjliggör detta :( .. Hackar som f-n.
    Dessutom vet jag nu vad som hänger processen- Sense , jo Spotify tyvärr och troligen Widgetsen. Allt funkade bra till Spotify sen när jag tog bort Widgetsen så funkar telefonen igen.
    Hoppas verkligen dom fixar detta "bums" så jag slipper bli retad av mina kompisar som har IPhone

Däremot kan jag instämma ovan. Gör en Fabriksåterställning när ni väl har uppgraderat till 2.1 så försvinner alla problem med facebook, hängande com.htc.bgp processer å likn.
    Tar ni sen bort spotify-widgetsen så funkar telefonen klockrent.

Last edited: 6 jul 2010
  16. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Noterar att en del av de saker ni skrivit som buggar egentligen är avsiktliga delar i HTCs version av Android 2.1, alltså samma upplevelse som man har med Legend eller Desire. T.ex. det här med att SMS appen tar fram alla personer på Facebook också.

Var en bra guide, den engelska. Nollställ cacherna och fabriksåterställ. Det lär nog inte komma någon mer uppdatering till HTC Hero så det är nog det bästa alternativet.

17. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Jag hade lite FC på ett par appar.....
    Efter återställning, så fungerar min Hero HELT perfekt.
    Jag har inte stött på några problem alls, allt flyter som det skall.
    Jag hade dock lite problem med Locale, det tog mycket systemresurser, fick FC i Inställningar - Program - Hantera program.

Detta märkte jag efter återställning.
    Avinstallerade Locale och plug-ins jag hade till det....
    Efter det så är telefonen som en helt annan telefon.... Fungerar HELT perfekt.

18. approximativ

approximativ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har ett ganska skumt problem sedan 2.1-uppgraderingen. Min skärm verkar vara uppdelad i två delar, en övre halva och en undre halva. När jag skrollar i programlistan, webbläsare och även mellan homescreens går det fint och smooth när jag använder fingret på den övre halvan. Men när jag gör detsamma på den nedre halvan laggar det som fan. Så om jag börjar med fingret uppe går det fint men när jag sedan drar det neråt och det passerar mitten börjar det lagga. Om jag håller mig inom den övre halvan flyter allt på fint.

Det var först igår som jag såg mönstret i det här lagget som jag stört mig väldigt mycket på sedan uppgraderingen. Vad kan det här bero på? Handlar det om ett hårdvarufel?

19. Drutten

Drutten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kunde inte lägga till personer i olika grupper i adressboken efter uppdateringen till 2.1. Så jag återställde den och sen fungerade det bra :)

20. gaffaman

gaffaman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

får inte "svensk ordbok" att funka i scandinavian keyboard efter uppgraderingen.
    har även fått ett annat problem med textinmatning också.
    vid användande av siffror eller symboler raderas föregående bokstäver om man inte slår mellanslag först.
    jag vet, måste vara dagens I-världs problem men lik väl är det irriterande.