Problem efter ICS.

Diskussion i 'Incredible S' startad av micke666, 7 jul 2012.

1. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Tack så jättemycket - det var snällt. Jag ska fundera på att följa ditt råd och byta rom. Men jag har inte s-off. Hur får man det?

Och finns det någon Vanilla ICS rom till Incredible S? Jag är inte helt förtjust i Sense....

Eller förresten - kommer det komma JellyBean till Incredible S!!!? I så fall när tro? Kanske ska vänta på det?

Last edited: 26 jul 2012
  2. Droid119

Droid119 Guest

Guiden jag la upp gör en "clean" installation av stock ICS. Ifall du vill ha s-off så måste du nedgradera hboot till 1.13.0000 och att nedgradera går men då måste du först låsa upp bootloadern via htcdev och då har du registrerat din incredible s som upplåst och då upphör garantin. Bästa sättet är att sitta i båten tills det går att nedgradera utan att låsa upp via htcdev.

Det finns många ICS-romar till Incredible S, Den som är vanilla är väl IceColdSandwich

PM:a mig ifall du vill ha hjälp, har inte min incredible S längre men kan den luren avigt och rätt;)

3. owziee

owziee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A41

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A41
    Telefon 2:
    Google Nexus 5X
    Telefon 3:
    Google Nexus 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A7 10.4
    Platta 2:
    Nexus 9
    Märklig uppdatering detta eftersom alla verkar fått olika resultat efteråt.

Min är blixtsnabb, mycket rappare i menyerna än med Gingerbread, ljudet förbättrades märkvärt i min. Fick en rejäl performance boost i 3D accelererade spel också, som Modern Combat 3 bland annat. Verkar som det är nya drivrutiner eller så är ICS bättre optimerat för spel & grafik.

Helnöjd! Ingen fabriksåterställning ens behövdes. Däremot har jag disablat all bloat som HTC förinstallerat, bland annat de där office programmet, känndes som allting släppte efter office grejjen stängdes ner. Full fart i menyerna!! Jag kör ändå documents to go så det är ingen förlust direkt :)