Problem efter 2.1

Diskussion i 'Hero' startad av mrbowmore, 1 jul 2010.

1. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    * Webläsaren renderar vissa sidor felaktigt efter uppdateringen. http://f1.mo2do.net/?l=en&c=f1 tex.
    * Webläsaren kommer inte ihåg i vilken ordning jag vill sortera mina bookmarks.
    * Systemet ligger och drar massa CPU i onödan. Dödar man People så blir det lugnt ett tag.
    * Inställningen för automatisk justering av ljusstyrkan behövde 10-15 försök innan den fastnade.
    * Text-to-speech kraschar.
    * Jag kan inte lägga till ett telefonnummer som har ringt mig till en existerande Facebook-kontakt. Kontakten finns inte när jag försöker.
    * Jag kan inte lägga in ett extra Gmail-konto (Google Apps). Det står att servern inte kunde kontaktas.

Det är mer saker som strular, men det mesta än nog nämnt tidigare.

Ska testa en återställning.

2. Doomdancer

Doomdancer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Batteritiden

Jag upplevde precis samma sak med batteriet. Men sen upptäckte jag att under Settings > Accounts & Sync var Stocks ibockat vilket jag inte är det minsta intresserad av. När jag stängde av denna synkning blev batteritiden klart bättre än tidigare med 1.5.

Kanske funkar detta för andra också.

Det enda som irriterar mig är Spotify som inte alls funkar lika bra som innan. Har skrivit ett antal inlägg om detta på getsatisfaction.com men inte fått något svar alls.

/D

3. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Varför disconnectar installationen för 1.5 telefonen för att sedan klaga på att telefonen inte är inkopplad så att uppgraderingen inte kan göras?

4. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    En återställning av telefonen har gjort att batteritiden är normal igen. Mycket trevligt.

5. streambrook

streambrook Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    Hej!

Efter att jag uppdaterade till 2.1 så funkar det inte för mig att gå in i Inställningar ->Program->Hantera Program
    Riktigt konstigt, det hänger sig och får FC varje gång....någon som har en ide vad detta kan bero på?

6. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Använder du Locale?
    Jag fick samma sak efter jag installerade Locale, avinstallerade det, så fungerade telefonen perfekt.

7. streambrook

streambrook Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    Super Stort tack för att du tipsade och fick in mig på rätt spår!

För info:

Market hade tappat kontakten med Locale så den fanns inte i nerladdade program. Jag laddade ner en unistaller och då hittade jag Locale genom den, och efter att tagit bort programmet så funkar allt igen. :)

8. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Bra ersättare till Locale som inte tar hälften så mycket resurser; Setting Profiles; http://www.appbrain.com/app/com.probeez.profiles

9. Meizu

Meizu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

hade också problem med att synka facebook efter uppgradering till 2.1, följder JkJ076 guide och det fixade problemet

10. tecken

tecken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har iofs knappt använt 1.5 fick en beg. Hero och fabriksåterställde och blev uppdaterad till 2.1.

Jag la in alla nummer från simkortet och det såg ut som vanligt men när jag exporterade till SD kortet och importerade tillbaks var alla nummer uppdelade med bindestreck efter var 3:e siffra. Jag har inte längre nummer än 10 siffror och då blir de 4 sista i en grupp.

Det påverkar det inte telefonerandet. Numren blir mer lättlästa, problemet kan bli när man ska exportera till någon annan lur som inte klarar denna uppdelning.

11. tecken

tecken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har iofs knappt använt 1.5, jag fick en beg. Hero och fabriksåterställde och blev uppdaterad till 2.1.

Om det är ett 2.1 fel är jag osäker på men det går inte att SMS:a till nummer som är skrivna med så här *31#nnnnn. Dvs jag har skyddat nummer och ställt in att inte sända nummer i telefonen. Det går utmärkt att ringa till dessa nummer via personer/kontakter men inte skicka SMS. Nu är det ju så att numret visas trots telefoninställning eller skyddat nummer vid SMS, i vart fall hos Telenor. Varför telefonen ska lägga sig i detta förstår jag inte.

Jo det kan vara bra att ha skyddat nummer om man ringer mycket till folk i typ serviceärenden som man inte vill ska ringa ens mobil om ärenden som de ska ringa annat nummer för. Då är det bra om man kan lägga in *31# på privatnummer och de som ska ha tillgång till numret.

12. Dewel

Dewel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hjälpte det dig med problemet att det inte går att adda ytterligare ett Gmailkonto?

13. Dewel

Dewel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Finns det någon som har lyckats lägga in flera gmailkonton i sin mobil?

14. torkel_b

torkel_b Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Typ vart tredje samtal jag får så ringer inte telefonen utan det bara blinkar på skärmen. EXTREMT IRRITERANDE!!! :mad:
    Jag trodde det var Eniro Supersök som jag hade påslaget att slå upp inkommande nummer men det var det inte. Jag har också gjort en wipe efter ominstallationen vilket gjorde underverk men nu har det här dykt upp sedan några veckor.
    Någon som har en aning vad sjutton det kan vara som är fel?

15. approximativ

approximativ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detta händer mig också hela tiden. Ofta är det som att ringsignalen fadeas ner efter ett par sekunder och blir tyst. Sjukt störande.

16. torkel_b

torkel_b Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Den nedtoningen hade jag också förut, visade sig vara en inställningsgrej som minskade volymen så fort man rörde telefonen. Inte så otroligt bra eftersom man ofta går omkring med telefonen i fickan...
    Kolla på Settings - Sound & Display - Quiet ring on pickup

Om det händer när den ligger på ett bord så har du samma fel som jag råkar ut för med skillnaden att min är helt tyst.

Jag tror att det beror på att jag låg nära maxgränsen för allokerat minne till apparna, så fort jag rensar lite bland dem så känns den rappare och med lite flax så börjar den ringa som den ska också.

17. Izual

Izual Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är inte så att "quiet ring on pickup" är aktiverad?
    Den slogs på efter min 2.1 uppdatering och det räckte med att jag var ute och gick när det ringde så fattade telefonen som att jag plockade upp den och den mutade ljudet.

Testa att slå av den om den är aktiverad.

Inställningar, ljud och display,där finns en bockruta.

EDIT: hahah för seg att skriva ;)

18. approximativ

approximativ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack! Finns alltid nån inställning nånstans som man missat...