Problem efter ICS.

Diskussion i 'Incredible S' startad av micke666, 7 jul 2012.

1. flat_soda

flat_soda Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag gjorde factory reset efter att uppdaterat till ics. Upptäckte senare problem med ljudet (se ovan ang brus). Fick lite panik och körde en recovery i bootmenyn. Efter några minuter med en ilsken röda triangel startade luren om och har fungerat som vanligt - ca 24h nu... Återstår att se om det håller i sig!

Skickat från min HTC Incredible S via Tapatalk 2

2. Sveos

Sveos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    HTC:s support svarar:

"Tack för att du kontaktar HTC. Tyvärr inte. Våra användare har så många olika appar från så många olika tillverkare och använder telefonerna på så många personliga olika sätt och dessutom laddar ner uppdateringarna från så många olika mobila nätverk och Wifinätverk med si och så många operatörer och Internetleverantörer att det är omöjligt att att förutse alla variabler och problem som kan inträffa med en uppdatering. Det som återstår att göra är att lämna in telefonen för service och reparation och förmodligen kommer verkstaden att ta bort det nuvarande operativsystemet på telefonen och lägga in ett nytt och det bör avhjälpa problemet."

1. Vart lämnar man den?
    2. Går det inte att nedgradera operativet?
    3. Visst borde sådant här inte kosta något? Antingen genom garantin eller genom konsumentköplagen.

3. Droid119

Droid119 Guest

1. Anovo eller Deltaservice
    2. Inte än snubbar på xda letar efter exploit("Sårbarhet") så möjligheten finns om några månader
    3. Nej, Både hård och mjukvaruproblem går under garantin.
    Det här med servicen så rekomenderar jag dig att skicka den till Deltaservice:)

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Last edited by a moderator: 12 jul 2012
  4. Tobbe82

Tobbe82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Inte märkt av några buggat än så länge, dock har den blivit lite laggig vilket den inte var innan.
    Tråkigt, jag som trodde ics skulle vara rappare.

5. Droid119

Droid119 Guest

HTC slänger ju in för mycket bloatware, därför den blir seg..

6. flat_soda

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jaja... då har jag ringt, surfat o allt annat som jag brukar göra och min IncS har fungerat problemfritt (dvs. på samma sätt som innan uppdateringen med ICS).

Ni som funderar på att lämna in era telefoner på service - testa att köra recovery så kanske ni slipper vara utan telefon i en månad!

:-*

7. Droid119

Droid119 Guest

Eller så lämnar man in den hos Deltaservice och väntar snällt i en vecka....:innocent:

8. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 304
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Japp, har inte haft några problem med Deltaservice när det gäller att vänta. Tog ungefär 1 vecka

9. Droid119

Droid119 Guest

Inte jag heller;)

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

10. SFL

SFL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Undrar hur man får bort htc sense att alltid vilja synka med facebook? Den rutan kommer upp varje gång jag loggar in....står desdutom att jag redan godkänt applikationen men måste ändå klicka på OK varenda jävla gång. Förut kom det bara upp olika alternativ om man vill synka eller inte. Men nu kommer det upp plus en sak innan det som man ska godkänna.

11. flat_soda

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag råkade ut för samma sak - problemet försvann efter att jag kört recovery :-)

12. linus@21

linus@21 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hur länge har ni väntat på mobilen när ni har lämnat in
    den? vill ha tillbaka min snart håller på att få spel på min tegelsten D:

13. SFL

SFL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Recovery?

14. Droid119

Droid119 Guest

Skickade in min två gånger till Deltaservice. Första gången fick jag tillbaka den första veckan. Andra gången tog det två veckor för att det fanns inga reservdelar. Men dem är hur bra som helst, rekomenderar dem verkligen!:D

15. SverkerF

SverkerF Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick samma fel; distat burkljud, bara ena kanalen. Stängde av telefonen, tog ur batteri, minneskort och simkort, väntade ett tag. Ta i trä, men har funkat sedan dess. Vore intressant att höra om nån mer provat detta...

16. flat_soda

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Av lathet testade jag inte att plocka ur batteriet. Om ditt trixa fungerar är det ju kanon bra!

17. flat_soda

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Håll ner Power och vol- när du startar telefonen så hamnar du i boot-menyn. Där finns lite olika alternativ, bl a recovery.

18. rootmoose

rootmoose Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

PROBLEMET ÄR LÖST :)

Vilket herpyderp-svar! Jag kontaktade om felet med ljudet och fick till svar "prova det här", vilket jag provade ... se nedan! ;)

Från och med ICS kan man inaktivera bloatware och funktioner som man inte kan avinstallera. Inställningar > Appar > Alla > Facebook for HTC Sense > Inaktivera (till höger högst upp). Detta om du ändå inte använder FB för Sense, såklart, vilket jag inte gör (synket mot FB med ett klassiskt FB-konto i Android funkar finfint).

Jag fick svar från HTC och de föreslog en "soft reset", vilket var att ha mobilen på, se till att skärmen är på, och då dra ur batteriet. Då tvångskraschar man allt och telefonen tvingas starta om helt. Sedan jag gjorde det har mitt ljudproblem (burkljudet) inte kommit tillbaka!

PROVA DETTA ALLA SOM HAR BURKLJUDET! :)

19. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Usch. Min har också blivit väldigt mycket segare efter uppdateringen. Ibland är det
    sekunders lagg efter man tryckt på något.

Hjälper det att göra en recovery?

Många appar krashar ofta också.
    Burkljudet har jag haft sedan jag köpte mobilen för ett år sedan.

Nästa telefon blir inget annat än en Nexus, det är en sak som är klar.

20. Droid119

Droid119 Guest

Kan hjälpa dig lite.. Detta hjälpte mig när jag uppdaterade min Sensation till officiella ICS, så detta borde funka till Incredible S, Ladda ner Astro från play store/market och ta backup på dina appar! innan du börjar!

Ladda ner följande RUU: http://hotfile.com/dl/162739318/8f1...831.18.00.11_M_release_266013_signed.exe.html

Ta ur ditt minneskort. och batteriet. Och sätt in batteriet igen.
    Håll vol ner + power
    Bläddra ner till "recovery" med hjälp av vol ner och tryck power.
    I Recovery efter att en telefon med en röd triangel och ett rött "!" tryck vol up + power och bläddra ner till wipe cache partition och tryck power.
    När det är klart bläddra ner till wipe data/factory reset och bläddra ner till "yes" med volym ner och tryck power. DETTA KOMMER ÅTERSTÄLLA MOBILEN
    Nu när det är klart tryck INTE på power! Utan ta ur batteriet och sätt in det igen. Håll vol ner + power bläddra ner till "fastboot" med hjälp av vol ner och tryck power. Nu kloppa in telefonen till datorn och kör RUU_VIVO_ICS_35_S_HTC_WWE_4.10.405.1_Radio_20.74.30.0833U_3831.18.00.11_M_release_266013_signed.exe
    Vivo är kodnamnet på HTC Incredible S

När din telefon har bootats upp sätt i ditt minneskort och låt mobilen "läsa in SDkortet" wolla det flesta buggar ska vara fixade.

marulk gillar detta.